امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه:

سهم فرهنگ در اعتبارات استان بدون درنظر گرفتن پول‌ هایی که هدر می‌دهید چقدر است

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه گفت: طمطراق ظاهری و متراژ ساختمانی را کار ندارم، ما می‌توانیم بهترین حوزه علمیه استان گیلان باشیم.

سهم فرهنگ در اعتبارات استان بدون درنظر گرفتن پول‌ هایی که هدر می‌دهید چقدر است

به گزارش ۸دی، به نقل از آستان‌خبر؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ساجدی امروز در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان آستانه‌اشرفیه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان بابیان اینکه در جلسات تصمیم‌گیری با عوامل و متغیرهای متعهد و مختلف و متعارض مواجه هستیم اظهار داشت: نظام حقوقی برای ایجاد تعادل برای منافع متعارض است و اگر این تعارض منافع منطقی نباشد نظامی اجتماعی دچار اخلال می‌شود که نظام حقوقی این تعادل را ایجاد و نظم عمومی جامعه را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های منطقی، معقول و متعادل با پرهیز حداکثری از برخورد احساسی و عوام‌زدگی یکی از ضرورت‌های مدیریت مطلوب است گفت: سلسله چارچوب و قواعد را به‌طورجدی از نگاه یک سیاست‌گذار پایبند باشیم که یکی از مهم‌ترین آن مسئله محیط‌زیست است که باید در جلسات تصمیم‌گیری این موضوع در صدر قرار داشته باشد.

وی بابیان اینکه باید در تعاملات با مردم به نحوی اقدام کنیم که فردای قیامت نزد خدا حجت داشته باشیم گفت: برای تأمین نظر افراد مراجعه‌کننده از روی احساسات چیزی را مطالبه کنم که اهم مسئله شهرستان نباشد باید توجه شود.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه جلسه امروز به‌منظور بررسی مشکلات و موانع پروژه‌های عمرانی تشکیل‌شده است گفت: روح تمدن فرهنگ است و همه باید به فرهنگ اهتمام کنیم و سؤال می‌کنم که سهم فرهنگ در اعتبارات استان چقدر است البته منظورم پول‌هایی که هدر می‌دهید نیست.

ساجدی با اشاره به اینکه در برابر مسئولیت‌های مختلف یک امام‌جمعه در امور مختلف چه امکاناتی در اختیارش قرار می‌گیرد افزود: در زمینه تخصیص و توزیع اعتبارات برای مراکز فرهنگی و مساجد نقش امام‌جمعه چیست که ممکن است حتی یک مشورت هم گرفته نمی‌شود.

وی بابیان اینکه آستانه‌اشرفیه به لحاظ فرهنگی از موقعیت ممتازی برخوردار است که آورده استانی نیز محسوب می‌شود گفت: بنده به‌طور مستقیم اعلام می‌کنم، من طمطراق ظاهری، متراژ ساختمانی را کار ندارم، دوستان ما از نزدیک شاهد هستند و در آینده همه شاهد خواهند بود که ما می‌توانیم بهترین حوزه علمیه استان را با توجه به پیشینه تاریخی حوزه آستانه‌اشرفیه در چند دهه گذشته در اینجا سامان دهیم؛ شما اگر بخواهید انصاف را رعایت کنید باید سهم هرجایی را به آن بدهید و ما سلسله‌مراتب اداری نیستیم و نمی‌توان مثلاً ظرفیت زیارتی بهتر یک شهرستان را از آن سلب کرد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به برگزاری جلسات منظم ماهانه بین فرماندار، رئیس دادگستری، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و خود گفت: آستانه‌اشرفیه به لحاظ هماهنگی در بهترین وضعیت قرار دارد و ارتباط مردمی مسئولان شهرستان بسیار پررنگ و فعال است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه