امام جمعه‌ی بندر انزلی:

خیلی مضحک است که بگویند شهدای مدافع حرم بخاطر پول رفته اند!

امام جمعه‌ی بندر انزلی اظهار داشت: خیلی مضحک است که عده ای سعی دارند بگویند شهدای مدافع حرم بخاطر پول رفتند!

خیلی مضحک است که بگویند شهدای مدافع حرم بخاطر پول رفته اند!

به گزارش ۸دی، صبح امروز مراسم بزرگداشت سالروز پرواز عارفانه‌ی سه شهید صالحین بسیج کشور، سردار شهید هدایت درویشوند، دانش آموز شهید محمد علی فلاح عباسی و طلبه ی شهیده زهرا دقیقی در حسینیه شهدای گمنام سپاه قدس رشت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه‌ی بندر انزلی ضمن سخنانی در این مراسم،  ایمان را نه یک اقرار زبانی و ظاهری بلکه تجمیعی از باور قلبی، اقرار لسانی و عمل بیرونی خواند و اظهار داشت: ریشه‌ی ایمان یقین است، به این معنی که انسان می بایست نسبت به یک مسئله علم کافی داشته باشد تا باور حقیقی برایش ایجاد شود.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن مجید افزود: خداوند به پیامبرش می فرماید عبادت و پرستش من را کن تا در تو اعتقاد باطنی حاصل شود، این اعتقاد قلبی عبادت و عمل انسان را مخلصانه و زیادتر می کند.

امام جمعه‌ی انزلی ادامه داد: ثمره‌ی این یقین زهد است، یعنی شخص هیچ وابستگی و تعلق خاطر به دنیا و متعلقاتش نداشته باشد، لذا خداوند می فرماید کسانی می توانند در مسیر خدا جهاد کنند که از حتام و ذخایر دنیایی به بهای آخرت گذشته باشند.

حجت الاسلام شمس‌الدین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای انقلاب و به خصوص شهدای صالحین تصریح کرد: کسانی  در مسیر این جهاد همپای امام بودند که ذخایر دنیایی در نظرشان کوچک بود. لذا اگر ایمان انسان حقیقی باشد تنها چیزی که برایش ارزشمند می شود اعطای کلمه اللّه است که در راه آن حاضر به نثار جان و مالش است، این تنها هدف یک مؤمن در زندگی است.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، موجودیت انسان مؤمن را به مراقبت از قلب و زبانش دانست و خاطر نشان کرد: امیرالمؤمنین جهاد انسان مؤمن را از روی باور قلبی وی می دانست، خیلی مضحک است که عده ای سعی دارند بگویند شهدای مدافع حرم بخاطر پول رفتند! برای انسان مؤمن نیل به هدف که آن استواری و استقامت در راه خدا و صیانت از این راه است، یک اصل مهم می باشد و این مهم جز با داشتن باور و یقین قلبی حاصل نمی شود.

شمس الدین ادامه داد: امام علی(ع) دومین ویژگی مؤمن را گفتار وی می داند، انسان مؤمن ایمانش در نطق و کلامش نیز جاری است.

وی با بیان اینکه انسان مؤمن در هیچ شرایطی دچار تزلزل در ایمان نمی شود تصریح کرد: آنهایی که از صدر اسلام تا کنون برای دفاع از کیان اسلام قیام کردند کسانی هستند که هیچ گونه تغییری در ایمان و رفتارشان ایجاد نشد، نه شکنجه و اسارت و زندان آنها را متزلزل کرد و نه پس از پیروزی انقلاب مسند و جایگاه چشمان را پُر کرد و عقیده شان را تغییر داد. اینها قلبشان با ایمان به خدا عجین شده بود و نطقشان نیز خدایی بود نه در تأیید خود یا دیگری!

حجت الاسلام شمس الدین ضمن گرامیداشت یادو خاطره ی سه شهید صالحین استان اظهار کرد: اجر این شهدا نزد پروردگارشان بسیار زیاد است چرا که اینها در یک سفر زیارتی به طرز ناجوانمردانه ای به شهادت رسیدند.

وی با بیان خصوصیات عالم گرانقدر شیخ جعفر شجونی افزود: مقام معظم رهبری برای این عالم تعابیر زیبایی دارند، ایشان به قدری آزاده ثابت قدم بودند که علیرغم تمام مسائلی که برایشان پیش آمد هیچ تغییری در عقیده و ایمانشان نسبت به امام و انقلاب و رهبری پدید نیامد.

امام جمعه‌ی انزلی در پایان گفت: ایشان عالمی بودند که با زبان خویش تبلیغ دین می کردند و در بالای منبر های پُربارشان چه در شرایط سخت و چه حتی در فتنه سال ۸۸ به تبیین و روشنگری مسائل برای مردم می پرداختند، خوشا به حال این عالم و شهدای صالحین که در این دنیا ثابت قدم ماندند و با همین ایمان و باور قلبی به لقاءاللّه شتافتند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه