فرمانده‌ی نیروی دریایی ارتش در رشت:

برای مبارزه با آمریکا دلیل عقلی و شرعی داریم / قرآن به ما اجازه زیر بار ظلم استکبار رفتن را نمی‌دهد

فرمانده‌ی نیروی دریایی ارتش صبح امروز در اجتماع راهپیمایان ۱۳ آبان رشت گفت: ما برای مبارزه با آمریکا دلیل عقلی و شرعی داریم و قرآن به ما اجازه نمی دهد که زیر بار ظلم و استکبار برویم.

برای مبارزه با آمریکا دلیل عقلی و شرعی داریم / قرآن به ما اجازه زیر بار ظلم استکبار رفتن را نمی‌دهد

به گزارش ۸دی، امیر دریادار سردار حبیب الله سیاری در اجتماع یوم الله ۱۳ آبان در میدان شهدای ذهاب شهر رشت، اظهار داشت : استکبار جهانی به معنی خود بزرگ‌بینی و احساس برتری یک ملت نسبت به ملل و اقوام دیگر که آمریکا سردمدار این خود بزرگ بینی است.

وی از جمله دلایل نامگذاری ۱۳ آبان به نام روز ملی استکبار ستیزی را اعتراض امام (ره) نسبت به لایحه ی کاپیتولاسیون دانست و افزود: اگر امام با کاپیتولاسیون موافقت میکرد عزت ملت ایران زیر سوال می رفت، امام با مخالفت خود نشان داد که نه تنها ملت ایران کم اهمیت و کوچکتر از آمریکا نیست بلکه از آن نیز برتر است.

امیر دریادار سیاری خاطر نشان کرد: در ۱۳ آبان ماه سال ۵۷ عده ای از دانشجویان و دانش آموزان با شعار مرگ بر شاه و مرگ بر آمریکا در دانشگاه تهران تجمع کردند که این تجمع موجب شهادت عده ی زیادی از آنها به دست مامورین ساواک شد.

وی ادامه داد: علت دیگر تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان سال ۵۸ است که امام این روز را «انقلاب دوم» نامیدند. مشخص است که اهمیت این اقدام دانشجویان بسیار زیاد است چرا که اسنادی که از این جاسوسخانه به دست مردم افتاد حاکی از آن بود که آمریکا نقشه های بدی برای آینده ی این ملت داشت.

فرمانده ی نیروی دریایی ارتش، آمریکا را دشمن دیرینه‌ی اسلام و ایران دانست و با اشاره به خروج مستشاران آمریکایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از کشور گفت: پس از انقلاب آمریکا به هر نحوی می‌خواست دوباره وارد کشور شود،  بنابراین با اختلاف افکنی بین اقوام و مذاهب سعی در تضعیف انقلاب کرد اما کاری از پیش نبرد و اقدام به ترور شخصیت های انقلابی کرد دیگر بار با مقاومت ملت مواجه شد و با حمایت از فردی نالایق چون صدام ۸ سال جنگ سخت را به مردم ولایتمدار ایران اسلامی تحمیل کرد. با نگاهی به تاریخ دفاع مقدس می توان فهمید که این بار هم آمریکا در برابر اعتقاد ملت ایران شکست خورد.

سیاری با اشاره به اینکه تحریم های اقتصادی آمریکا به ایران چیز تازه ای نیست و از زمان انقلاب تا به امروز ادامه داشته است افزود: این تحریم ها هرگز ملت انقلابی ایران را سست نکرده است و آنها را نسبت به ارزش های انقلاب بی توجه نکرده، جوانان ما امروز هم چون جوانان سالهای ۵۷ با توانمندی های خود نشان دادند که از تمام ظرفیت های خود برای پیشرفت کشورشان بهره میبرند و با حضور خود در یوم الله ۱۳ آبان ثابت کردند که حتی جنگ نرم هم که امروز آمریکا علیه ایران برای نفوذ در ذهن و فکر جوانان این کشور به راه انداخته است کاری از پیش نخواهد برد.

وی افزود: آمریکا تظاهر به سازش کاری و جنگ نرم علیه ملت هشیار و همیشه در صحنه ی ایران هیچ گاه موفق نخواهد شد. با همه ی خیانت های این شیطان بزرگ علیه کشور ما چرا نباید با استکبار مبارزه کنیم؟ ما هم دلیل عقلی و هم دلیل شرعی برای این مبارزه داریم. ما شعار «هیهات منه الذله» را از عاشورا به ارث برده ایم و قرآن به ما اجازه نمی دهد که زیر بار ظلم و استکبار برویم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه