در دبیرستان نخبگان گیلان؛

دانش آموزان گیلانی زودتر به استقبال ۱۳ آبان رفتند + تصاویر

صبح امروز جشن بزرگداشت روز ۱۳ آبان و روز دانش آموز یک روز زودتر در دبیرستان نخبگان گیلان در رشت برگزار شد.

دانش آموزان گیلانی زودتر به استقبال ۱۳ آبان رفتند + تصاویر

حاجیه بزرگی مدیر دبیرستان دوره‌ی اول «نخبگان گیلان » در گفتگو با خبرنگار ۸دی ضمن بیان اهمیت آشنایی دانش آموزان با ارزش‌های ملی و مذهبی اظهار داشت: امروز با برگزاری آیین بزرگداشت روز ملی ۱۳ آبان سعی کردیم با معرفی این روز و نقش دانش آموزان در به وجود آمدن آن، تاثیر حضورشان در سرنوشت کشور  برای نوجوانان نسل امروز را ملموس‌تر کنیم.

وی افزود: امیدواریم که دانش آموزان ما در دفاع از ولایت فقیه مانند نوجوان سیزده ساله‌ی تاریخ ایران «شهید محمد حسین فهمیده» باشند.

مدیر دبیرستان نخبگان گیلان با بیان اینکه بسیاری از متون درسی که با فداکاری و ایثار در کتابها ی درسی وجود دارد قطعا تاثیر گذار است گفت: فداکاری شهید حسین فهمیده از نوع فداکاری برای دفاع از آب و خاک و معرف مناسبی برای آموزه های دینی است.

بزرگی در ادامه افزود: در مدرسه‌ی غیر انتفاعی نخبگان گیلان سعی می‌کنیم با راهنمایی های موسس مدرسه خانم فاطمه‌ی قربانی و دیگر همکاران با برگزاری جذابیتهای فرهنگی، الگوهای جوان و نوجوان تاریخی مثل محمد حسین فهمیده را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مصداق، بعد از تعریف دانش آموزان از چرایی مهم بودن روز ۱۳ آبان به اهمیت حضور فهمیده ها در تاریخ ایران پرداختیم و در انتها دانش آموزان ما با دلنوشته ای کوتاه با موضوع اگر «من محمدحسین فهمیده بودم» طوماری را نوشته و با اثر انگشت قرمز رنگ که به معنی آمادگی جهاد و دفاع از سرزمینمان است آن را ثبت کردند.

بزرگی در پایان با بیان اینکه امیدوارم با تلاش و کوشش بتوانیم فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را در وجود دانش آموزانمان نهادینه کنیم گفت: در انتهای برنامه امروز هدایایی به دانش آموز تقدیم شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه