امام جمعه‌ی اسالم:

فراموشی فتنه قرار دادن کشور در پرتگاه سقوط است / رئیس جمهور به جای لاپوشانی فساد، آن را ریشه کن کند

امام جمعه اسالم گفت: من تعجب می کنم چرا رئیس جمهور محترم به جای ریشه کن کردن فساد، روی آن درپوش می گذارند؟

فراموشی فتنه قرار دادن کشور در پرتگاه سقوط است / رئیس جمهور به جای لاپوشانی فساد، آن را ریشه کن کند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدائی در خطبه های این هفته نماز جمعه اسالم با اشاره به موضوع فتنه اظهار داشت: فتنه ۸۸ در ایران، تشکیل جبهه عملی مخالفین نظام برای براندازی انقلاب در مقابل آرمان های اسلامی بود. متاسفانه رأفت اسلامی سبب شد فتنه گران که الان باید ۷ کفن پوسیده بودند، زنده بمانند و برای دلسوزان و طرفداران سینه چاک شان، در مقابل جریان حزب الله شاخ و شانه بکشند.

وی در پاسخ ضمنی به سخنان حمایت گونه یکی از نمایندگان رشت درباره فتنه ۸۸ افزود: این سخن که داستان فتنه در این مملکت کی باید تمام شود سوالی است که در حقیقت قرآن جوابش را داده، «وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّی لا تَکُونَ فِتْنَهٌ » کی باید تمام شود. تا زمانی که فتنه گران نابود نشده اند، مبارزه ادامه دارد. وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند فتنه خط قرمز ماست و من روی مساله فتنه حساسم، گناه فتنه گران نابخشودنی است. فتنه گران در صورت توبه، نباید در پست های حساس و کلیدی بکار گرفته شوند.

امام جمعه اسالم ادامه داد: امیدوارم مجلس دهم تجربه تلخ مجلس ششم را مجدداً تکرار نکند. نمایندگان که از بحث فتنه حالت اشمئزار پیدا می کنند باید بدانند تا دنیا، دنیاست، تا زمانی که نفس است، تا زمانی که شیطان و  امیال و غرایز و ظلم و خیانت و جنایت است، تباهی و بی دینی است، فتنه هم هست.

حجت الاسلام جدایی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: عزیزانم در مجلس سعی کنند آستانه تحمل شان را بیش تر کنند. چرا بعضی نماینده ها، از بحث فتنه خسته شده اند. در حالی که هنوز فتنه گران در کشور جولان می دهند و پدر معنوی فتنه گران هنوز زنده است و پرچم جریان فتنه را در دست دارد و گاهی هم با تحلیل های استکبار پسند، حرف های دشمنان نظام را می زنند. چگونه انتظار دارید ما جریان فتنه را به فراموشی بسپاریم. فراموشی جریان فتنه و فتنه گران به معنی قرار دادن کشور در آستانه سقوط است.

وی تأکید کرد: فراموشی فتنه بر باد دادن خون شهیدان است و تا فتنه است ما بیداریم و خواب راحت نداریم. کسانی که از بحث فتنه خسته شده اند هیچ می دانند که طبق بیان یکی از نماینده های رشت اکثر مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان از رؤسای ستاد موسوی و از عوامل اصلی فتنه ۸۸ بودند؛ افرادی که نه عذر خواهی و نه توبه کردند.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه یکی از مفسدان صندوق ذخیره فرهنگیان با سه فقره چک، ۸۰۰ میلیون وام گرفته است گفت: من تعجب می کنم چرا رئیس جمهور محترم به جای ریشه کن کردن فساد، روی آن درپوش می گذارند؟ چرا ایشان فساد صندوق بازنشستگی را بدهی معوقه قلمداد می کنند؟ بنده برای مبارزه با فساد هنوز اراده جدی نمی بینم ؛ با لایه پوشی مشکلی حل نمی شود. مردم بیدار شده اند، با مخفی کردن مفاسد کلان هزار میلیاردی، کاری درست نمی شود. اختلاس های میلیاردی چهره نظام را در جهان خراب می کند. چرا باید هر هفته، هر ماه خبر جدیدی از اختلاس در رسانه ها باشد.

حجت الاسلام جدایی افزود: مردم در زیر چکمه های سیاه فقر له می شوند. در خرید نان مشکل دارند. از طرفی می شنویم که در فلان بانک ۱۲۰۰ میلیارد اختلاس شده است. ما از دستگاه های نظارتی، مسئولین مربوطه می خواهیم که ریشه کن کردن اختلاس را در کشور، اولویت اول قرار بدهند ؛به جای سیاسی کاری به فکر حل مشکلات مردم باشند.

خطیب نماز جمعه اسالم در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات در آمریکا اظهار داشت: در زمینه انتخابات آمریکا، اولین نکته بهت و حیرت رسانه های خارجی از تحلیل حضرت آقا بود. پیش بینی مقام معظم رهبری در تحلیل شان روی کرد مردم به سوی ترامپ بود. رسانه های خارجی خودشان می گفتند تا شب قبل از انتخابات امکان پیش بینی نتیجه انتخابات ممکن نبود. گویا رهبر ایران جام بلورین دارد که توانست پبروزی ترامپ را پیش بینی کند.

وی ادامه داد:  برای دشمن قابل هضم نیست که چگونه یک رهبری که ۱۲ هزار کیلومتر با آمریکا فاصله دارد این قدر نگاه تیز بینانه داشته باشد، این قدر با جامعه آمریکا آشنا باشد که بتواند زائقه مردم آمریکا را حدس بزند. این برای آن ها موضوع ساده ای نیست؛ آن ها می گویند رهبری که چنین هوشمندانه اوضاع را رصد می کند و به درستی آینده را می بیند؛ همین رهبر، سال پیش هم گفته که اسرائیل، ۲۵ سال دیگر وجود خارجی نخواهد داشت و به این خاطر لرزه بر اندامشان می افتد.

امام جمعه اسالم، نکته دوم انتخابات آمریکا را اسراری عنوان کرد که افشا شد و افزود: به تعبیر رهبر انقلاب، چیزی که ما می گفتیم و بعضی ها باور نمی کردند و نمی خواستند باور کنند خود این ها گفتند. ترامپ در تبلیغات خود می گفت اگر رنگین پوست باشی و در خیابان های نیویورک، شیکاگو، واشنگتن و کالیفرنیا راه بروی مطمئن نیستی که تا چند دقیقه دیگر زنده باشی. این حرف را کسی می زند که ممکن است تا چند روز دیگر به کاخ سفید برود و آمریکا را اداره کند.  این که ترامپ گفت ۴۴ میلیون نفر در آمریکا گرسنه اند؛  ۱ درصد مالک ۹۰ درصد ثروت آمریکا هستند یا ارزش های انسانی لگد مال شده است این ها اعترافات بسیار مهم و تکان دهنده ای بود که نشان می دهد وضعیت آمریکا بسیار متزلزل است و نیاز به یک تغییر و دگرگونی اساسی دارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه