روز گذشته رخ داد؛

۱۴ کشته در پنجشنبه خونین آمریکا

روز گذشته در آمریکا بیش از ۴۰ مورد تیراندازی رخ داد که در نتیجه آن ۱۴ تن جان خود را از دست دادند.

۱۴ کشته در پنجشنبه خونین آمریکا

به گزارش ۸دی، خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز آمار تیراندازی ها در آمریکا نوشت:

در روز پنج شنبه، ۴۵ مورد تیراندازی در سراسر آمریکا گزارش شد که در نتیجه آن، ۱۴ نفر کشته و ۳۲ نفر مجروح شدند.

در میان این افراد تعدادی کودک و نوجوان وجود دارد. در یک حادثه در روز پنج شنبه در بِسمر سیتی در کارولینای شمالی ، یک پسر بچه دو ساله در تیراندازی تصادفی مجروح شد. این کودک دو ساله، اسلحه پدرش را برداشته و به شکم خود شلیک کرده بود. به گفته شاهدان، در این خانه دو کودک دیگر حضور داشتند و ممکن بود کودک به سمت آنها شلیک می کرد. همسایگان گفته اند که پدر این کودک، بطور مرتب برای تهدید دیگران از این اسلحه استفاده می کرد.

در حادثه ای دیگر در شهر لوییویل در ایالت کنتاکی، یک نوجوان پانزده ساله به ضرب گلوله کشته شد. یکی از ساکنان محله می گوید: این یک تراژدی بود. من این پسر را می شناختم. ما هر روز شاهد حوادثی از این دست هستیم و هیچکس نمی خواهد آن را متوقف کند و این حوادث تلخ همچنان ادامه دارد.

در نتیجه ۷۸ مورد تیراندازی در روز چهارشنبه هم ۱۳ نفر کشته و ۴۹ نفر مجروح شدند.

براساس آخرین آمار و گزارش ها، از ابتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون،‌ ۴۹۲۷۹  یا حدود پنجاه هزار مورد تیراندازی در سراسر آمریکا گزارش شده است. در نتیجه این تیراندازی ها، ۱۲۷۴۹ نفر کشته و ۲۶۲۷۴ نفر مجروح شده اند. ۵۸۶ نفر از کشته ها و مجروحین، کودکان زیر یازده سال هستند.

۲۶۹۳ مورد از آنها نیز نوجوان و از دوازده سال تا ۱۸ سال بوده اند. تعداد تیراندازی ها با هدف قتل عمد، ۳۳۵ مورد بوده است. در ۲۸۲ مورد از این حوادث افسران پلیس دخیل بوده اند.

۲۰۵۴ مورد از این تیراندازی ها در حمله به منازل بوده است. ۱۵۳۷ مورد از تیراندازیها نیز در دفاع از خود رخ داده است. ۱۸۲۱ مورد از این تیراندازی ها نیز تصادفی بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه