مدیر کل آموزش و پرورش گیلان:

دولت به تنهایی قادر به اداره‌ی آموزش و پرورش نیست / شهرداری سهم ۵ درصدی سازمان را پرداخت کند

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: اگر دستگاههای دیگر حمایت نکنند دولت به تنهایی قادر به اداره‌ی آموزش و پرورش نیست.

دولت به تنهایی قادر به اداره‌ی آموزش و پرورش نیست / شهرداری سهم ۵ درصدی سازمان را پرداخت کند

به گزارش ۸دی، مهدی حاجتی عصر امروز در صد و شصت و سومین جلسه‌ی شورای اسلامی شهر رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی ۸۵۰ شهید دانش آموز و ۱۵۶ معلم شهید استان گیلان اظهار داشت: یکی از مسئولیت های شورا علاوه بر توسعه‌ی اقتصاد شهری، توسعه‌ی فرهنگی است و دستگاه آموزش و پرورش در این راستا به کمک شورا نیاز دارد.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه فرا وزارتخانه‌ای و در خدمت همه ی آحاد اجتماع است، افزود: از این حیث منافع و مشکلات این دستگاه نیز متعلق به همه است و همه باید برای رفع نواقص و مشکلات به آموزش و پرورش کمک کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان ادامه داد: قانون مداری، عزتمندی و محافظت از محیط زیست از جمله آموزش هایی است که باید به دانش آموزان داده شود و شرط تحقق همه‌ی این امور کمک گرفتن از دیگر دستگاههای دولتی استان از جمله شورای اسلامی است.

حاجتی ضمن درخواست در جهت اجرایی شدن قانون  ۵ درصد از عوارض شهرداری برای کمک به هزینه های آموزش و پرورش گفت: دولت به تنهایی قادر به اداره‌ی آموزش و پرورش نیست، اگر دستگاههای دیگر از ما حمایت نکنند ما قادر به مدیریت آموزش و پرورش با سرانه ها نیستیم. بنابراین از شهرداری می خواهیم ۵ درصد عوارض را به ما اختصاص دهد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه نیازی نیست مدارس واقع در نبش و کنار خیابان باشند خاطر نشان کرد: برای مثال چه لزومی دارد مدرسه‌ای مثل قدس در قلب گلسار یا دهخدا کنار خیابان باشد، ما با فروش این مدارس و دادن عوارض آن به شهرداری می توانیم ۱۰ مدرسه‌ی بهتر در اختیار دانش آموزان در مکان دیگری احداث کنیم.

وی در پایان ظرفیت شورا برای حمایت از آموزش و پرورش را بالا دانست و گفت: آموزش و پرورش نیز هر جا احتیاج شد در طرح‌های فرهنگی اعم از بازیافت و تفکیک زباله، آموزش‌های ترافیکی و طرح خانه‌ی فرهنگ همکاری و آموزش لازم را در اختیار جامعه قرار می دهد.

در پایان، مسعود کاظمی رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت به مناسبت هفته‌ی بسیج دانش آموزی لوح تقدیری از سوی شورا به مدیر کل آموزش و پرورش استان اهدا کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه