صدای اذانی که مسئولان انگلیس را هم جذب می‌کند؛

واکنش جالب رئیس ستاد ارتش انگلیس به صدای اذان

رئیس ستاد ارتش انگلیس که نمى‌دانست اذان چیست، وقتی یک بار صدای صدای اذان صبح را می شنود واکنش جالبی به این صدا از خود نشان می‌دهد.

واکنش جالب رئیس ستاد ارتش انگلیس به صدای اذان

به گزارش ۸دی،علامه سید محمدحسین فضل الله از مراجع تقلید کشور لبنان در صفحه ۱۱۶ کتاب حدیث عاشورا، به رابطه اسلام و سیاست پرداخته و ضمن مخالفت با اسلام غیرسیاسی می نویسد:

دشمنان در برابر اسلام پویا و فعال مى ایستند. از نظر آنان مسلمانى که فقط نماز مى‌خواند و روزه مى گیرد و نیز اسلامى که در سیاست دخالت نمى کند و معتقد است: ” ما را به دخالت در امور خسروان چه!؟ ” اشکالى ندارد. اسلامى مؤدب و معقول نزد صاحب منصبان و عالى جنابان…

هنگام اشغال عراق توسط بریتانیا، رئیس ستاد ارتش این کشور که نمى‌دانست اذان چیست، شبى که تا سحر بیدار مانده بود صداى اذان را مى‌شنود. گمان مى‌کند که این صدا، مردم را به تظاهرات فرا مى‌خواند. از این قضیه پرس و جو مى‌کند. به او می گویند: این مرد الله اکبر مى‌گوید. مى‌پرسد: آیا این گفته به نفوذ اعلى حضرت ملکه انگلستان ضررى مى‌رساند؟ پاسخ مى دهند: نه! مى‌گوید: پس بگذار از صبح تا شب اذان بگوید!

لذا تا زمانى که براى استعمار، ستم، استکبار و اسرائیل بى‌آزار باشیم و با یکدیگر به نزاع بپردازیم، آنان نیز آماده‌اند تا بهترین موقعیت‌ها را در اختیار ما بگذارند. اما اگر مقتدرانه شعارهای حسین (ع) سر داده به گریستن اکتفا نکنیم و در زندگى واقعى خود آنها را به کار بریم و آن شعارها را به مقاومت، انکار و ممانعت تبدیل کنیم، آنگاه تندرو، افراطى و متعصب خواهیم بود، اصول گرا و خطرى براى صلح جهانى خواهیم بود، و عناوین دیگر!

هدف ما این است که با تمامى جهان از در دوستى و صلح درآییم؛ و هدف دیگر این است که خطرى براى تمام ستم ها، استکبارها و کفرها باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه