دو طلا و دو نقره راسپینا قویدل پس از شهادت پدر؛

قولی که فرزند شهید قویدل به او داده بود

دختر ۱۵ ساله شهید کوروش قویدل بعد از دو هفته از شهادت او موفق شد دو طلا و دو نقره مسابقات کشوری را کسب کند. او می گوید به پدرم قول داده بودم مدال المپیک بگیرم.

قولی که فرزند شهید قویدل به او داده بود

به گزارش ۸دی به نقل از “ورزش سه”، هفته گذشته رقابت های قایقرانی قهرمانی ایران در دریاچه مصنوعی آزادی برگزار شد و تیم تهران با ۱۹۱ امتیاز قهرمان ایران شد. این رقابت ها با نام یادواره “شهید کوروش قویدل” برگزار شد که سی ام مهرماه در کرکوک توسط عاملان داعش به شهادت رسیده بود. شهید قویدل که تکنسین برق بود در درگیری با عوامل داعش یکی از اعضای این گروهک تروریستی را به هلاکت رساند اما توسط تک تیرانداز دشمن به شهادت رسید. اما نکته عجیب در این باره حضور دختر شهید قویدل در مسابقات قهرمانی کشور بود که موفق شد ۲ طلا و ۲ نقره در پایان رقابت ها به دست بیاورد تا به قهرمانی تهران کمک کند. شهید قویدل سی ام مهر ماه به شهادت رسید و تنها بعد از۱۰ روز دخترش در رقابت هایی که با نام او نام گذاری شد ۴ مدال به دست آورد.
راسپینا قویدل، دختر شهید کوروش قویدل دست به کار بزرگی زد و حالا در گفت و گو با “ورزش سه” از جزئیات این اتفاق و اینکه چطور توانست در این مدت کوتاه خود را به اوج برساند می گوید:

* آغاز تمرینات بعد از ۵ روز
روز سی ام مهر ماه کوروش قویدل به شهادت رسید و ۱۲ آبان مسابقات قهرمانی کشور با نام او برگزار شد. راسپینا در مورد اینکه در این فاصله کوتاه چطور توانست خود را به مسابقات برساند می گوید: «روزهای بسیار سختی بود اما پدر عاشق قایقرانی بود. او مرا به تمریناتم می آورد و اجازه نمی داد با هیچ بهانه ای به تمریناتم نرسم. به خاطر او هم که شده بود می خواستم خودم را به مسابقات برسانم و با قهرمانی او را خوشحال کنم. تنها ۵ روز برای تمرین فرصت داشتم که با کمترین آمادگی خودم را به مسابقات رساندم.»

* فقط پارو زدن آرامم می کرد
تنها پس از یک هفته راسپینا خودش را به دریاچه رساند و تمریناتش را آغاز کرد. اما اینکه چطور می شود در آن شرایط روحی به تمرینات بازگشت، موضوعی است که او در مورد آن این طور توضیح می دهد: «پدرم من را به قایقرانی آورد و من عاشق پارو زدن هستم. بعد از شهادت پدرم دوست داشتم مدال هایم را به او تقدیم کنم و همین انگیزه بزرگی شد تا تمرین کنم برای قهرمانی. فقط پارو زدن آرامم می کردم و این طور شد که تمام تمرکز خودم را برای مسابقات و بهتر شدن گذاشتم اما فقط ۳ روز وقت باقی مانده بود.»

* به خاطر تمرینات به مراسم هفتم پدر نرسیدم
از مدت به شهادت رسیدن پدر راسپینا تا مسابقات قهرمانی کشور فرصت زیادی نبود اما او این طور خودش را به سکوی قهرمانی رساند: «فقط سه روز زمان مفید برای تمرین داشتم و می خواستم در این فرصت تمام روزهایی که تمرین نکرده بودم و در افت بودم را جبران کنم. حتی نتوانستم در مراسم هفتم پدرم شرکت کنم چراکه او را در ماسال دفن کردند و من اگر می خواستم در آن مراسم هم شرکت کنم دیگر فرصتی برای تمرین باقی نمی ماند. تصمیم گرفتم بمانم در تهران و از این فرصت برای رسیدن به آمادگی استفاده کنم.»

* به پدرم قول داده بودم در المپیک مدال بگیرم
حالا او پس از دو طلا و دو نقره در قهرمانی کشور در مورد آینده ورزشی خود می گوید: «پدرم همیشه من را در تمریناتم همراهی می کرد و همیشه در ورزش با هم بودیم. از همان ابتدا آرزوی خودم و البته پدرم این بود که من مدال المپیک بگیرم و حالا از همیشه برای به دست آوردن آن جدی هستم. شهادت پدرم وظیفه من را برای مدال المپیک سنگین تر کرد و از الان به بعد این مهمترین هدف ورزشی ام خواهد بود.»

 

منبع: ورزش سه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه