جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان:

۳۶۰۰ نفر در گیلان بی‌خانمان هستند / ساخت ۲۰۰ خانه برای محرومین استان توسط سپاه

جانشین سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در استان ۳۶۰۰ نفر بی‌خانمان هستند گفت: سپاه برای حل این مشکل برنامه‌ریزی کرده است.

۳۶۰۰ نفر در گیلان بی‌خانمان هستند / ساخت ۲۰۰ خانه برای محرومین استان توسط سپاه

به گزارش ۸دی، سردار مهدی کاظمی پور عصر یکشنبه در یکصد و شصت و سومین جلسه‌ی شورای اسلامی شهر رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای ۸ سال دفاع مقدس، ایران را از قدرت های منطقه معرفی کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی در عصری رقم خورد که ایران در منطقه‌ای از جغرافیای جهانی بود که تمام قدرت های استکباری جهان نیازمند به منابع آن بودند.

وی افزود: ۶۰ درصد از کل انرژی و منابع طبیعی در کشور ما قرار داشت و بر این اساس این اصل، کشور ما ژاندارم منطقه به حساب می آمد. ولی امام (ره) انقلابی به وجود آورد که حامی مستضعفین و نافی استکبار جهانی شد و چشم طمع دشمن را از خاک کشور به دور کرد.

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان مبارزه‌ی دشمن علیه جمهوری اسلامی را به سه دوره دوره ی اجبار، دوره‌ی مقابله و دوره‌ی تعامل تقسیم کرد و گفت: دوره ای که ما اکنون در آن قرار داریم دوره ی تعامل است، دشمن مستکبر در ۲ دوره‌ی اول، کاری از پیش نبرد و تنها راه موفقیت خود را در نفوذ و انحراف ایدئولوژی انقلابی یافت.

کاظمی پور تاکید کرد: در زمان انقلاب، کشور توانست ۳۰۰ گردان برای جنگ تامین کند اما امروز با عنایت حضرت عصر(عج) در داخل استان قریب به ۴۰۰ گردان و تشکل انقلابی وجود دارد، این امر نشاندهنده‌ی این است که هیچ قدرتی در جهان یارای مقابله با جمهوری اسلامی را ندارد.

وی با بیان اینکه سپاه در کارهای فرهنگی و آموزشی گام های ارزشمندی برداشته است گفت: یکی از مباحث فرهنگی که سپاه در راستای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی به آن پرداخته است برگزاری یادواره های شهدا و دیگری حلقه های صالحین است که بیش از ۱۲۵۰۰۰ حلقه در طی سال گذشته در مدارس و پایگاههای بسیج شکل گرفته اند.

جانشین فرماندهی سپاه با ارائه ی گزارشی از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای خدمت به محرومان و رفاه شهری افزود: ما توانستیم در فصل شیدایی با همکاری شورای شهر و شهرداری رشت این امکان را فراهم کنیم که در یک شب پذیرای ۱۸۰۰۰ تماشاگر باشیم،  همچنین سپاه ۱۱۵ سالن ورزشی که در هر ۲۴ ساعت بالغ بر ۴۰۰۰۰۰ نفر در آنها فعالیت می‌کنند حداث کرده است که برنامه داریم ۳۸ سالن دیگر نیز به اینها اضافه کنیم.

وی از ساخت سالن های استخر در شهرستانها خبر داد و تاکید کرد: اگر شهرداری ها مکان مناسبی برای این کار در اختیار ما قرار بدهند ما بودجه ی ساخت این محیط های ورزشی را تامین می‌کنیم.

کاظمی پور با اشاره به آمار بی خانمان‌های استان گفت: بالغ بر ۳۶۰۰ نفر در گیلان بی خانمان هستند و سپاه در راستای رفع محرومیت‌ها، حدود ۲۰۰ مسکن را احداث و تحویل داده است و در هفته‌ی بسیج ۱۰۰ واحد دیگر را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

جانشین فرماندهی سپاه ادامه داد: سپاه در بخش اشتغال زدایی ۱۴۰۵ شغل ایجاد کرده است که صفر تا صد درصد منابع آن ها از تولیدات داخل کشوری است.

وی در پایان از برند کردن محصولات استان از جمله فرآورده‌های کیوی خبر داد و تصریح کرد: بنابر گزارش‌های دریافتی ما، از کیوی ۱۲ محصول دیگر می توان تولید کرد، همچنین گل گاو زبان در آستارا و پنیر در شفت هر کدام می‌توانند برندی برای صادرات استان باشند. ان شالله با همکاری شورای شهر و شهرداری رشت تا پایان سال سپاه قادر به اتمام این پروژه ها خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه