امام جمعه‌ی رشت:

کوروش مرتکب قتلهای زیادی شده بود / وزرای جدید حداقل توانایی خدمت را برای شش ماه آینده دارند

امام جمعه رشت گفت: این وزرا حداقل توانایی خدمت در شش ماه آتی را دارند و باید به نظر مجلس احترام گذاشت.

کوروش مرتکب قتلهای زیادی شده بود / وزرای جدید حداقل توانایی خدمت را برای شش ماه آینده دارند

به گزارش ۸دی، آیت الله زین العابدین قربانی، امام جمعه ی رشت در خطبه ی نخست نماز جمعه ی این هفته، پس از دعوت مردم به تقوا، انسان ها را متفاوت و دارای امتیازاتی اعم از فرمانبر و فرماندار، باهوش و جاهل دانست و اظهار داشت: بعضی با این امتیازات خود سو استفاده می‌کنند  اما یک روزی این ها را از دست می دهند اما کسانی که از ا از این نعمات به درستی استفاده کنند هم در دنیا و هم در آخرت جزای آن را می بینند.

وی با اشاره به داستان حضرت یوسف افزود: اگر یوسف به خواسته‌ی زلیخا تن می‌داد رنج زندان نمی کشید اما وی زندان را برتر از، از دست دادن پاکی اش می دانست و همین رعایت تقوا او را از بردگی به پادشاهی رساند.

امام جمعه‌ی رشت ادامه داد: این داستان ها دستورالعمل زندگی ماست، قرآن اینها را برای قصه سرایی نگفته است. می‌خواهد حیا را به جوانان و عفت را به زیبا رویان بیاموزد.

آیت الله قربانی با اشاره به تاریخ ایران باستان اظهار کرد: درست است که کوروش اقدامات خوبی کرده بود اما مرتکب قتل های زیادی نیز شده بود، جشنی که در شیراز گرفتند یهودیان گرفته اند، این یک نقشه‌ی خائنانه ایست که یهودیت کشیده است!

خطیب نماز جمعه‌ی شهر رشت با بیان اینکه هر کسی می تواند تقوا داشته باشد و مسیر زندگی اش را تغییر دهد، افزود: معاویه بن یزید که پس از پدر خلیفه شد بر منبر رفت و گفت خلافت از آن محمد است!  نه برای بنی امیه، وی که تقوا پیشه کرده بود به دست منافقان کور دل کشته شد.

نماینده ی ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه دعوت به تقوا از وظایف خطیبان در نماز جمعه است، تصریح کرد: متقی کسی است که نیرویی در او است که وی را از ارتکاب گناه باز می دارد و او را در کار خیر پیش قدم می کند لذا ما باید سعی کنیم این سرمایه را در زندگی کشف کنیم، همانطور که قرآن هم می فرماید «والعاقبهُ لِلمتقین»،«اکرمکم لِلهِ اتقاکُم».

آیت الله قربانی با اشاره به پشت سر گذاشتن یوم الله ۱۳ آبان اظهار داشت: ملت شریف ایران و گیلان نشان دادند از مبارزه با استکبار و ایستادگی در برابر دشمن خسته نشده اند.

خطیب نماز جمعه‌ی شهر رشت با اشاره به نزدیک بودن اربعین حسینی گفت: هرکس می تواند و ظرفیت مالی دارد حتما به زیارت اربعین برود چرا که کمتر عملی با این زیارت هم تراز است. مسئولین نیز موظفند برای کاروان ها امکانات خوبی فراهم کنند. با توجه به سختی و سردی هوا حفظ جان و سلامتی مردم را در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به سالروز رحلت آیت الله نجفی مرعشی گفت: ایشان روزی در کنار خیابان کتابی دید اما پول نداشت عبای خود را به فروشنده داد گفت این را بفروش برسان. قیمتش بیشتر از این کتاب است و از آنجا بدون عبا به خانه بازگشت بعد از آن کتابخانه ای دایر کرد که بینظیر است.

آیت الله قربانی با اشاره به موفقیت عون در انتخابات لبنان گفت: میشل عون آدم امتحان پس داده ایست و با حزب الله نیز هم خویی دارد، ملت لبنان از این انتخابات بهره برد اما آمریکا، اسرائیل و عربستان از این انتخاب ضرر کردند.

خطیب جمعه‌ی رشت افزود: انتخابات آمریکا نیز رسوایی را در دنیا علنی کرد، اینها بجای اینکه برنامه های خود را برای اداره ی کشور بگویند، حرف‌های زشتی را علنی می کنند و فحشا را اشاعه می دهند، اینها اگر فردا رئیس جمهور شوند آیا مردم می توانند به آنها اعتماد کنند در حالی که طبل رسوایی شان در دنیا زده شده است.

وی در پایان با بیان اینکه ممکن است در جلسه‌ی رأی اعتماد وزرا خطاهایی انجام شده باشد گفت: این وزرا حداقل توانایی خدمت در شش ماه آتی را دارند و باید به نظر مجلس احترام گذاشت.

آیت الله قربانی خدمت کردن به ملتی که همیشه پشت ولایت ایستاده و تعداد زیادی جانباز و شهید داده اند را افتخار دانست و از کسانی که در آینده انتخاب می شوند خواست، خدمت به مردم را فراموش نکنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه