از سخنرانی های سیاسی تا شیرین ترین خاطره طلبگی/ توصیه آیت الله بهجت به مدنی

حجت الاسلام مدنی گفت: بنده به خاطر آن حرفها تحت فشار نبودم اما مورد اعتراض واقع شدم وحتی یکی از مساجد شهر رشت که سالها در آنجا منبر می رفتم و سخنرانی میکردم تقریباً ممنوع منبر شدم و آن مسجد صفی رشت بوده وإبای از مطرح شدن آن ندارم.

از سخنرانی های سیاسی تا شیرین ترین خاطره طلبگی/ توصیه آیت الله بهجت به مدنی

به گزارش ۸دی نیوز، باتوجه فرا رسیدن ایام اربعیین حسینی حجت الاسلام محمد مدنی در گفت و گو با خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز به سوالات وی پاسخ داد.

معمولا شما را به عنوان سخنران درجه اول می شناسند به نظر شما علت آن در چیست؟

البته بنده خودم را قابل نمی دانم به عنوان سخنران درجه اول  محسوب بشوم  و شاید چنین چیزی اصلاً نباشد، هستند سخنرانانی که در این شهر زحمت می کشند خیلی بهتر و عمیق تر از من  مردم را  هدایت می کنند.

اما این کثرت مراجعات مردم یک امری است که نمی شود انکار کرد و دلیلش شاید به خاطر ساده گویی ها و روشن گری ها بوده باشد چون گاهی  مجامله ها ومغلق گویی ها در گفتارها وجود دارد که امکان دارد مخاطب را خسته  و یا  زده کند.

بنای ما در گفتار، ترسیم خط اصیل اسلام ناب محمدی(ص) است که در واقع  بیان مشکلات و پیچیدگی دین است و همچنین بعضی از شبهاتی که مطرح می شود را پاسخ بدهیم.

والبته شاید هم نظر لطف ائمه طاهرین(ع) باشد که به این بنده ناچیز عنایت ویژه داشته باشند آن هم به خاطر ارادتی که به آن خانواده دارم.

madani

آیا بعد فتنه ۸۸ به خاطر سخنرانی در شهرداری انجام دادید از جایی یا شخصی تحت فشار قرار نگرفتید؟

البته در آن سخنرانی من مطالبی رابه سمع مردم رساندم که شاید خیلی ها نمی گفتند و از آن إبا داشتند.

 البته بنده به خاطر آن حرفها تحت فشار نبودم اما مورد اعتراض واقع شدم وحتی یکی از مساجد شهر رشت که سالها در آنجا منبر می رفتم و سخنرانی میکردم تقریباً ممنوع منبر شدم و آن مسجد صفی رشت بوده وإبای از مطرح شدن آن ندارم چون آنجا یک مسائلی مطرح شد بود و حتی بعضی از دوستان روحانی هم اینجانب را مورد توبیخ قرار دادند، که چرا شما از بعضی از افراد اسم بردید.

بنده آن روز احساس مسئولیت کردم که باید این اسم ها برده بشود والبته من مقدم بر رهبری نشدم و موقعی این حرف ها زده شد که چهره آن انسانها مشخص شده بود  که اینها در مسیری حرکت می کنند که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی در همان مسیر در حال حرکتند و تا امروز هم ثابت شده که آنها از آن مسیر باز نگشتند وهنوز هم نه از ملت عذر خواهی کردند ونه اظهار  پشیمانی کردند و من هم هنوز از آن گفته خود پشیمان نیستم و با دلایل فراوان می توانم ثابت کنم که آنها در اشتباه بوده اند.

شما بیشتر کدام نوع از روضه ها را می پسندید؟

روضه های سنتی به خاطر آن اثاری که دارند هنوز می تواند تاثیر گذار باشد البته نمی خواهم عرض کنم که جدیدی ها مثلا دنبال سبک  و اینها نباشند اما سعی کنند سبک زده نشوند و آن لحن ها ونواهای خالصانه سنتی را حفظ کنند تا بتوانند انشاالله اثر گذار باشند.

دنبال فیلم  و بازی نباشند و این معارف را به عنوان بازی با آن برخورد نکنند  بلکه به عنوان یک اصل صحیح دینی قائل باشند و در این مسیر از منویات حضرت سید الشهداء (ع) به وسیله اشعار وسوز خودشان به مردم ا نتقال بدهند.

 لذا بنده معتقدم  نه زیاد سنت زده باشیم و نه خیلی سبک زده  و اگر در این میانه قرار بگیریم میتوانیم تاثیر گذار باشیم.

madani00001

شیرین ترین خاطره ای که از ایام طلبگی و تبلیغ داشتید؟

بهترین خاطره ای که در ایام طلبگی تبلیغ برایم شیرین جلوه کرد این بود که برای اولین باری که  خواستم خدمت آیت الله بهجت برسم قبلش به زیارت حضرت معصومه رفتم و از حضرت معصومه (ع) خواستم که  ایشان عنایت ویژه به بنده بکند من همان روزی که ایشان  روضه ای در مسجد فاطمیه  دایر کردند رفتم ودر بدو ورود بلافاصله مورد عنایت ایشان قرار گرفتم و ایشان بدون مقدمه  اشاره فرمودند منبر خالی است بفرمایید منبر و من آن روز منبر رفتم واولین جمله ای که بعد بسم الله هم که یادم هست این بود”  ألا وَ إنَّ الْحُسَینَ بابٌ مِن أبوابِ الْجَنَّهِ”که ایشان توسط طلبه ای به من پیام دادند که همین خوب است و توسل به سیدالشهداء کنید؛ این یکی از خاطرات شیرین طلبگی ام بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه