(تصاویر) تشییع پیکر ۲۶ زائر کربلا در یزد

امروز پیکر ۲۶ زائر کربلا در تابوت‌هایی متبرک به نام نامی امام حسین (ع) به ترتیب در میدان امیرچخماق کنار هم چیده شد تا آخرین نماز بر آنها اقامه شده و تا جایگاه ابدی بدرقه شوند.

(تصاویر) تشییع پیکر ۲۶ زائر کربلا در یزد

به گزارش ۸دی، امروز، روز حزن و اندوه مردمان دارالعباده یزد بود زیرا ۴۷ عزیز خود را راهی سفری بی‌پایان کردند و امروز به جای استقبال از زائر کربلایی با گل و اسپند، پیکرهای بی‌جان آنها را در آغوش گرفتند.

امروز در میدان امیرچخماق یزد هنگامه ای برپا بود و جمعیت عزادار، یکپارچه می‌گریست تا جایی که شهر دیگر تاب تحمل این فاجعه را نداشت.

پیکر ۲۶ زائر به مقصد نرسیده، امروز با نوای یا حسین (ع) در جوار شهدای گمنام میدان امیرچخماق کنار یکدیگر به صف شدند، تا آخرین نماز بر آنها اقامه شود و راهی خانه های ابدی شوند.

صدای شیون و گریه زنانی که همسران و فرزندان، پدران و برادران و عزیزان خود را راهی سفری بی پایان کرده بودند، امروز لحظه ای در امیرچخماق قطع نشد و چشم هر بیننده ای از دیدن این همه تابوت در کنار یکدیگر گریان می‌شد.

پس از اقامه نماز بر پیکر جان باختگان حادثه سقوط اتوبوس حامل زائران کربلا در محور اقلید ـ یاسوج، پیکرها به سمت مسجد حظیره تشییع شدند و از آنجا خانواده های زائران، با تحویل گرفتن عزیزان خود، هر یک راهی شهر و دیار خود شدند.

تعدادی از پیکرها به بافق و بهاباد، تعدادی دیگر به اردکان، چند پیکر به اشکذر و برخی دیگر به محله های مختلف یزد رفت و پیکرهای باقیمانده با حضور مردم و خانواده های داغدار به سمت خلدبرین تشییع و خاکسپاری شد.

اتوبوسی که سه شنبه شب، در محور اقلید به دلیل نقص فنی ترمز به دره سقوط کرد، ۲۶ پیکر بی جان بر روی دستان مردم یزد گذاشت و ۲۱ تن دیگر را راهی بیمارستان کرد.

%image_alt%

%image_alt%

%image_alt%

%image_alt%

%image_alt%

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه