امام جمعه ماسال:

فتنه خط قرمز نظام و فراموش ناشدنی است / برخی بیش از حد جری و جسور شده‌اند

امام جمعه ماسال گفت: بنا نیست موضع گیری ما علیه فتنه تعطیل شود. فلسفه زیارت عاشورا این است که فتنه شهادت امام حسین فراموش نشود.

فتنه خط قرمز نظام و فراموش ناشدنی است / برخی بیش از حد جری و جسور شده‌اند

به گزارش ۸دی به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، حجت الاسلام سید هادی موسوی در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به ۲۳ آبان ماه روز حمایت از بیماران کلیوی گفت: زندگی مدرن با همه محسنات خود، آسیب هایی برای جوامع بشری به همراه داشته است که بیماری های شایعی همچون مشکلات کلیوی و دیابت از این جمله اند. در شهرستان ما هم تعداد زیادی از بیماران به اختلالات کلیوی دچار اند که حاج آقای صفوی در راستای حمایت از آنان تلاش های زیادی دارند و ما هم باید به ایشان کمک کنیم.

وی ضمن تجلیل از شخصیت مرحوم حجت الاسلام شجونی، افزود: ایشان روحانی مبارز و یار با وفای امام و رهبر معظم انقلاب بوده اند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اتفاقات اخیر در جلسه رای اعتماد وزیران در مجلس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب موضعی در خصوص فتنه دارند که عینا برای شما می‌خوانم: «موضع بنده در این مورد کاملاً صریح است؛ من بارها گفته‌ام که برای من این تقسیمات اصولگرا و اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلب مدرن و سنّتی و از این حرف‌هایی که می‌زنند، مطرح نیست؛ من به این اسم‌ها اصلاً اهمّیّتی نم‌یدهم و توجّه ندارم؛ به محتواها کار دارم؛ امّا روی مسئله‌ی فتنه حسّاسم. حالا البتّه اکثر کسانی که در آن تظاهرات شرکت داشتند مردم معمولی بودند و هیچ تقصیری هم نداشتند امّا یک عدّه‌ای سردمداری می‌کردند، یک عدّه هم سوءاستفاده کردند و گفتند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»؛ دیگر از این صریح‌تر؟ آیا این شعار داده شد یا نه؟ خب اگر این شعار داده شده، تبرّی از این شعار، آن روز هم لازم بود و باید می‌کردند که نکردند، حالا هم یک عدّه‌ای از آنها حمایت بکنند، آن‌وقت دم از امام و طرف‌داری از امام و طرف‌داری از نظام و طرف‌داری از انقلاب هم بزنند! این نمی‌شود، این قابل قبول نیست.»

امام جمعه ماسال افزود: من به علت کسالت هفته گذشته نتوانستم در خصوص موضوعاتی که در جلسه رای اعتماد رخ داد سخن بگویم. در این جلسه یکی از عزیزان گفت کی قرار است بساط فتنه جمع شود. به ایشان می‌گویم؛ حرف از فتنه تمام ناشدنی است. این موضع شما با موضع قرآن تضاد دارد چرا که قرآن می‌فرماید «قاتلوهم حتی لا تکون فتنه» با آنها قتال کنید تا زمانی که دیگر فتنه ای نباشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان ابراز چنین مواضعی از نماینده مجلس را با ادعای پیروی از ولایت فقیه ناهم‌خوان  دانست و تاکید کرد: رهبری نظام فرمودند فتنه خط قرمز ماست. بنا نیست موضع گیری ما علیه فتنه تعطیل شود. مگر فلسفه مداومت بر زیارت عاشورا چیست؟ برای اینکه فتنه سال ۶۱ هجری منجر به شهادت امام حسین (ع) شد و نباید فراموش شود. این آقا می تواند بیاید بگوید دیگر عزاداری نکنیم و چرا هر سال لعن و نفرین می‌کنیم مسببان آن فتنه را؟ ۱۴۰۰ سال گذشته است.

امام جمعه ماسال ضمن اشاره به رافت نظام اسلامی با سران فتنه، اظهار داشت: بعضی ها خیلی جری و جسور هستند. در کدام نظام تحمل می‌کنند که عده ای بیایند و علیه اصل نظام شعار بدهند و خودشان رسما بگویند که «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است»؟ هر نظامی بود سرانشان را گردن می زد. حالا عده ای این قدر جری و جسور شده اند که دم از رفع حصر و اتمام فتنه می زنند؟

حجت الاسلام موسوی در خصوص افتتاح قریب الوقوع دفتر اتحادیه اروپا در تهران گفت: اخیرا اتحادیه اروپا قانونی را تصویب کرد تا بتواند برای ارتباط بیشتر با ایران دفتری در تهران ایجاد کند. این دفتر همان لانه جاسوسی و لانه فساد غربی هاست. قطع نامه ای که در آن ایجاد این دفتر تصویب شده را بخوانید انسان شرم می‌کند از مسایلی که ذکر شده است. شروطی گذاشته اند که کم از کاپیتولاسون ندارد. عدم حمایت ایران از محور مقاومت، توقف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر و ایجاد بستر جهت ایجاد رابطه مخالفین نظام با این اتحادیه از جمله شروط ننگین است. آیا این غیر از لانه جاسوسی است؟ ملت ما اجازه باج گیری غربی ها را نمی دهد.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه