سعی داریم تنش‌ها بین آمریکا و ایران را از بین ببریم

رئیس‌جمهور کشورمان در یادداشتی در یک روزنامه آلمانی از تلاش برای بهبود روابط کشورمان با کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی بر اساس احترام متقابل خبر داد.

سعی داریم تنش‌ها بین آمریکا و ایران را از بین ببریم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رویترز؛ حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، در یادداشتی که در یک روزنامه آلمانی منتشر شد اعلام کرد که ایران قصد دارد روابط با آمریکا و سایر قدرت‌های غربی را بهبود بخشد.

وی در روزنامه زودویچه‌زایتونگ نوشت: “ما می‌خواهیم روابط با کشورهای اروپایی و آمریکایی را بر اساس احترام متقابل بهبود بخشیم.”

وی در ادامه افزود: “ما سعی داریم از سنگینی بیشتر بر روابط بین ایران و آمریکا اجتناب ورزیده و نیز تنش‌هایی را که به ارث برده‌ایم از بین ببریم.”

وی با اعلام اینکه ایران نمی‌تواند تمام چیزهایی که بر روابط بین دو کشور در ۶۰ سال گذشته تأثیر گذاشته است را فراموش کند افزود: “ما باید اکنون بر زمان حال تمرکز کرده و خود را آینده محور سازیم.”

وی همچنین اعلام کرد: “ما هیچگاه حتی درباره گزینه کسب سلاح هسته‌ای فکر هم نکرده‌ایم. ما هیچگاه از حق خود برای بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای صرفنظر نخواهیم کرد اما در تلاش‌ هستیم تا تمام تردیدها را برطرف کرده و به تمام سؤالات منطقی درباره برنامه‌مان پاسخ دهیم.”/ تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه