پهلوگیری ۲۰ کشتی تجاری در بندرگاه آستارا

مدیرکل گمرکات آستارا از پهلوگیری ۲۰ کشتی تجاری طی ۹ ماه گذشته و تخلیه و بارگیری ۲۱ هزار و ۵۰ تن کالای غیر نفتی در بندرگاه این شهرستان خبر داد

پهلوگیری ۲۰ کشتی تجاری در بندرگاه آستارا

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، دکتر جهانگیر بخشی با اعلام خبر فوق اظهار کرد: بندر آستارا به عنوان نخستین بندر خصوصی کشور در نیمه فروردین ماه سال جاری به بهره‏برداری رسید و از آن زمان تاکنون ۲۰ کشتی تجاری، شامل؛ ۱۹ کشتی جهت حمل کالاهای صادراتی غیر نفتی و یک کشتی جهت تخلیه کالای وارداتی با موفقیت در آن پهلو گرفته است.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۰ هزار تن کالا به ارزش ۹۴ میلیارد ریال از مبدأ این بندر به مقصد بنادر باکو، آستاراخان، ماخاچ کالا و هوسان در کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

بخشی تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل؛ مواد اولیه سطل و قالب پلاستیکی، کربنات کلسیم، پودر PVC، پایدار کننده‌‏های PVC، سرامیک، کاشی لعاب دار، پودر صابون، سیمان سفید، تیتانیوم دی اکسید و گرانول‏‌های رنگی است.

وی با اشاره به پهلوگیری یک فروند کشتی روسی از بندر آستاراخان جهت تخلیه نخستین بار وارداتی از ابتدای افتتاح این بندر تاکنون اضافه کرد: این کشتی حامل؛ یک هزار و ۵۰ تن تخته نراد روسی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش ایسنا، اداره ‏کل گمرکات آستارا در امور بندری، واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، کارنه تیر بین‌المللی، مبدا و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت می‌کند.

این گمرک رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی، عنوان سوم صادرات و واردات توسط حمل و نقل جاده‌ای و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را به خود اختصاص داده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه