محمد جواد میری
یادداشت؛

آمریکای عزیز!

آیا می‌دانید آمریکا به کنوانسیون‌های حقوق کودک، منع شکنجه، رفع تبعیض علیه زنان، ضدنژادپرستی، جلوگیری از گرمایش جهانی، منع مین‌های ضدنفر، منع سلاح‌های شیمیایی و… و بسیاری از معاهدات بین‌المللی دیگر نپیوسته یا از آن‌ها خارج شده است؟

آمریکای عزیز!

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، محمد جواد میری ضمن یادداشتی نوشت؛

 

آمریکای متفاوت

آیا می‌دانید آمریکا به کنوانسیون‌های حقوق کودک، منع شکنجه، رفع تبعیض علیه زنان، ضدنژادپرستی، جلوگیری از گرمایش جهانی، منع مین‌های ضدنفر، منع سلاح‌های شیمیایی و… و بسیاری از معاهدات بین‌المللی دیگر نپیوسته یا از آن‌ها خارج شده است؟

 

آمریکای زرنگ

آیا می‌دانید شکنجه‌گاه گوانتانامو در زمینی اجاره‌ای خارج از آمریکاست و زندانی و شکنجه کردن افراد در آن بدون صدور حکم قضایی و خارج از هرگونه چارچوب قضایی آمریکایی یا جهانی است؟

 

آمریکای زحمت‌کش

آیا می‌دانید ناوهای آمریکا در ۲۹ فروردین ۶۷ با حضور مستقیم در جنگ تحمیلی، در عملیاتِ به آتش کشیدن دو سکوی نفتی ایران شرکت کردند؟

 

آمریکای بخشنده

آیا می‌دانید پانصد تن مادۀ شیمیایی مرگ‌آور قابل تبدیل به گاز سمی خردل، تنها یکی از هدایای آمریکا به ارتش صدام برای تأمین حملات شیمیایی‌اش بود؟

 

آمریکای قدرشناس

آیا می‌دانید فرمانده ناو وینسنس آمریکا که ۶۶ کودک و ۲۳۲ بزرگسال مسافر هواپیمای ایرباس را در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ قربانی کرد، چندسال بعد از رئیس جمهور وقت آمریکا نشان لیاقت گرفت؟

 

آمریکای قانون‌مدار

آیا می‌دانید پس از ملی شدن صنعت نفت، آمریکا با حضور در «عملیات آژاکس»، در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ علیه دولت مصدق مشارکت کرد و یک سال بعد طی قراردادی ننگین‌تر از قبل، ۴۰ درصد نفت ایران به دست شرکت‌های آمریکایی افتاد؟

 

آمریکای فرهنگ‌دوست

آیا می‌دانید در سال ۲۰۰۶ یک دادگاه فدرال آمریکا دستور مصادره یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون‌های باستان‌شناختی تخت جمشید متعلق به ایران را صادر کرد؟

 

آمریکای رو به رشد

آیا می‌دانید آمریکا هر چند سال یک بار یک تحریم جدید اقتصادی، دارویی، علمی، بانکی، نظامی، صنعتی، بیمه‌ای و… علیه ایران وضع کرده است؟

 

آمریکای آبرودار

آیا می‌دانید تا کنون آمریکا پیمان‌های اتمی خود با کشور روسیه، کره شمالی و لیبی را زیر پا گذاشته و جاسوسی و شنود او از کشورهای مختلف جهان مثل آلمان افشا شده است؟

 

آمریکای بی‌آزار

آیا می‌دانید آمریکا تقریباً به همه نقاط دنیا لشگرکشی کرده، در کشورهای مختلف اطراف ایران پایگاه نظامی دارد و ۷۰ ناو آن در خلیج فارس به شکل دائمی مستقرند؟

 

آمریکای بی‌طرف

آیا می‌دانید آمریکا با چندین قرارداد پرسود و پروژه بزرگ گازی و نفتی بین ایران و کشورهای آسیایی (ترکمنستان، هند، پاکستان و…) مخالفت کرده و در مسیر تحقق آن سنگ‌اندازی کرده است؟

 

 آمریکای عزیز

آیا می‌دانید در خارج از آمریکا افرادی هستند که به آمریکا اعتماد دارند؟

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه