نماینده مردم فومن و شفت در گفتگو با 8دی:

مردم تشنه صداقت هستند / پرداخت فعلی یارانه ها نمی تواند گره از گره های مردم باز کند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه نشان داده که پرداخت اینچنینی یارانه به مردم نتوانسته عدالت را در جامعه برپا کند.

مردم تشنه صداقت هستند / پرداخت فعلی یارانه ها نمی تواند گره از گره های مردم باز کند

به گزارش ۸دی، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی پرداخت فعلی یارانه ها را نامطلوب عنوان کرد و گفت: تجربه نشان داده که پرداخت اینچنینی یارانه به مردم نتوانسته عدالت را در جامعه برپا کند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی افتخاری در گفتگو با خبرنگار ۸دی پرداخت فعلی یارانه ها را خلاف قانون دانست و اظهار داشت: شان و منزلت مردم ما فراتر از این است که بخواهیم با چنین برنامه هایی کمک حال مردم باشیم.
وی مردم را تشنه صداقت دانست و افزود: اگر بخواهیم وضع فعلی کشور را برای مردم توضیح دهیم باید بگوییم که مردم همیشه در صحنه بوده اند و خواهند بود.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه پرداخت فعلی یارانه ها نمی تواند گره از گره های مردم باز کند، گفت: نمی توان با پرداخت یارانه و تقسیط کردن برخی اقشار روند پرداخت یارانه ها را اصلاح کرد.
حجت الاسلام افتخاری با بیان اینکه وظیفه افراد مسطیع است که دست افراد محروم و مستضعف جامعه را بگیرند، اظهار کرد: پرداخت یارانه های نقدی تاکنون ثابت کرده نتوانسته عدالت را در جامعه پیاده کند.
وی با اشاره به اینکه نتیجه مطلوبی تاکنون از پرداخت اینچنینی یارانه ها دیده نشده، گفت: امیدواریم در آینده با برنامه ریزی های مدون و هدفمند آنچه که مد نظر مقام معظم رهبری است را که همان چشم انداز ۱۴۰۴ است برسیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سجاد
مساجد کانون انقلابات اسلامی متعددی بوده و هست و این انکار ناپذیر می باشد . در صدر اسلام ،نبی مکرم (ص) وقتی که حکومت خود را از مدینه آغاز کردند اولین بنایی را که بنا نهادند ، مسجد مدینه بود و بعد برای خودشان خانه درست کردن آنهم خانه ای که باب آن بروی این مسجد باز می شود . انقلاب اسلامی مدیون مساجد است در این مساجد بود که مبانی انقلاب تئوریزه شد در این مساجد جوانان اذن جهاد با دشمن بعثی را گرفتند مسجد به واژه ی شهادت معنا بخشید . امام بزرگوار با تأکید بر نقش محوری مسجد در خنثی کردن نقشه های دشمنان اسلام می فرمایند: «اینها از مسجد می ترسند. من تکلیفم را باید ادا کنم؛ به شما بگویم. شما دانشگاهیها شما دانشجوها، همه تان مساجد را بروید پر کنید! سنگر هست اینجا؛ سنگرها را باید پر کرد» و در جایی دیگر می فرمایند: «مساجد و محافل دینیه را که سنگرهای اسلام در مقابل شیاطین است، هر چه بیشتر گرم و مجهز نگه دارید» دشمنان ما ترس از مساجد دارند چون که از کانال مسجد حقایق به مردم دلسوز و مومن می رسد . روحانیت دلسوز که هسته ی اصلی مسجد را تشکیل می دهد می تواند راه بهتر زیستن را به مردم نشان دهد و در عین حال موانع بهتر زیستن را با شجاعت تمام به مردم نشان دهد او بدون اینکه برای خود منفعتی را در نظر بگیرد می تواند دست حیله گران جامعه را رو کند و این برای دشمن رعب آور است . آن بزرگ معمار انقلاب، با تأکید بر حفظ مساجد به عنوان اصل و اساس انقلاب می فرمایند: «مسجد محلی است که از آن باید امور اداره بشود. این مساجد بود که این پیروزی را برای ملت ما درست کرد. این مراکز حساسی است که ملت باید به آن توجه داشته باشند. این طور نباشد که خیال کنیم حالا دیگر ما پیروز شدیم، دیگر مسجد می خواهیم چه کنیم؟ پیروزی ما برای اداره مسجد است» انقلاب برای این بود که مساجد رونق بیشتری پیدا کند . اداره امور جامعه لازمه اش دخالت در امور جامعه است لذا مسجدی ها باید در همه ی امور دخالت کنند . هیچ چیز در داخل جامعه محرمانه نیست هیچ مسئله ای در جامعه ی اسلامی فقط دغدغه ی یک قشر خاص نیست ، این از نظرات خاص غربی است . مردم باید بسیجی وار در همه ی صحنه ها حضور داشته باشند و از مساجد باید روشنگری ها صورت گیرد . چگونه می توان مساجد را در نظر نگرفت در حالی که چنین موقعیت بسیار استراتژیک و مهمی دارد . اگر مهم نبود چرا دشمنانمانم همیشه در پی منهدم کردن مساجد بوده اند ، رئیس پلیس سیستان بلوچستان گروه تروریستی را کشف و منهدم کرد که مسئولیت آنها بمب گذاری در مساجد بود . چرا در بعضی از بازی های رایانه ای که از غرب می آید ، می بینیم که مسجد مورد تهاجم کاراکتر اصلی قرار می گیرد . در شرایط فعلی بعضی از مسئولین دولتی از روی جهل خواسته ی دشمن را تکرار می کنند یعنی سکولاریزه کردن مساجد یعنی مردم در مسجد فقط نماز بخوانند و کاری به سیاست نداشته باشند . این همان رویه ای بود که امام بزرگوارمان همیشه آن را گوشزد می کردند که مبادا مسجد نسبت به امور مملکت بی تفاوت باشد . امید است روزی برسد که بر سر آبادانی مملکت و جامعه ی اسلامی خود با هم ، هم دل باشیم .
در حاشیه