یک فعال فرهنگی در گفتگو با 8دی:

مسئولان از غرفه‌ی پاسخ به شبهات پیاده راه فرهنگی رشت حمایت نکردند

یک فعال فرهنگی گفت: از ۱۰ روز گذشته در پیاده راه فرهنگی رشت غرفه معرفتی و پاسخ به شبهات دینی و اجتماعی راه اندای کرده ایم اما تاکنون تنها جوانان بصورت خودجوش از ما حمایت کرده‌اند.

مسئولان از غرفه‌ی پاسخ به شبهات پیاده راه فرهنگی رشت حمایت نکردند

حجت الاسلام والمسلمین صبوری‌نیا مسئول غرفه‌های معرفتی پیاده راه شهر رشت که به همت جوانان هیئت میثاق با شهدای این شهر از ۱۰ روز پیش برپا شده است شامگاه چهارشنبه دربار‌ه‌ی مضامین این غرفه و اهداف آن در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: این غرفه با هدف یادآوری ایام محرم و اسارت اهل بیت امام حسین(ع) و شروع مصیبت اهل بیت (س) پس از دهه‌ی اول محرم برپا شده است.

وی افزود: این غرفه‌ها شامل یک ایستگاه صلواتی و یک ایستگاه گفتمان معرفتی  است که به همراه حجج اسلام المسلمین نژادصفری، خداپرست، روشن و بنده به سوالات دینی و شبهات مردم عزیز پاسخگویی می کنیم. علاوه بر این یک غرفه ویژه‌ی کودکان راه اندازی شده است که در آن کودکان با موضوعات محرم نقاشی می کشند و به هرکدام هدایایی اهدا می‌شود.

صبوری نیا ادامه داد: در غرفه‌ی شبهات دو دوره مسابقه برگزار کردیم. سوالاتی را مطرح کردیم که علاقمندان از طریق پیامک پاسخگویی کردند و جوایزی نیز اهدا کردیم. هدف ما تنها یادآوری این بود که «محرم هنوز پابرجاست» و پلاکاردهایی با این مضمون تهیه کردیم و مردم با آنها عکس یادگاری گرفتند.

وی تأکید کرد: همین که یادآوری شود محرم تنها دهه اول نیست و مصیبت اعظم پس از عاشورا برای اهل بیت امام حسین (ع) پیش آمد هدف ما از برپایی این خیمه بود.

حجت الاسلام صبوری ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان گفت: ما با رویکرد استکبار ستیزی برنامه هایی را برای این روز تدارک دیده ایم از جمله اینکه نذری، کلیپ ها، سی دی‌ها و مستند هایی با مضمون استکبار ستیزی توزیع می کنیم و همچنین هر چهار نفر روحانی غرفه‌ معرفت ۱۳ آبان به دلیل تجمع زیاد برای پاسخگویی به شبهات و سوالات دینی مردم در این مکان حضور خواهیم داشت.

وی دباره میزان شهروندان از این غرفه اظهار کرد: استقبال برخلاف آنچه انتظار می رفت بسیار زیاد بود بویژه قشر جوان و دانشجو برای رسیدن به پاسخ سوالاتشان مراجعات زیادی داشتند. ما انتظار نداشتیم از غرفه‌ی معرفتی این قدر استقبال شود. باتوجه به اینکه شبکات اجتماعی بسیاری را در ذهن کنجکاو جوانان پیش می آورند حدود ۸۰ درصد از جوانان برای طرح سوالاتشان به ما مراجعه می کنند.

حجت الاسلام صبوری نیا در حمایت مالی مسئولان از غرفه ها نیز گفت: تاکنون تنها همین جوانان فعال اینجا بصورت خودجوش از غرفه‌ها حمایت مالی کرده‌اند. البته ما با چندین نفر از مسئولین نامه نگاری کرده ایم و آنها قول مساعدت داده اند اما از دهه سوم که ما برنامه را شروع کردیم و تا ۱۳ آبان که روز آخر برنامه است هیچ قولی تحقق نیافته است!

حجت الاسلام خداپرست نیز درباره برپایی این غرفه ها اظهار داشت: قرار براین بود که در دهه دوم با این رویکرد که هنوز محرم تمام نشده است ایستگاه صلواتی داشته باشیم. فضای هیئت معمولا فضایی تبلیغی و تربیتی است. اما ما می‌خواستیم در فضای فرهنگی شهر و در یک فضای عمومی  برنامه های ماه محرم را در یک دایره ی وسیع تر و با تاثیر بیشتری بر مخاطب پیگیری کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه روز استکبار ستیزی در پیش بود ما این غرفه‌ها را تا ۱۳ آبان ادامه میدهیم چرا که یکی از کمپین‌های ما همین است که تن به ذلت مذاکره با آمریکا نمی دهیم و مدافعان حرم حضرت زینب هستیم.

حجت الاسلام خداپرست در رابطه با مضمون برنامه های غرفه ها در روز ۱۳ آبان گفت : روز ۱۳ آبان در غرفه‌ی کودکان، موضوع نقاشی ها استکبار ستیزی خواهد بود و در غرفه‌ی معرفتی سوالاتی با این مضمون طرح می شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه