در ساماندهی دستفروشان رشت باید همه جوانب سنجیده شود

معاون دادستان عمومی انقلاب رشت با اشاره به اینکه دستفروشی جزئی ار سنتهای زندگی ما است بیان کرد: زحمات بی دریغ دستفروشان برای کسب رزق و روزی حلال همواره مورد توجه و جزیی از فرهنگ گیلان است .

در ساماندهی دستفروشان رشت باید همه جوانب سنجیده شود

 به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، اسرافیل ملکی معاون دادستان عمومی انقلاب اسلامی رشت بعد از ظهر امروز(یکشنبه) در کارگروه ساماندهی دست‌فروشان شهررشت با تاکید بر اینکه طرح تهیه شده برای ساماندهی دستفروشان طرح جامعی است اظهار کرد: منشور انظباطی این طرح به درستی تهیه شده است.

وی رعایت شان انسانی دستفروشان و سیاست برخورد مناسب ماموران سد معبر را مورد تاکید قرارداد و گفت:شهرداری مطابق قانون مکلف به رفع سد معبر است

معاون دادستان عمومی انقلاب اسلامی رشت با اشاره به اینکه سد معبر جرم نیست ، بلکه تخلف است، رعایت انصاف در جمع آوری دست فروشان رتا لازم و ضروری دانست و ابراز کرد: باید توجه شود تا کسانی که تنها شغلشان دستفروشی است و از این راه امرار و معاش می کنند آسیب نبینند.

وی افزود:برای مکان‌یابی و ساماندهی دست‌فروشان باید جایی انتخاب شود که خارج از معابر باشد و مشکل حقوقی ایجاد نکند.

ملکی توجه به این نکته که در جمع آوری دستفروشان باید کلیه جوانب سنجیده شود خاطرنشان کرد: مکان گزینی مناسب و معیارسنجی درست در ساماندهی دستفروشان باید مورد توجه قرار گیرد .

وی با اشاره به اینکه کلان شهر روح ندارد افزود: شهر رشت تاریک است و از نظر توریستی که وارد شهر می شود ،رشت هیج زیبایی ندارد.وی تصریح کرد: باید آستین‌ها را بالا زدچراکه توسعه این استان و شهر رشت همت بالایی را طلب می کند..

معاون دادستان عمومی انقلاب اسلامی رشت با تاکید براین که انقلابی در گیلان باید صورت گیرد بیان کرد:همه ظرفیتهای رشت باید بکار گرفته شود تا استعدادهای نهفته در گیلان تبدیل به یک مزیت شود.

وی با تاکید بر اینکه شهر باید از بن بست خارج شود اظهار کرذ: باید بری نسل اینده ای که در این شهر زندگی می کند طرح جامعی برای برون رفت از ترافیک و زیستن بهتر در شهر ایجاد کرد .

رضا جمشیدی چناری رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه دستفروشی جزئی ار سنتهای زندگی ما است بیان کرد: زحمات بی دریغ دستفروشان برای کسب رزق و روزی حلال همواره مورد توجه و جزیی از فرهنگ گیلان است .

وی با اشاره به اینکه دستفروش را نمی شود از جامعه حذف کرد افزود: مشکلات اشتغال در استان یکی از علتهایی است که باعث افزایش تعداد این معلول (دستفروشی ) در شهر رشت شده است.

وی ساماندهی دستفروشان خیابانهای شیک و مطهری را به عنوان هسته مرکزی شهر مورد تاکید قرارداد و گفت: باید به این موضوع به صورت کارشناسانه نگاه شود .

وی با اشاره به نگاه همه جانبه به پدیده دستفروشی اظهار کرد: نمی توان نسبت به وضعیت دستفروشان بی تفاوت بود چراکه با جمع اوری این عزیزان معضلاتی دامن گیر خانواده های انان شده است.

وی با اشاره به مثالهای در خصوص فعالیت دستفروشان در کشورهای مدرن غربی تصریح کرد: بسیاری از این بازارهای دستفروشی در دنیا جاذبه گردشگری منطقه محسوب می شوند .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی رشت نیز در این جلسه خواستار ساماندهی وانت بارهای شهر رشت شد و با بیان اینکه تجمع وانت بارها سیمای شهر را زشت کرده است افزود: گیلان دومین استان کشور به لحاظ تراکم جمعیتی است بنابراین ساماندهی دست فروش‌ها باید با بررسی های کارشناسانه پی گیری شود.

شهردار شهر رشت نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه سد معبر یک پدیده اجتماعی است گفت: به دستفروشان نباید به صورت جزیره ای نگاه کرد باید با مدیریت شهری و برخورد های قانونی و نگاه به وضعیت اشتغال انها این موضوع بررسی شود.

وی تکدی گری و ترافیک را از دیگر معضلات کلان شهر رشت دانست و با تاکید بر اینکه باید پدیده سد معبر به صورتی علمی دنبال شود افزود: نگاه آکادمی به یک پدیده اجتماعی بسیار سخت است

خلیلی با تاکید بر اینکه برخورد علمی با دستفروشان روشهای خاص خود را دارد خاطرنشان کرد:باید با یک مدیریت یکپارچه و جامعه همه دستگاههای ذیربط باهم هماهنگ شوند تاهم قانون اجرا شود و هم فکر مناسبی برای ساماندهی دستفروشان شود .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه