در جلسه 163 شورای شهر رشت مطرح شد؛

پروژه‌های عمرانی به افراد خاص داده می‌شود / شهرداری پروژه‌های غیرضرور را به مناقصه می‌گذارد

عضو شورای شهر رشت گفت: قرار بود پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری در مناقصه قرار بگیرند اما پروژه‌های غیرضروری به مناقصه گذاشته شد.

پروژه‌های عمرانی به افراد خاص داده می‌شود / شهرداری پروژه‌های غیرضرور را به مناقصه می‌گذارد

به گزارش ۸دی، مجید رجبی عضو شورای اسلامی شهر شهر رشت در یکصد و شصت و سومین جلسه‌ی این شورا با اعتراض به اقدامات شهرداری رشت در مورد پروژه‌های عمرانی شهر اظهار داشت: در سال ۹۴ مبلغ ۸۵۰ میلیارد تومان بودجه به شهرداری اختصاص یافت که ۶۷۰ میلیارد تومان آن مختص کارهای عمرانی بود.

وی افزود: قرار بود پروژه‌های عمرانی بر اساس اولویت خود در مناقصه قرار گرفته و پیمانکار خاص آن برنده شود. اما دیدیم که پروژه‌های عمرانی غیرضروری وارد مناقصه شده و البته پیمانکارشان نیز برنده طرح شد!

رجبی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی شهرداری به افراد و شرکت‌های خاصی داده شده است خاطر نشان کرد: بعضی از این مناقصات به حدی محدودیت دارد و مابقی به حدی بی‌قانون است که جای شک و شبهه دارد!  برای مثال در یک مناقصه تعیین شده است که پیمانکار ۱۰ میلیارد تومان حساب گردشی ۶ ماهه داشته باشد و در جایی دیگر نه اوراق مشارکتی طلب کرده است نه گردش مالی و نه ارزیابی کیفی وجود دارد! تنها حسابرسی مالی شده است!  آن هم یه این منظور که آن شخص خاص در مناقصه برنده شود!!!

رجبی افزود: طبق تصمیمات شهرداری در مورد پروژه های عمرانی، مناقصه‌گر نباید در پروژه‌های شهرداری پروژه‌ی فعال دیگری داشته باشد. این یعنی شهرداری به دنبال پیمانکاری است که در شهرداری کاری انجام نداده باشد و قرار است از صفر وارد پروژه‌های عمرانی شهرداری شود!

وی در پایان با اشاره به هزینه های میلیاردی شهردار رشت برای پیاده راه فرهنگی گفت: حدود ۱۱۰ میلیارد در شهرداری هزینه شده است که اگر نیمی از آن هم کنار می‌گذاشتیم طرح لندفیل سراوان اجرایی می‌شد.

لوایح مصوب شده‌ی (دو فوریت) یک صد و شصت و سومین جلسه‌ی شورای اسلامی شهر رشت که با رای بیش از ۸ نفر از اعضا به تصویب رسید به شرح زیر است:

۱- اصلاح ردیف بودجه کمک و نهادهای عمومی
۲- کمک مالی به جانباز ۷۰ درصد آقای فریدون شفیعی
۳- نرخ تاکسی،سرویس مدارس و مینی بوس های درون شهری توسط اعضای ستاد تنظیم بازار
۴- اعطای کمک به مسجد خورگامی به جهت خرید آسانسور
۵- طرح لایحه‌ی جوایز خوش حسابی به شهروندانی که عوارض و مالیات، بهسازی خدمات زباله و عوارض کسب خود را تا ۹۵/۱۱/۱۵ به موقع پرداخت می‌کنند (در قالب ۵ بسته؛ ۲ جایزه نقدی ۱۰ میلیون تومانی و تعداد ۲۵ ربع سکه ی بهار آزادی در نواحی و ۲۵ ربع سکه در مرکز)

۶- مبلغ ۳ میلیون تومان هدیه به قهرمان ورزشی آسیا، آقای آرمین هادی پور، از محل اعتباری بودجه‌ی هدایا و پرداخت‌های تشویقی (حال آنکه در طی مراسمی در باشگاه عقاب المپیک، ۸ نفر از اعضای شورای شهر قول مساعدت ۱۰ میلیون تومانی را به نامبرده داده اند.)

۷_ هدیه عوارض مسجد امام جعفر صادق (ع) دانشسرا به مبلغ ۷ میلیون تومان

دو لایحه ی یک فوریتی از سوی رسولی و پیشگر ارائه و طی مصوبه‌ای با امضای یک سوم اعضا در موضوع طرح ترافیک و مدیریت پسماند به تصویب شورا رسید که مقرر شد بود روز چهارشنبه بعد از اذان ظهر بصورت مفصل درباره‌ی آن بحث شود.

%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
کاس آقا
این آخری ها اعضای شورای شهر چقدر دلسوز مردم شدنی!!!!!!!!!!!! نوش دارو بعد از مرگ سهراب!!!!!!!!!!!!!! تازه طرح لندفیل سراوان یادتان آمد؟ منابع طبیعی و کشاورزی را به سمت نابودی بردید حالا این حرفها را میزنید!!!!!!1 حفظ جان مردم واجب است یا پیاده راه فرهنگی؟ سلامت مردم واجب است یا خراب کردن بلوارها و دوباره بلوار را با سنگهای جدید ساختن؟ کشاورزی و دامداری استان واجب است یا بی آر تی؟ هم اعضای شورا و هم شهردار و اطرافیان آنها مسئول و باید پاسخگو باشند.
در حاشیه