جمهوری اسلامی ایران با افتخار به ملت سوریه کمک می کند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهادت تنها معامله ای است با خدا که در سنین مختلف انجام می شود این بزرگ ترین معامله است که سود و بهره آن در امان ماندن از عذاب الهی می باشد.

جمهوری اسلامی ایران با افتخار به ملت سوریه کمک می کند

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و شهادت ۸دی نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور شامگاه دوشنبه در هفتمین یادواره ۳۲ شهید منطقه لاکان مسجد امیر المومنین (ع) شهر رشت با اشاره به اینکه قرآن کریم شهادت را تشبیه به یک معامله کرده است اظهار کرد: شهادت تنها معامله ای است با خدا که در سنین مختلف انجام می شود این بزرگ ترین معامله است که سود و بهره آن در امان ماندن از عذاب الهی می باشد.

وی با بیان اینکه شهادت ثمره و سود این تجارت است و هر چه شرایط معامله بیشتر باشد اهمیت آن بیشتر است ادامه داد: مومنان در مجموع فروشندگان این معامله هستند و خریدار آن خداوند می باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هیچ وقت زیان در این معامله وجود ندارد، خاطرنشان کرد: کالای مورد معامله شهادت است که گران بها می باشد و قیمت آن بهشتی است که خداوند وعده آن را داده است.

حجت الاسلام ذوالنور درخصوص ارزش هایی که شهدا به جا گذاشته اند بیان نمود: شهدا رفتند که ارزش ها زنده بماند؛ در روایت آمده است که هر شهید ۷۰ نفر را شفاعت می کند. ما بازیگریم نقش اصلی را شهدا اجرا می کنند.

1-(8)

وی درباره الگوی جوانان گفت: جایز نیست که عکس و نماد کسانی را بر سینه هک کنیم که در میدان ورزش حرکاتی ضد اخلاقی و ناشایست انجام می دهند که هزاران نفر آنان را مورد تماشای خود قرار می دهند.

 این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما باید کسانی را الگو قرار دهیم که راه صد ساله را یک شبه طی می کنند، ابراز نمود: ملائکه حسرت شهدا را می خورند و این بهترین الگو است.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به حوادث کشور سوریه تصریح کرد: ۸۴ کشور دنیا در حال جنگ با سوریه هستند که این ملت شریف و مسلمان را نابود کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی به این ملت با افتخار کمک می کند، خاطرنشان نمود: در زمان جنگ بین ایران و عراق چنین بود که مردم شریف و با تقوای ایران با دعا و ناله های خانواده شهدا و ایمان به خداوند باعث پیروزی در جنگ تحمیلی شدند.

وی در پایان در مورد وصیت های شهدا تصریح کرد: همه شهدا در وصیت های خود به سخنان ارزشمند و نسبتا مشابه ای اشاره نموده اند و ما باید به این سخنان ارزشمند پی ببریم و آن ها را رعایت کنیم تا بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه