مدیر کمیته امداد لاهیجان:

پرداخت هفت میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان

پرداخت هفت میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان گفت: امسال ۱۵۴ نفر از مددجویان لاهیجانی با اعتبار هفت میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال اشتغالزایی کرده اند.

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، بختیار بازگیر با بیان اینکه طرح توانمندسازی خانواده ها و فرزندان آنها از اهداف مهم کمیته امداد است که آموزش یکی از مولفه های اساسی این طرح است، اظهار کرد:امسال ۱۵۴ نفر از مددجویان لاهیجانی در نیمه نخست سال با اعتبار هفت میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال اشتغالزایی کرده اند .

وی با اشاره به شناسایی ۴۲۰۰ نفر مستعد اشتغالزایی در لاهیجان افزود: این افراد با تشکیل پرونده و معرفی به بانکهای عامل با در نظر گرفتن اولویت ها از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند می شوند.

بازگیر همچنین به برگزاری کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای برای مددجویان اشاره کرد و گفت: امسال ۱۹۱ نفر از مددجویان با مبلغ ۲۶۸ میلیون و ۵۰ هزار ریال از این کلاس‌های آموزشی بهره‌مند شده‌اند.

وی در خصوص ارائه خدمات به بیماران تصریح کرد: ۴۴۱ میلیون و ۷۲۲ هزار ریال کمک هزینه درمان به ۱۶۴ نفر از بیماران تحت حمایت پرداخت شده است و ۱۸ بیمار صعب العلاج به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال از خدمات درمانی این نهاد بهره مند شده اند و ۱۱۷ سبد غذایی هم به ارزش ۱۲۴ میلیون و ۲۰ هزار ریال به کودکان زیر ۶ سال دارای سوء تغذیه پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد لاهیجان افزود: مردم نیکوکار شهرستان در نیمه نخست امسال ۷۴ میلیون و ۴۰ هزار ریال بصورت نقدی و ۱۵۳ میلیون و ۴۰۵ هزار ریال بصورت غیرنقدی و ۱۳۹ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال هم در قالب خدمات از طریق مرکز نیکوکاری لاهیجان به نیازمندان کمک کرده اند.

وی میزان پرداخت زکات توسط مردم لاهیجان در نیمه نخست امسال را یک میلیارد و ۴ میلیون و ۱۴۲ هزار ریال اعلام کرد و گفت: سه میلیارد و ۹۹۸ میلیون و ۲۸۵ هزار ریال هم صدقه توسط مردم نیکوکار لاهیجان از طریق ۲۳ هزار و ۳۰۲ صندوق صدقه برای کمک به نیازمندان پرداخت شده است.

بازگیر کمک به ازدواج آسان جوانان نیازمند را از دیگر اقدامات انجام شده این شهرستان در نیمه نخست امسال عنوان کرد و ادامه داد: ۱۰۱ نفر از نوعروسان و جوانان به ارزش ۲۲۰ میلیون تومان کمک هزینه جهیزیه و ازدواج دریافت کرده اند و ۷۸ نفر هم در نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج و جهیزیه هستند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۷۱ یتیم در لاهیجان از حمایت یک هزار و ۲۵۰ حامی و ۱۷۱ فرزند طرح محسنین از حمایت ۲۰۰ حامی برخوردار هستند که در نیمه نخست امسال ۲ میلیارد و ۳۰۷ میلیون و ۷۰ هزار ریال بصورت نقدی و ۴۶۹ میلیون و ۷۸ هزار ریال هم بصورت غیر نقدی از سوی حامیان به آنها کمک شده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه