برای پیشرفت برنامه هسته ای ایران اقدام می‌کنیم

سرگی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه از تلاش جمعی به عنوان رمز موفقیت در پرونده هسته ای ایران و بحران سوریه نام برد.

برای پیشرفت برنامه هسته ای ایران اقدام می‌کنیم

به گزارش ۸دی نیوز، “سرگئی لاوروف” در مصاحبه با شبکه روسیاالیوم اظهار داشت:موفقیت در پرونده ایران و سوریه به وسیله تلاش جمعی صورت گرفت.

وی در ادامه گفت:در جهت رفع نگرانی در قبال برنامه هسته ای ایران به موازات قرار دادن این برنامه تحت نظارت بین المللی اقدام می کنیم.
وزیر امورخارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: آنچه که ما در موضوع سوریه به دست آوردیم نتیجه تلاشی بود که طی ۳ سال گذشته  به کار بسته بودیم.
وی همچنین در ادامه با بیان اینکه همچنان اقدامات زیادی بر سر راه برگزاری کنفرانس “ژنو۲″ وجود دارد افزود:”بشار اسد” منافع قشر بزرگی از ملت سوریه را نمایندگی می‌کند.
لاوروف تاکید کرد: شرکای ما به تدریج درک می کنند که سرنگونی بشار اسد از قدرت راه حل بحران سوریه نیست. سخن گفتن از شخصیت‌ها و نظام انتخابات سوریه اولویت ندارد.
لاوروف اظهار داشت که شرکای غربی روسیه این مسئله را درک کرده‌اند که برکناری اسد راه حلی برای بحران سوریه نیست و تنها به قدرت‌گیری تندروها می‌انجامد.
وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: تحقق ثبات در سوریه یک ماموریت بسیار مهم است و شخصیت‌ها و انتخابات در سوریه جدید در مرحله دوم اهمیت قرار می‌گیرد.
لاوروف خاطرنشان کرد: شرکای غربی روسیه به این نتیجه رسیده‌اند که سرنگونی نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه راهی برای حل و فصل بحران این کشور نیست.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: از این که مخالفان برای مشارکت در ژنو شرط برکناری اسد را می‌گذارند و بر این امر اصرار می‌ورزند، نگران هستیم.
وی اعلام کرد مسکو اطمینان دارد که برنامه امحاء تسلیحات شیمیایی سوریه تا ۳۰ ژوئن به پایان می‌رسد.
وی در خصوص مساله فلسطین نیز اظهار داشت: ما به موضع عملی خود درخصوص مساله فلسطین پایبند هستیم و اقدامات شتابزده را نمی‌پذیریم.
لاوروف خاطرنشان کرد: تلاش‌ها برای تحمیل دموکراسی از خارج باعث بی‌ثباتی می‌شود و ما شاهد این امر در عراق و لیبی بوده‌ایم.
وی افزود: در پیش گرفتن تفکر جنگ سرد در تعامل با روسیه امری بی‌فایده است.
وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: همکاری ما با کشورهای ناتو در بیشتر عرصه‌ها بجز درعرصه نظامی بسیار گسترده است.
وی گفت: تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد تا اوکراین یک “بازیچه‌ سیاسی” باشد، برای کیف و اروپا مضر است. چرا که اروپایی‌ها قصد تشکیل قلمرویی واحد از اطلس تا اورال را دارند./ باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه