امید به زندگی در گیلانی‌ها ۷۴ سال است

مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه امید به زندگی در گیلان ۷۴ سال است، گفت: این مقدار در میانگین کشوری ۷۳ سال است.

امید به زندگی در گیلانی‌ها ۷۴ سال است

به گزارش ۸دی نیوزبه نقل از تسنیم ، زاهد خندستانی ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران استان، درباره صدور شناسنامه‌های جدید در گیلان، اظهار کرد: با وجود اینکه برای صدور شناسنامه جدید در استان فراخوان نشده است و مردم خود برای دریافت شناسنامه جدید اقدام می‌کنند از زمان شروع این طرح ۲۶۸ هزار و ۵۰۰ فقره شناسنامه جدید صادر شد که حدود ۱۲ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال استان است.

وی با بیان اینکه دریافت شناسنامه جدید فعلا اجباری نیست، افزود: شناسنامه جدید در ۹ صفحه استاندارد طراحی شده که در صفحه نخست مشخصات فردی و هویستی در صفحه دوم پوشش حفاظتی کشیده شده که امکان جعل را به حداقل می‌رساند.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه کارت هوشمند ملی در سطح کشور مرحله مقدمات آن شروع شده است، گفت: از اواخر سال گذشته این طرح در گیلان شروع شد و به صورت پایلون در دو ایستگاه فعال در رشت در حال انجام است.

 بیش از ۲ میلیون کارت هوشمند ملی در گیلان صادر شد

خندستانی هدف از اجرای صدور کارت ملی هوشمند را ارائه مطلوب خدمات الکترونیکی در فضای مجازی بیان کرد و افزود: این کارت جایگزین کارت شناسایی ملی می‌شود و دارای فازهای مختلف است که از سال ۸۱ تاکنون دو میلیون و ۲۰۰ هزار کارت در سطح استان صادر و تحویل داده شد و تا پایان سال ۹۴ در فاز نخست به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه این کارت در طرح شناسایی جامع ایرانیان تکمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: ۳۳۴ مورد از اطلاعات شامل اثرانگشت، بیومتریک، اطلاعات فردی، سببی و نسبی و غیره در این کارت ذکر و اسناد آن به صورت محرمانه در سازمان ثبت احوال کشور حفظ می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه پروژه صدور کارت هوشمند ملی در چند فاز انجام‌ می‌شود،  تصریح کرد: کاربرد این کارت شامل شناسایی فرد در فضای مجازی، تصدیق هویت فرد و امکان امضای دیجیتالی در فضای مجازی است.

خندستانی گفت: با این کارت توزیع یارانه، کیف پول الکترونیکی، توزیع خدمات شهروندی، مصرف سوخت، تجارت الکترونیکی، ارائه خدمات بیمه‌ای، دورکاری و موارد دیگر امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه هرگونه سوء استفاده از کارت هوشمند ملی امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: در گیلان بخش خصوصی برای صدور کارت هوشمند اعلام آمادگی کرده و با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی وارد کار شده است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان تصریح کرد: با همکاری پیشخان دولتی و دفاتر پستی شرایط مناسب برای صدور کارت هوشمند ملی در استان فراهم است و در آینده فراگیر می‌شود.

۱۰۰ درصد اسناد سجلی گیلان به صورت الکترونیکی نگهداری می‌شود

خندستانی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور ۳۶ نوع خدمت هویتی و تابعتی را به مردم ارائه می‌کند، گفت: ۱۹۷ فرآیند و پروسه طی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح بایگانی الکترونیک اسناد سجلی، افزود: تاکنون حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار فقره سند سجعلی مربوط به وفات و ولادت در استان تنظیم شده است و همه این اسناد اسکن شده و در فضای مجازی قرار دارد.

مدیرکل ثبت احوال گیلان خاطرنشان کرد:‌ هم اکنون ۱۰۰ درصد اسناد سجلی در گیلان به صورت الکترونیک نگهداری می‌شود که میانگین ثبت اینگونه اسناد در کشور ۹۲ درصد است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه