در مراسم سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد رشت مطرح شد؛

خاطرات جالب فرمانده‌ی سپاه قدس گیلان از سرداران شهید استان

در مراسم اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد رشت، فرمانده سپاه قدس گیلان خاطرات جالبی از سرداران شهید استان مطرح کرد.

خاطرات جالب فرمانده‌ی سپاه قدس گیلان از سرداران شهید استان

به گزارش ۸دی، سردار محمد عبدالله پور فرمانده‌ی سپاه قدس گیلان در مراسم اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام که عصر یکشنبه در دانشگاه آزاد واحد رشت و در جمع دانشجویان و خانواده‌ی معظم شهدا برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدا به ذکر خاطراتی از شهیدان دوران دفاع مقدس پرداخت.

وی با ذکر خاطره‌ای از شهید غلامی از شهدای بندر انزلی اظهار داشت: در سال ۶۳ در منطقه‌ی مهران که امروز محل گذر زائرین حسینی است، شهید غلامی به همراه چهار نفر دیگر برای شناسایی رفتند و من همزمان دیدبان لشکر ۲۵ کربلا در آن صحنه بودم.

این رزمنده‌ی دفاع مقدس ادامه داد: در حال دیدبانی، صحنه‌ی درگیری این پنح نفر با کردهای ملکشاهی ضدانقلاب که در اختیار ارتش عراق بودند را دیدم و به شهید طوسی در عقب این منطقه اطلاع دادم که این عزیزان را به اسارت می‌برند. اما بعد از مدتی شهید طوسی گفتند بروید پیکر شهید غلامی را برگردانید. این گفته‌ی شهید طوسی به این معنی بود که چهار نفر از گروه به اسارت رفته بودند و یک نفر (شهید غلامی) به شهادت رسیده است.

عبدالله پور افزود: اصرار همرزمان برای چگونگی اطلاع شهید طوسی از شهادت شهید غلامی و اسارت آن چهار نفر بالاخره جواب داد و ایشان در پاسخ گفتند موضوع اسارت این است که در نماز بسیار منقلب شدم و در سجده به خواب رفته و در خواب پیامبر (ص) را دیدم که در ظرفی که نام این پنج نفر ثبت بود و پیامبر اکرم (ص) نام شهید غلامی را بیرون آورد. به این ترتیب متوجه شدم که شهید غلامی به شهادت رسیده و آن چهار نفر به اسارت رسیده اند.

فرمانده ی سپاه قدس گیلان ضمن بیان خاطره ای دیگر از شهید جواد شیرین زاده که از رزمندگان اهل شهرستان ماسال بود ادامه داد: آرزوی این شهید زیارت امام رضا(ع) بود اما به دلیل جمعیت زیاد خانواده و سکونت در ییلاقات ماسال امکان زیارت برای آنها وجود نداشت.

عبدالله پور افزود: این شهید به اشتباه بعد از شهادت سر از لشکر نصر مشهد در آورد. در آنجا شهدا را قبل از تدفین به طواف حرم شریف ثامن الحجج(ع)  می بردند و به این ترتیب شهید شیربن زاده به آرزویش پس از شهادت رسید. بعد از مراسم طواف و در هنگام دفن متوجه اصالت این شهید شدند و پیکر مطهر ایشان را به گیلان تحویل دادند.

فرمانده سپاه قدس گیلان از وصیت شهید مدفون در روستای سفلی رودسر، شهید پور قاسمی گفت که که آرزویش شبانه غسل و تدفین شدن و بی نام و نشانی مزار قبرش بود و افزود: ایشان از شهدای بعد از جنگ تحمیلی بودند که در سال ۷۰ در کمین منافقان افتادند و پیکر مطهرشان سوخته شد. شهید پورقاسمی در دستان مردم رودسر تشییع و بدون غسل به اشتباه دفن شد. چون ایشان جز شهدای هنگام معرکه نبودند بعد از کسب تکلیف از مراجع، به اتفاق دستور بر غسل ایشان داده شد و شبانه غسل و تدفین شدند و به خواسته ی قلبی خود رسید  تا همانند بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) به خاک سپرده شوند و قبر ایشان نیز بنا به وصیتش بی نام و نشان در روستای سفلی رودسر در حاله ای از خاک قرار دارد.

سردار عبدالله پور از همسویی شهدا با عباس بن علی(ع)، سقای عطشان امام حسین (ع) گفت و ادامه داد: با وجود اینکه مصر بر تکمیل ابزار جنگی و آب و غذای رزمنده ها بودیم، باز شاهد خالی بودن قمقه هایشان می شدیم که می‌خواستند مثل اربابشان لب تشنه به وصال برسند. بسیاری از رزمنده ها پلاک خود را مفقود کرده تا مانند مادرشان بی نام و نشان باشند.

فرمانده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: شهدا از ما که بازماندگان راه آنها هستیم انتظاراتی دارند، که بزرگترین آن تبعیت از امام زمان(عج) خویش است.

وی ضمن بیان خاطره ای از شهید خوش سیرت که بعد از شنیدن دستور عقب نشینی بسیار اندوهگین شد گفت: ایشان به پهنای صورت می گریست و می‌گفت میدانم که الان امام (ره) در جماران از ناتوانی در نگهداری این منطقه ناراحت است، و این که من نتوانستم امام خمینی را خوشحال کنم من را ناراحت می کند و این نشانی از تبعیت محض از امام (ره) بود.

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: در چند ماه گذشته مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) فرمودند امروز وظیفه‌ی همه‌ی ما جهاد کبیر است و این جهاد را به معنی عدم تبعیت از دشمت و نظام سلطه تعبیر کردند.

عبدالله پور تأکید کرد: ما نباید تسلیم خواسته های دشمن باشیم بلکه باید تلاش کنیم مانند این شهدا از امام زمان(عج) خود تبعیت کنیم.

وی افزود: امروز زمینه‌ی تمدن اسلامی نمایان است، این شهدا بودن که طلوع فجری داشتند تا ما افق آن باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه