بیانیه سازمان بسیج اساتید استان گیلان به مناسبت 13 آبان:

۱۳ آبان ابهت پوشالی قدرت آمریکا را در هم شکست

سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان گیلان با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان، این روز را روز شکست هیمنه و ابهت پوشالی قدرت آمریکا برشمرد.

۱۳ آبان ابهت پوشالی قدرت آمریکا را در هم شکست

به گزارش ۸دی به نقل از روشن خبر، به مناسبت فرا رسیدن روز استکبار ستیزی سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان گیلان بیانیه ای صادر کرد که متن آن در ذیل آمده است.

بسمه تعالی

” آمریکا، وابستگان و نوکران آن از اسلام سیلی خورده و با اسلام به دشمنی برخاسته‌اند.” امام خمینی (ره)

” اوّلین مضمون سیزده آبان عبارت است از رویارویی رژیم آمریکا با نهضت اسلامی و بیداری اسلامی.” مقام معظم رهبری(مدظله)

سیزدهم آبان، مسأله اى است که به صورت تاریخى به جوانان مربوط مى شود زیرا از ابتدا این موضوع با حضور جوانان شکل گرفت و با حضور آنان تداوم پیدا کرد و امروز هم مسأله مبارزه با استکبار جهانى وابسته به جوانان است. جوانان از منظر دینى یک نقطه امید و شکوفایى هستند، هر آنچه که در جامعه به جوانان متکى باشد، به صورتى ماندگار، باطراوت و تازه باقى خواهد ماند و طراوت و تازگى مسأله مبارزه با استکبار نیز به خاطر اتکا آن به جوانان است. جوان گوهر شور و عشق و صفا و معنویت فروزان است و اولین استفاده از این شور و صفا و معنویت این است که جوانان نفس خویش را معنا و تعالى بخشند و خود را به ذات مقدس باریتعالى یعنى زیبایى و حقیقت مطلق متصل کنند. مقام معظم رهبری(مدظله) (۷۶/۸/۱۴)

واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، یکی از مهمترین حرکت‏ها در تاریخ انقلاب‏ اسلامی است و در عظمت آن همان بس که بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) در پیامی، این کار را به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) را «انقلاب دوم» و انقلابی بزرگ تر از انقلاب اول برشمردند.

این حرکت از یک طرف هیمنه و ابهت پوشالی قدرت آمریکا را در هم شکست و اوج خفت و زبونی این امپریالیسم جنایتکار را رقم زد و از سوی دیگر آزادگی مسلمانان ایران را به رخ جهانیان کشانید. با توجه به ابعاد گسترده این حادثه عظیم، لازم است آن را در جغرافیای زمانی و مکانی خودش کاملا مورد بررسی قرار داده و به بازبینی علل و پیامدهای آن پرداخت.

عنوان دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، از یک سو بیانگر تبلور خشم انقلابی امام و ملت مسلمان ایران از آمریکا بود و از سوی دیگر نشان دهنده این موضوع است که دانشجویان ، نخبگان و فرهیختگان ایران بدون هیچ گونه شائبه وابستگی به گروهها و دستجات سیاسی اقدام به یک حرکت انقلابی نمودند و به همه جهانیان اهداف پلید و شوم آمریکا را فهماندند .

با توجه به ابعاد و پیامدها و همچنین گستره ملی – بین المللی، واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از اهمیت و جایگاه ویژه‏ای در تاریخ انقلاب اسلامی برخوردار شده است به طوری که با گذشت بیش از سی سال از رویداد آن، پیامدها و آثارش همچنان در صحنه سیاست داخلی و خارجی کشور، اثرگذار و بحث‏ انگیز است.

اقدامات آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران فقط به اقدامات سفارت این کشور در تهران محدود نشد و با گذشت زمان هچنان هم ادامه دارد و با وقایع مختلف و فتنه انگیزی برپا نمودن جنگ های پی در پی در اقصی نقاط دنیا به خصوص منطقه خاورمیانه فقط فقط سعی در ضربه زدن بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد که به لطف خدای متعال موفق نخواهد شد.

از این رو سازمان بسیج اساتید استان گیلان ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و تاریخی از همه اقشار ملت علی الخصوص اساتید و دانشجویان فهیم ایران اسلامی دعوت به عمل می آورد که با شرکت در این راهپیمایی پرشور و انقلابی بار دیگر مشت های گره کرده خود را بر آمریکای فرود آورند و شعار مرگ بر آمریکا سر دهند و جمله تاریخی حضرت امام را بار دیگر متجلی سازند که به حق زیبا سخن فرمود:” آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.”

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه