مشاور رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه خبر داد؛

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه راه‌آهن قزوین‌ـ‌رشت

مشاور رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت و ۴۰ میلیارد تومان به آزاد راه رشت‌ـ‌قزوین خبر داد.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه راه‌آهن قزوین‌ـ‌رشت

به گزارش ۸دی،  سیدرضا سیددانش پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: ۵٠٠ میلیارد تومان برای راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا  و ۴٠ میلیارد تومان برای تسریع در اتمام آزاد راه قزوین ـ رشت اختصاص داده شده است.

وی سازمان برنامه و بودجه را پیشنهاد دهنده اجرای طرح‌ها در سفر رئیس جمهور به استان‌ها عنوان کرد و افزود: ارائه طرح‌ها کارشناسی شده انجام می‌شود.

مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت:  روز گذشته در کنار اختصاص دیگر طرح‌های ملی از سوی این سازمان اعتبارات مذکور برای تسریع در اتمام پروژه اختصاص داده شده است.

به گزارش فارس، پروژه راه‌آهن رشت ـ قزوین به لحاظ مهندسی ایرانی از جمله پروژه‌های منحصر به‌فرد محسوب می‌شود و بزرگ‌ترین پل ریلی کابلی کشور به طول ۵۶۰ متر در حاشیه سد منجیل احداث شده است.

خط آهن رشت ـ قزوین در پهنه طبیعتی زیبا و پل‌های مینیاتوری به طول ۱۶۴ کیلومتر امتداد دارد و سرعت قطارهای مسافری که قرار است در این خط‌ آهن تردد کنند، ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و قطارهای باربری ۱۲۰ کیلومتر برنامه‌ریزی شده است.

راه‌آهن گیلان از قزوین تا بندرانزلی به طول ۲۰۵ کیلومتر در حال ساخت بوده و می‌تواند سالانه ۱۰ میلیون تن کالا و حدود ۴ میلیون نفر مسافر را جابه‌جا کند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
نادر
تا نوبختو داريم غم نداريم
نادر
چرا باید پروژ های دیگر راه آهن بخوابند یا لاک پشتی پیش بروند که بتونند با تخصیص اعتبارات آنچنانی پروژه رشت قزوین را تسریع کنند؟ درسته ..یادم نبود اعتبارات رو تا سازمان برنامه بودجه نخواد نمیشه تخصیص داد پس ادامه بدهید به تسریع عملیات شاید نوبت به بقیه نقاط کشور هم که پروژه های ۲۰ ساله خوابیده دارند یه تکونی بخورند. تا پروژه رشت تموم نشه امیدی به ما نیست یک اردبیلی با دلی پر
نادر
به پروژه اردبيل ميانه سالي 30 ميليارد ميدن اونم اگه مشكلي پيش نياد و استانهاي ديگه مثل گيلان عزيز اعتراض نكنه ولي اگه سازمان برنامه و بودجه خودي باشه ميشه يهو 500 تا به يه پروژه داد!!!!!!!!
در حاشیه