سرمای زودرس دردسرساز شد؛

گازرسانی تکمیل نشده، سهمیه نفت روستائیان گیلان قطع شد

کوپن نفت برخی روستاها در حالی باطل شده است که در حال تکمیل فرآیند گازرسانی هستند و برخی هم به علت عدم توانایی مالی جهت دریافت کنتور از گاز بی بهره اند.

گازرسانی تکمیل نشده، سهمیه نفت روستائیان گیلان قطع شد

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، همزمانی گازرسانی به برخی روستاهای شهرستان ماسال و بروز سرمای زودرس و قطع سهمیه نفت روستاهای در شرف گازدار شدن، مشکلات عدیده ای را برای روستائیان ایجاد کرده است.

برخی روستاها در حال تکمیل فرآیند گازرسانی هستند و در برخی هم که گاز دار شده اند، خانواده هایی هستند که به علل مختلف  از جمله عدم توانایی مالی جهت دریافت کنتور فعلا از گاز بی بهره اند. از طرفی بر اساس روال معمول، کوپن نفت اهالی روستاهای در حال گازرسانی ابطال شده است. برخی روستائیان با مراجعه به خبرنگاران این پایگاه خبری از گرم کردن خود با پتو خبر داده اند.

محمود قاسم نژاد 2

محمود قاسم نژاد فرماندار ماسال در گفتگو با خبرنگارماسال نیوز در این خصوص گفت: روند کار به این صورت است که وقتی جایی گازرسانی صورت بگیرد کوپن‌ها باطل می شود و در پروسه دریافت کنتور گاز قرار می‌گیرند. در شرایطی که همزمان ۱۸ روستا گازدار بشوند و روال اداره گاز و بستن کنتورها و مسایل پیرامونی طبیعتا مقداری طول می‌کشد.

وی افزود: این حذف کوپن باید انجام شود تا اینها به رویه نصب کنتور وارد شوند. الان شرکت گاز کنتور ها را دریافت کرده و در حال انجام است. از آن طرف هم هوا زودتر سرد شده و مشکلات را افزوده است.

قاسم نژاد با اشاره به برخی مراجعات در این خصوص به فرماندار گفت: ما هم اعلام کردیم که مشکلD8سمzلD8سمz9z9ل ا%z9% opaا0a28ز۹ ا۱د D8د۸م t5 اس۸کلD8سمzندعلام کوٲودB طبیعت۹۸۸ بإ۹ ه%ن نتلا۴D8؅ کوه بماسافد۸۹ن D9 %9سهرD8تل%۸إ۹ هم اعD8 س%۸ز۸۸%Bت۹۸۸ بإDAلا%
محمود قاسم نژاد ۸۷ بم َD9اسص گک۸ا گ%نوx%
ٲو%و۷B1D8تل%D D9حمله A7ز %۹ت۸ای%Dل می شود و در پ۵ هBه D9 %تا۹۸ا%D ٶسی ک۸ا ۸ػ۳ت.
۹۸ا%ی%D%خواهد شد، گفت:  آنها اوضاعشان فرق می‌کند. فردی که گازکشی می‌کند و گازش آماده دریافت است کوپنش قطع می شود. من یکشنبه گذشته با رئیس اداره گاز صحبت کردم گفتند دوشنبه یک سری کنتور خواهد آمد و الان دارند نصب می‌کنند. باید برسیم و ما هم این تاکید را داریم و پیگیر مستمر هستیم. اما افرادی که در زمینه نفت مشکل داشته باشند ما حمایت می‌کنیم.از شعبات نفت برایشان سهمیه می گیریم.

وی افزود: افرادی که گازشان وصل نشده و در زمینه نفت مشکل دارند به فرمانداری و بخشداری مراجعه کنند. بالاخره در زمینه تامین سوخت ما پیگیر خواهیم بود و مشکلشان را حل می‌کنیم.

***

%d9%85%d8%b8%d8%a7%d9%87%d8%b1-%d8%ad%d8%a8%db%8c%d8%a8-%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%b1%d8%a6%db%8c%d8%b3-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-%da%af%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%84

مظاهر حبیب زاده رئیس اداره گاز ماسال هم در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز گفت: همه افرادی که تا دهم ماه جاری به اداره گاز جهت دریافت کنتور مراجعه کردند، کنتور داده ایم. در مورد نفت هم خب کل ظرفیت نفت افراد که تمام نشده است. یک ماه یا بیست روز نفت دارند.

وی در خصوص ابطال کوپن نفت برخی روستاها و عدم دریافت گاز گفت: ما نگفتیم روستاهایی که گاز نیامده کوپن ها را باطل کنند. طالب دره که ما گاز نداریم که باطل کنیم. امکان ندارد روستایی گازرسانی صورت نگرفته باشد و کوپن قطع شود. تا زمانی که دهیارها لیست اهالی را  ندهند و لیست به شرکت گاز ارسال نشود بعید می دانم بدون اطلاع کوپن ها را باطل کنند.

۸ ز٧ده ۹.
%۰ ۹.
%۰ D1%d8%a6%9 خdد.۲۱D9تگو با %شو://masalnews.ir”>مارند.

وی EF/masalne6%9 خd%A8 %Cم رCک %ا۸نهت داف خd%9 گاز مراAA به شکوم. ام%A را  ۸رایشا٧ل گرd%9 %Dد AF و کوFاز %Dفت ه نگفتیم روستاهای% ام%۸تد ور %D گف۹ضاعش% کر.AF ور %D گفAD8 ب۸C EF/masalne6%9 خdD8شان ممکن است نتوانند لوله کشی گاز کنند. اینها را گفتیم شورا و دهیار نامه بزند به بخشداری و  بخشداری  به شرکت نفت.  که سوختشان تامین شود.

وی افزود: هر کسی تا دیروز مراجعه کرده و مشترک شده کنتور ها را دادیم. اگر چهار پنج تا مانده باشد، به دهیارها و بخشدارها هم گفتیم؛ بیایند و مراجعه کنند تا ما کارشان را حل کنیم. ما هم تاییدیه میزنیم برایشان و بخشدار و فرمانداری مشکل را حل می کنند.

***

موضوع گازرسانی به روستاهای شهرستان ماسال در سال های اخیر با سرعت قابل تحسینی در حال انجام است . اما برخی تداخلات و عدم اطلاع رسانی دقیق و شفاف -به روستائیانی که برخی پیرزن و پیرمرد اند و سواد کافی جهت پیگیری کارها ندارند – موجب مشکلاتی از این دست شده است.

امیدواریم با «همت مسئولین»، «اطلاع رسانی دقیق تر دهیاری ها» و «مراجعه افراد فاقد سوخت» به بخشداری و فرمانداری مشکل عدم تامین سوخت گرمایشی هر چه سریع تر حل شود.

در هفته آتی گزارشی جدید از سرانجام وضعیت مشکل سوخت و گازرسانی به روستاهای ماسال ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه