فتنه ۸۸ پیچیده‌تر از جنگ احزاب در صدر اسلام بود/ ۹ دی ایستگاه آخر فتنه/ تحریم‌های شدید اقتصادی نتیجه شکست آمریکا در فتنه است

آقای خاتمی حداقل دوبار با جرج سوروس صهیونیست ملاقات کرد؛ چرا جوابی نمی‌دهند؟ بنده اعلام کرده‌ام مسئولان بلندپایه MI6 و CIA وارد ایران شدند و برنامه‌های توجیهی گذاشته و کارگاه‌های آموزشی تشکیل دادند.

فتنه ۸۸ پیچیده‌تر از جنگ احزاب در صدر اسلام بود/ ۹ دی ایستگاه آخر فتنه/ تحریم‌های شدید اقتصادی نتیجه شکست آمریکا در فتنه است

به گز ارش ۸دی نیوز، مدیر مسئول روزنامه کیهان در همایش «دانشگاه سدی در برابر فتنه» که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به عوامل شکل‌دهنده ماجرای فتنه ۸۸ و نهم دی تاکید کرد که بر اساس اسناد صحبت می‌کنم، اسنادی که پنهان و طبقه‌بندی شده نیست و در دسترس همگان است.

 

وی به ماجرای شکل‌گیری جنگ جمل در زمان امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و یادآور شد: در آن زمان امام علی (ع) فرمودند اصحاب فتنه مثل رعد غریدند و چون برق جهیدند، اما وقتی پای آزمون شد، لغزیدند. ما نمی‌غریم مگر آنکه کاری کنیم و نمی‌باریم مگر آنکه سیل راه بیندازیم، پس دیدیم در ۹ دی وقتی صبر مردم لبریز شد بخصوص پس از اهانت به ساحت اباعبدالله‌الحسین (ع) چه حماسه‌ای برپا شد.

 

شریعتمداری با بیان این‌که فتنه ۸۸ مثل جنگ احزاب بود، اما بسیار گسترده‌تر، پردامنه‌تر و پیچیده‌تر از صدر اسلام، خاطرنشان کرد: در جنگ احزاب که به آن جنگ خندق هم می‌گویند همه احزاب موجود وقتی دیدند راه‌های مختلف آنها را به نتیجه نمی‌رساند، تصمیم گرفتند اختلافات را کنار گذارند و متحد شوند و ائتلاف کنند تا اسلام نوپای آن روز را از میان بردارند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان اضافه کرد: در فتنه ۸۸ نیز اتفاقی شبیه جنگ احزاب افتاد؛ چرا که شاهد بودیم ریچارد هاوس مسئول شورای روابط خارجی آمریکا در گزارشی می‌گوید ائتلاف سفید ما نتیجه نداد و یک سال قبل از آن آقای جان کین از MI6 وارد ایران شد و در مواردی با عوامل فتنه بعدی صحبت کرد و به آنها تاکید می‌کند که فعلا اختلاف را کنار بگذارید چون معتقد بود هر چه نقاط اشتراک در یک ائتلاف بیشتر باشد دامنه ائتلاف کوتاه‌تر است پس لازم است همه روی یک نقطه اتفاق نظر داشته باشند که آن نقطه مقابله با جمهوری اسلامی است پس گروه‌هایی که تا آن زمان مخالف هم بودند کنار یکدیگر جمع شدند از جمله بهائی‌ها، مخالفین، توده، حزب دموکرات و حتی عبدالمالک ریگی که در مصاحبه‌ای با VOA‌ اعلام کرد در مقابل آزادی دستگیرشدگان فتنه حاضر هستیم نیروهای انتظامی که به اسارت گرفته‌ایم را آزاد کنیم.

 

وی با بیان این‌که هرگاه دیدید جریاناتی که دیدگاه‌های متفاوت دارند در یک نقطه ائتلاف کرده‌اند به تابلوی آن ائتلاف توجه نکنید، تصریح کرد: برای یافتن علت ائتلاف باید از مواضع این جریانات مخرج مشترک بگیریم که در ائتلاف فتنه ۸۸ براندازی و مخالفت با جمهوری اسلامی ایران بود.

 

شریعتمداری با بیان این‌که علت فتنه ۸۸ انتخابات نبود و انتخابات آغاز ماجرایی بود که از سال‌ها قبل دیده شده بود، به اسنادی در تایید صحبت خود پرداخت و گفت: در سال ۷۸ به دعوت آقای مهاجرانی، جان کین به ایران آمد. همچنین در اردیبهشت ۸۱ آقای یورگن هابرماس وارد ایران شد و جلسات پی در پی با کدیور، مهاجرانی و مجتهد شبستری داشت که اسامی دقیق‌تر آن را در کتابی که به زودی منتشر خواهد شد اعلام می‌کنم .در این هنگام دانشجویان حاضر در جلسه در تایید صحبت‌های او شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان این‌که حامیان کنونی فتنه که تعدادشان اندک است اگر مامورین مرفه بی‌درد نباشند خیلی از نظر فکری عقب‌افتاده‌اند، خطاب به دانشجویانی که در اعتراض به او شعار “مرگ بر مرتجع” می‌دادند، گفت: این شعار را ندهید چون ممکن است نفرین‌تان دامن سران خودتان را بگیرد.

 

وی در ادامه به دیدار ریچارد فورتی در خرداد ۸۳ با اعضای حزب مشارکت اشاره کرد و گفت: احیاگر اندیشه پولورایسم، همچنین آلن تورن از مرکز مطالعات احیای دموکراسی، تیموتی صاحب تئوری چانه‌زنی از بالا، رهبر حزب همبستگی لهستان، فرح کریمی از منافقین هلند از جمله افرادی بودند که قبل از فتنه ۸۸ وارد ایران شدند و حضور آنها نشانه‌ای از تدارک دیده شدن فتنه بسیار قبل از انتخابات ۸۸ است.

 

به گزارش ایسنا، در این قسمت از سخنرانی شریعتمداری، تعدادی از دانشجویان که نزدیک به درب سالن تجمع کرده بودند در اعتراض به صحبت‌های شریعتمداری شعار “کیهان اسرائیل پیوندتان مبارک” را سر دادند که دانشجویان دیگر در اعتراض به آنها “مرگ بر منافق و مرگ بر میرحسین” گفتند.

 

شریعتمداری در پاسخ به دانشجویان معترض به سخنان خود گفت: شما فرزندان این مملکت هستید، اما سرانی که شما را فریب داده‌اند در سوراخ موش خزیده‌اند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: سران فتنه جرات استدلال کردن ندارند و شما توان شنیدن ندارید و یکی از دوستان سران شما یعنی خانم هیلاری کلینتون دیروز اعتراف کرد که مخالفت اسرائیل با توافقنامه ژنو با هماهنگی ما بوده است که در این لحظه دانشجویان همه با هم شعار “مرگ بر آمریکا” سر دادند.

 

به گزارش ایسنا، حسین شریعتمداری در ادامه همایش «دانشگاه سدی در برابر فتنه» خطاب به دانشجویان معترض به صحبت‌های خود، گفت: شعار نه غزه نه لبنان را اولین بار اسرائیلی‌ها در سایتی اسرائیلی مطرح کردند و همچنین شعار کیهان اسرائیل پیوندتان مبارک را اولین بار روزنامه انگلیسی گاردین منتشر کرد و معتقد بود تنها دو نفر در دنیا با توافق ایران مخالفند اول نتانیاهو و دوم شریعتمداری که دانشجویان در ادامه صحبت‌های او در تایید حرف‌هایش شعار “مرگ بر سازشکار”، “مرگ بر اسرائیل” و “شریعت دوست داریم” را سر دادند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه با اشاره به این‌که امام (ره) در سخنانی فرموده بودند اسرائیل آنقدر نجس است که اگر انگشتش را به بحر اکبر زند نجس می‌شود، گفت: مخالفین این جمع را فرزندان مملکت می‌دانم و صحبت‌هایم خطاب به شما نیست، اما از شما می‌خواهم که فکر کنید چون ما از جوانان انتظار شجاعت داریم و نه ترس و شجاعت در شنیدن چهار کلمه حرف حساب. دانشجویان در این لحظه شعار “حاج حسین دوستت داریم” را سر دادند.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این لحظه یکی از دانشجویان در اعتراض به حسین شریعتمداری در باره حضر کروبی و موسوی صحبت کرد که شریعتمداری در پاسخ به او گفت: اگر سران فتنه را آزاد کنند، خود شما آنها را می‌کشتید. مگر شما ندا آقاسلطان را نکشتید و مگر روی قبر خالی مرثیه نخواندید.

 

شریعتمداری افزود: برخی می‌گویند اعترافات در زندان بر اساس زور بوده است و من در پاسخ به آنها می‌گویم در زمان جنگ برادر شهید شهسواری در زندان صدام فریاد مرگ بر صدام می‌داد، اما چطور رهبران شما در زندان تنها با قطع شدن شیر کاکائویشان حرف می‌زنند پس به شما می‌گویم به سران پشت صحنه‌تان بگویید به میدان بیایند. از جمله آقای خاتمی که دو بار با جورج سورس صهیونیست ملاقات داشته است. در این لحظه دانشجویان حامی شریعتمداری شعار “خاتمی اسرائیل پیوندتان مبارک” را سر دادند و دانشجویان مخالف فریاد “دروغگو دروغگو” .

 

شریعتمداری در ادامه خطاب به دانشجویان حامی خود، گفت: این شعار شما نیاز به تصحیح دارد چون دیر تبریک می‌گویید و اینها خیلی قبل‌تر پیوند داشتند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به دانشجویی که گفت آقای شریعتمداری چرا مناظره نمی‌کنید؟ پاسخ داد: من بارها اعلام مناظره کرده‌ام، اما وقتی می‌دیدند پای مناظره بنده هستم جا می‌زدند.

 

شریعتمداری افزود: با دزد نمی‌توان در مورد شرافت مناظره کرد و بنده سند می‌آورم که آنها پادوی اسرائیل هستند پس حاضر نمی‌شوند با من مناظره کنند که در این لحظه دانشجویان شعار “مرگ بر عامل اسرائیلی” را فریاد زدند و عده‌ای دیگر “یا حسین حاج حسین” می‌گفتند که شریعتمداری در پاسخ به آنها گفت: خواهش می‌کنم این شعار را ندهید چون ما اگر حتی خاک پای بچه‌هایی که پیاده به کربلا رفتند باشیم؛ خیلی است و دانشجویان در پاسخ به صحبت او فریاد حزب‌الله ماشاالله سر دادند.

به گزارش ایسنا، شریعتمداری در ادامه صحبت‌های خود با بیان این‌که فتنه بر اساس یک فرمول انجام شده است و ما این فرمول را در کیهان داشتیم پس می‌توانستیم مراحل بعدی را پیش‌بینی کنیم، گفت: سران فتنه خودشان نیستند، بلکه به آنها دیکته می‌شود که چه عملکردی داشته باشند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در تایید صحبت‌های خود گفت: قبل از این‌که برای فتنه رنگی انتخاب شود در سخنرانی‌هایم انتخاب رنگ را توسط سران فتنه پیش‌بینی کرده بودم.

وی صفحه اول روزنامه ۲۰ خرداد کیهان را به دانشجویان نشان داد و افزود: آخرین پرده سناریوی افراطیون آشوب پس از شکست است. این تیتر روزنامه کیهان در بیستم خرداد بود و ما مطابق فرمول فتنه پیش‌بینی کرده بودیم که کمیته‌ای برای صیانت از آرا و طرح احتمال تقلب تشکیل خواهد شد که این پیش‌بینی ما دو هفته قبل اتفاق افتاده بود.

13921003174414917_PhotoL

در این لحظه دانشجویان شعار “مرگ بر مزدور آمریکایی” را فریاد زدند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به این‌که در انتخابات ۸۸ آقای خاتمی خود را به عنوان کاندیدا اعلام کرد و ۱۸ گروه اصلاح‌طلب از او حمایت کردند، اما من در یادداشتی نوشتم که کاندید اصلی خاتمی نیست، افزود: وقتی خبرنگار نیویورکی از من دلیل صحبت‌هایم را پرسید گفتم به دلیل نشست استندفورد که یک سال قبل یکی از مسئولان آمریکایی و دست‌اندرکاران فروپاشی شوروی سابق در این نشست با عنوان آینده ایران حضور یافت و گفت برای ما دیگر خاتمی به درد نمی‌خورد چون خاتمی شبیه گورباچف است که در آن زمان مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی اعلام کردند نه خاتمی گورباچف است و نه اینجا شوروی است.

 

شریعتمداری با بیان این‌که فتنه ۸۸ بعد از آن شکل گرفت که همه ترفندهای آمریکا علیه انقلاب اسلامی بی‌نتیجه ماند، افزود: تحریم نتیجه شکست آمریکا در فتنه ۸۸ بود و اگر ۹ دی اتفاق نمی‌افتاد تحریم‌ها نبود پس تحریم‌ها انتقام آمریکا از مردم ایران به خاطر حضورشان در حماسه ۹ دی بود.

 

وی در تایید این صحبت‌های خود به چند سند اشاره کرد و توضیح داد: معاون اسبق وزارت خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه‌ای می‌گوید تقلب دروغ بود و پروژه اصلی ما بی‌اعتبار کردن رژیم دینی تهران بود، همچنین رییس بنیاد ملی حمایت از دموکراسی در گزارشی از بودجه‌ای که در جریان انتخابات برای مخالفان هزینه شده است می‌گوید. همچنین رییس شورای روابط خارجی آمریکا دو روز بعد از ۹ دی می‌گوید باید اعتراف کنم که فرمول مهندسی معکوس فوکویاما نتیجه معکوس داد و دلیلش این است که دوستان ما قرار نبود به این زودی فلش مخالفت را به سمت رهبری ببرند.

 

شریعتمداری در ادامه با اشاره به این‌که دو صدا جوانان را به سوی خود می‌خواند، گفت: یک صدا دانشجو را برای مقاصد سیاسی خود می‌خواهد و یک صدا دانشجو را برای خود دانشجو که این دو به راحتی از یکدیگر قابل تشخیص هستند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان این‌که دشمن می‌داند با چه کسی طرف است، تصریح کرد: دشمنان ما را از حمله نظامی می‌ترسانند چون دستورالعمل بعد از ۹ دی معتبر کردن حمله نظامی بوده است؛ چرا که می‌دانند حمله نظامی بی‌تاثیر است چون هشت سال جنگ تحمیلی را دیده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، تعدادی از دانشجویان معترض به صحبت‌های حسین شریعتمداری نزدیک درب خروج سالن حضور داشتند که به خاطر پر بودن سالن امکان داخل شدن برایشان وجود نداشت و این موضوع باعث شد در دقایق اولیه صحبت‌های شریعتمداری نظم جلسه بر هم بخورد و درگیری بین آنها با برگزارکنندگان جلسه ایجاد شود که این درگیری به بیرون از سالن کشیده شد و حراست دانشکده نیز برای کنترل آن وارد عمل شد./ ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
پویا
برو جمع کن . دلش خوشه که با این حرفاش میتونه شخصیت خاتمی رو خراب کنه. خبر نداره خودش و روزنامش چقدر تو جامعه منفور هستن
در حاشیه