نماینده لاهیجان و سیاهکل در گفتگو با 8دی مطرح کرد؛

عدم تخصیص ۱۰درصد تخت های بیمارستان ها به بیماران روانی/ روانپزشکی در کشور مظلوم واقع شده است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه روانپزشکی در کشور مظلوم واقع شده است.

عدم تخصیص ۱۰درصد تخت های بیمارستان ها به بیماران روانی/ روانپزشکی در کشور مظلوم واقع شده است

ذبیح الله نیکفر در گفتگو با خبرنگار ۸دی از کمبود تخت های روانی در مراکز درمانی و بیمارستان ها که طی مصوبه ای قرار بود ۱۰ درصد این تخت ها به بیماران روانی اختصاص پیدا کند، انتقاد کرد و اظهار داشت: به طور کلی بسیاری از مصوبات هستند که در اجرا با موانع مواجه می شوند چنانچه در مصوبات دیگر نیز با موانعی برخورد کرده ایم.
وی با بیان اینکه روانپزشکی در کشور مظلوم واقع شده است، افزود: متاسفانه در بین مردم هنوز این فرهنگ جا نیفتاده تا در بروز بیماری روانی به روانپزشکان مراجعه کنند.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران روانی در بیان شرح حال خود کتمان حقیقت می کنند، گفت: بیماران روانی چون از درد به خود نمی پیچند در مراجعه به روانپزشک تعلل می کنند و یکی از دلایلی که عدم تخصیص تخت را به این بیماران اختصاص می دهد، همین عامل می باشد.
نیکفر با بیان اینکه تعامل همراه بیماران روانی با پزشکان باید پیوسته برقرار باشد، اظهار کرد: همراهان بیمار باید به دور از مسایل حاشیه ای و رجوع به مراکز درمانی و دریافت خدمات سهم خواهی و این احساس نیاز را برای بیمارستان ها ایجاد کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه