دبیر همایش سالمندی گیلان:

گیلان پیرترین استان کشور است / نیم ساعت پیاده روی؛ درمان ۵۰ درصد بیماریهای سالمندی

دبیر همایش سالمندی گیلان گفت: استان گیلان با بیشترین تعداد سالمندان که حدود ۱۲ درصد جمعیت آن را تشکیل می دهد پیرترین استان کشور است.

گیلان پیرترین استان کشور است / نیم ساعت پیاده روی؛ درمان ۵۰ درصد بیماریهای سالمندی

در حاشیه‌ی نخستین همایش ملی سالمندی دکتر حکیم زاده؛ دکتر کامران عزتی، متخصص فیزیوتراپی و دبیر همایش سالمندی در گفتگو با خبرنگار هشت دی، استان گیلان را سالمندترین استان کشور خواند و اظهار داشت: مهمترین هدف این همایش توجه به مبحث سالمندی است، استان گیلان با بیشترین تعداد سالمندان است که حدود ۱۲ درصد جمعیت آن را تشکیل می دهد و پیرترین استان کشور است.

وی افزود: طبیعتا توجه به بخش توانبخشی و سلامت سالمندان در گیلان اهمیت بسیاری دارد، بنابراین به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و معاونت تحقیقات و فناوری در راستای توانبخشی این همایش را برگزار کردیم.

دبیر نخستین همایش ملی سالمندان در گرامیداشت یاد پزشک نیکوکار گیلانی گفت: دکتر حکیم زاده، یک حکیم نیکوکار توانبخشی در ایران بود، وی گیلانی بود و بانی آسایشگاه کهریزک و نخستین آسایشگاه سالمندان در رشت بود.  وی انسانی خیرخواه و کمک کننده در زمینه‌ی توانبخشی بود به همین دلیل این همایش به نام ایشان مزین شده است.

عزتی افزود: توانبخشی به نوعی با سالمندان، چه سالم و چه نیازمند و مراقبت های بیمارستانی عجین شده است و از آنجایی که استان گیلان پیرترین استان کشور است اهمیت توانبخشی برای پیشگیری در بروز عوارض در بیمارانی که مبتلا به آرتروز، دیابت و پوکی استخوان هستند بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی برای پیشگیری از ناتوانی های دوران سالمندی تصریح کرد: کسی که تغذیه مناسب و به طور متوسط نیم ساعت پیاده روی در روز داشته باشد و ورزش های مکرر و معمولی انجام دهد از ۵۰ درصد خطرات و بیماری هایی مانند پوکی استخوان و آرتروز در امان خواهد بود.

عزتی در پایان گفت: حدود ۱۱۰ مقاله در قالب پوستر، سخنرانی و با موضوعات پزشکی، گفتار درمانی، شنوایی شناسی در این همایش ارائه خواهد شد. همچنین دو کارگاه با عناوین، اصول ورزش درمانی در سالمندان و توانبخشی تنفسی سالمندان توسط دکتر حمزه بهارلویی و دکتر مجید روانبخش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه