روز شمار جنایات آمریکا در ایران / 14 آبان؛

ترور ۶ نفر در مشهد، قم و نیشابور توسط ایادی آمریکا

چهاردهم آبان ماه سال ۱۳۶۰ ایادی آمریکا شش نفر را در شهرهای مشهد، نیشابور و قم را ترور و به شهادت رساندند.

ترور ۶ نفر در مشهد، قم و نیشابور توسط ایادی آمریکا

به گزارش ۸دی، چهاردهم آبان ماه سال ۱۳۶۰در تقویم تاریخ ایران روز ترور شش نفر از مردم توسط ایادی آمریکا (سازمان منافقین) در سراسر کشور است:

مشهد مقدس:

صفر علی عیدی در حالی که پنج فرزند قد و نیم قد داشت ترور شد. وی در دوم فروردین ماه سال ۱۳۳۸ در مشهد به دنیا آمد. تا دوره ابتدایی تحصیل کرد و بعدها به عنوان پاسدار مشغول به خدمت شد.  سرانجام چهاردهم آبان ماه سال ۶۰ در فلکه راهنمایی شهر مشهد مورد سو قصد سازمان مجاهدین خلق(منافقین) قرار گرفت و به فیض شهادت نائل شد.

تقی ضروری در روز یکم فروردین ماه ۱۳۴۱ دیده به جهان گشود. تحصیلاتش را تا دوره متوسطه ادامه داد و شغل پاسداری را برگزید. وی ساکن شهرستان مشهد مقدس بود. تقی ضروری در روز چهاردهم آبان ماه سال ۱۳۶۰ در چهار راه راهنمایی شهرستان مشهد مورد سوء قصد سازمان مجاهدین خلق(منافقین) قرار گرفت و به شهادت رسید.

ناصرعلی احمدی در روز بیست و دوم فروردین ماه سال ۱۳۳۳ در مشهد به دنیا آمد و تا دوره متوسطه به تحصیل پرداخت و به عنوان کارمند مشغول به کار شد. وی در روز چهاردهم آبان ماه سال ۱۳۶۰ در چهار راه راهنمایی شهرستان مشهد مورد سوء قصد سازمان مجاهدین خلق(منافقین) قرار گرفت و به شهادت رسید.

سید جواد مدرس اول فروردین ماه سال یک۱۳۳۷ در مشهد به دنیا آمد. تا دوره ابتدایی به تحصیل پرداخت. وی در روز چهاردهم آبان ماه سال۱۳۶۰ در حالی که سه فرزند داشت در خیابان صدوق مشهد مورد سوء قصد سازمان مجاهدین خلق(منافقین) قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

قم:

سعید صفر زادگان در روز بیست و هشتم بهمن ماه سال ۱۳۴۲ به دنیا آمد. تحصیلاتش را تا دوره ابتدایی ادامه داد. وی ساکن شهرستان قم بود و سرانجام در روز چهاردهم آبان ماه سال ۱۳۶۰ در شهر قم هدف سوء قصد سازمان مجاهدین خلق(منافقین) قرار گرفت و به شهادت رسید.

نیشابور:

محمد رافعی در روز شانزدهم بهمن ماه سال ۱۳۱۶ در نیشابور متولد شد. وی تحصیلات خود را تا دوره ابتدایی ادامه داد. محمد متاهل و دارای یک فرزند بود. او در روز چهاردهم آبان ماه سال ۱۳۶۰  در نیشابور مورد سوء قصد سازمان مجاهدین خلق(منافقین) قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

منبع: هابیلیان (سایت شهدای ترور)

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه