عضو شورای شهر گفت:

سکوت شهردار در مقابل پاسخگویی به اعضای شورا همچنان ادامه دارد

عضو شورای شهر گفت: با شهردار مشکل شخصی ندارم قانونگذار این اختیار را به ما داده است که بخواهیم بر عملکرد شهردار نظارت داشته باشیم.

سکوت شهردار در مقابل پاسخگویی به اعضای شورا همچنان ادامه دارد

به گزارش ۸دی، به نقل از دیار باران، یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای کلاشهر رشت با ریاست مظفر نیکومنش نودهی نایب رییس شورا برگزار شد.

رجبی ویسرودی به عنوان ناطق پیش از دستور گفت : در جلسه گذشته بیان کردیم که شهردار محترم در خصوص مناقصات گزارشی تهییه کرده و ضمن ایجاد شفاف سازی کتبا شورا ارائه دهد.

وی در ادامه افزود : شهردار به چهارمین مرتبه از درخواست اعضای شورا توجه ای نشان نداد و امیدوارم که برخی از اعضای شورا در آینده عنوان نکنند که در کمیسیون عمران کم کاری صورت گرفته است.

رجبی ضمن اعلام عدم مخالفت خود با شهردار گفت:قانونگذار این اختیار را به ما داده است که بخواهیم بر عملکرد شهردار نظارت  داشته باشیم و بر این اساس نامه های زیادی فرستاده شده است و از ریاست شورا مجددا می خواهم که پیرو نامه های قبلی نامه ای به ایشان بزنند تا شهردار پاسخگو باشد و ما به مردم توضیح دهیم.

وی ادامه داد: اختلاف سلیقه ای  اعضای شورا  نباید  مانع این  شود که به شهردار تذکر ندهیم.

رفیعی نوده به عنوان ناطق دوم در این جلسه اظهار داشت : برخی از اعضای شورای شهر در سایت ها عنوان کردند که در خصوص ایجاد پیاده راه در سال گذشته سکوت کردیم اما این چنین نبود و کمیسیون عمران  نیز بیشترین تلاش خود را برای مساله پیاده راه به کار برد.

وی در خصوص اقدامات برخی از اعضای شورا در مورد تیم های داماش و سپیدرود گفت : بدلیل بحث های انتخاباتی  اعضای شورا نباید با کانون هواداران جلسه بگذارند و قولهای شخصی دهند بلکه باید به نمایندگی  از ۱۵ عضوشورا صحبت کنند. .

وی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه در سال آخر شورا قرار داریم در پرداخت حقوق کارگران ؛رسیدگی به بحث ساماندهی رودخانه ها و لوایح دیگر باید با سرعت بیشتری عمل کرد.

رضا رسولی عضو دیگری از شورای شهر ادامه داد :با توجه به درخاست مردم  نامه ای در خصوص تقویت ناوگان حمل و نقل همگانی با موافقت همه اعضای شورا به ریاست شورا تقدیم کردیم و تقاضا دارم که این موضوع با سرعت بیشتری رسیدگی شود.

امیر حسین علوی ریاست کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی نیز با ارائه گزارش عملکردی سه ساله از کمیسیون اظهار داشت : انتصابات و نگاههای ما نباید بر اساس لج و لجبازی بلکه بر اساس توانمندی های مدیریتی باشد

وی افزود:

از سال اول که کمیسیون برنامه و بودجه فعالیت خود را آغاز کرد و برنامه هایی مد نظر قرار گرفت که یکی از این برنامه ها حسابرسی مالی بود از سال ۸۹ حسابهای شهرداری مورد ارزیابی قرار گرفت و سه سال از این حسابها مردود شد و گزارش حسابرسی سال ۹۲ و ۹۳ پایان رسیده و ارائه می شود و تفریق بودجه ۹۴ هم خواهد رسید .

علوی خاطر نشان کرد :  نگاه و توجه دوستان شورایی بود که موجب تغییر در نظام بودجه ریزی شهرداری در سال ۹۴ و شیوه بودجه بندی نقد و غیر نقدی در شهرداری شروع به کار کرد و امروز بعد از یکسال به خوبی در حال انجام است..

وی اذعان داشت : تعرفه بندی های شهرداری وارد نظام بودجه ریزی شد و این تعرفه بندی ها از سوی بسیاری از کسبه مورد انتقاد بود و رشد آن هم بر اساس یک شیب مناسب و بر طبق نظام پرداخت مناسب صورت گرفت .

وی گفت :طرح امور مجامع حسابرسی داخلی و خروجی آن سبب شده که بسیاری از حسابرسی ها توسط خود همکاران شهرداری به درستی انجام شود .

علوی خاطر نشان کرد :ایجاد شرایط تشویقی برای سرمایه گذاران از نکات قابل توجه فعالیت های کمیسیون برنامه و بودجه است که با گذاشتن شرایط بخشودگی عوارض و … انجام شد .

وی در زمینه بودجه شهر رشت گفت : در بودجه سال ۹۵ ،۲۲۰ میلیارد تومان فروش اموال

۸۶ میلیارد تومان حوزه های سرمایه گذاری داریم و متاسفانه شهرداری تعلل و تاخیر دارد.

۱۷۴میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری در سال ۹۵ محقق شده است و بر اساس مناطق بدین صورت است :

منطقه یک تحقق درآمد آن منفی بیست درصد است که جا دارد از تلاشهای مدیران آن منطقه تشکر کنیم .در منطقه دو از درآمدها خیلی عقب هستیم ۴۶-درصد ،منطقه سه   ۴۰- درصد ، منطقه چهار  ۵۰- درصد است منطقه پنج  ۶۶- درصد . و شهرداری باید فکری برای این قضیه داشته باشد که چگونه از امکانات منطقه برای درآمد زایی استفاده کند.وی خاطر نشان کرد :

شهرداری بیش از صد میلیارد تومان بدهی دارد و باید خود را بر اساس پروژه هایی که دارد خود را برساند .

بالغ بر ۳۹ مورد مناقصه که مدارک آن موجود است و ۵۰ مورد تهاتر بر روی میز است.

علوی با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه این کمیسیون پا را فراتر گذاشته و با انجمن های کاریابی وارد مذاکره شده است گفت :ایجاد حوزه های کوچک کارآفرینی و کسب و کار هدف این امر است و طرحی نیز در حال بررسی است که برای اشتغالزایی بیشتر در رشت مفید باشد .

وی اضافه کرد :الزام شهرداری رشت برای تهیه  طرح جامع گردشگری مبتنی بر شهر خلاق رشت از دستاوردهای مهم این فعالیت خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه