در ماسال؛

روستایی که گازدار نشده، سهمیه نفت آن قطع شد/ مردم همچنان با پتو خودشان را گرم می‌ کنند

بنا بر قانونی عجیب، روستاهایی که در شرف گازرسانی هستند سهمیه نفتشان قطع شده و اهالی با سرمای هوا دست و پنجه نرم می کنند.

روستایی که گازدار نشده، سهمیه نفت آن قطع شد/ مردم همچنان با پتو خودشان را گرم می‌ کنند

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، ماجرای قطع کوپن های نفت روستاهای در حال گازرسانی به مشکلی جدی برای ساکنان این مناطق بدل شده است.

از اخرین مطلبی که تحت عنوان «مشکلات قطع سهمیه نفت برخی روستائیان» در این پایگاه خبری به موضوع همزمانی گازرسانی به روستائیان با آغاز فصل سرما و در عین حال قطع سهمیه نفت این روستاها پرداخته بود، بیش از ۱۰ روز می گذرد.

اما همچنان روستائیان در گیر و دار قوانین و بخشنامه ها، این روزها را در سرما می گذرانند.

در مطلب پیشین فرماندار ماسال در پاسخ به مشکلات در زمینه قطع سهیمه نفت، ضمن قبول مشکلات به علت همزمانی فرآینده گازرسانی و سرمای زودرس، موارد را غالبا محدود به خانواده های نیاز مند که توانایی گازکشی ندارند دانسته و خبر از بهبود وضعیت در روزهای بعد داد.

رئیس سابق اداره گاز ماسال هم خانواده های دارای مشکل را معدود و کمتر از ۵ درصد جمعیت کل روستاهای در حال گازرسانی اعلام کرد.

اینک پس از گذشت زمان تقریبی ۱۰ روز از خبر قطع سهمیه نفت روستائیان و گرم کردن برخی روستائیان با پتو و قول مساعد مسئولین در خصوص حل مشکل در روزهای آتی، سری زدیم به روستای شیخ نشین تا آخرین وضعیت گازرسانی و تهیه نفت را جویا شویم.

یکی از اهالی روستای شیخ نشین در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز گفت: تقریبا بیش از نیمی از روستا هنوز گازرسانی نشده و حتی علمکی نصب نشده است. در عین حال کوپن نفت روستا قطع شده و ما برای گرفتن نفت با مشکل  مواجهیم . به شعبه شرکت نفت در شیخ نشین مراجعه می‌کنیم اما آنها هم نفتی ندارند و به سختی به مقادیر بسیار کم نفت می دهند.

یکی از دیگر از اهالی روستا با اشاره به سرمای هوا گفت: ما داخل خانه مان از بخاری برقی داریم استفاده می‌کنیم. آیا این انصاف است که سهیمه نفت ما قطع شود؟ تا کی باید منتظر بمانیم؟ مگر مسئولین نمی دانند که تا گاز ما وصل شود مدتها طول میکشد در این مدت ما باید چکار کنیم؟ این قانون قطع کوپن را چه کسی نوشته؟! به همان بگویید بیاید قانونش را عوض کند.

شهروند دیگری که سن و سالی هم دارد با گلایه از وضعیت سوخت به خبرنگار ماسال نیوز گفت: گرفتاریم آقا! اینجا و آنجا دنبال نفت هستیم. شعبه نفت ندارد و می گوید سهیمه روستا قطع شده است.

در بررسی های میدانی به عمل آمده توسط خبرنگار ماسال نیوز در حال حاضر روستای بایزاد از دهستان شیخ نشین در حال اتصال و انجام مراحل نهایی گازرسانی است و تا تکمیل مراحل و رسیدن گاز به همه اهالی شیخ نشین چیزی در حدود یک تا یک ماه و نیم زمان نیاز است.

یکی از اهالی همین منطقه که سابقه عضویت در شورای اسلامی روستا را هم دارد به خبرنگار ماسال نیوز گفت: به صورت محدود به ما نفت می دهند اما اصلا کفاف ما را نمی دهد. حتی شنیده ام که همین مقدار نفت را هم تحت عناوینی همچون سهمیه نفت مسجد و غیره از شرکت گرفته اند و در بین اهالی تقسیم کرده اند.

***

موضوع نفت روستاهای در حال گازرسانی در حالی با بی توجهی مسئولین روبرو شده است که حل مشکل حد اکثر در سطح استانداری قابل انجام است. اما چرا توجهی از سوی مسئولین به این موضوع نمی شود جای سوال دارد.آیا عدم قطع کوپن نفت اهالی ای که هنوز اتصال کنتور و گازشان در شرکت گاز ثبت نشده، کاری سخت و طاقت فرساست؟

آیا نباید با وجود چنین اتفاقات تلخی، در قوانین عجیب قطع سهمیه سوخت روستاهای در حال اتصال به شبکه گاز کشور، تجدید نظر شود؟

به نظر می رسد با وجود گذشت هفته ها از این مشکل و عدم حل آن و حضور مسئولین شهرستانی و استانی در منازل گازدار و گرم، همچنان باید مردم روستا با پتو خودشان را گرم کنند.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه