در سیاهکل؛

سگ های ولگرد، گاوها و اسب های سرگردان مردم را کلافه کرده اند + پاسخ شهردار و تصاویر

مزاحمت سگهای ولگرد برای خانواده ها، تردد بی هنگام اسب ها و حضور پررنگ گاوها در میادین شهر، موجب آزرده خاطر شدن مردم شده است.

سگ های ولگرد، گاوها و اسب های سرگردان مردم را کلافه کرده اند + پاسخ شهردار و تصاویر

به گزارش ۸دی، به نقل از درسیاهکل، این روزها سگهای ولگرد، اسب های سرگردان و گاوهای اهلی تردد آزادانه ای در سطح شهر سیاهکل دارند.

مزاحمت سگهای ولگرد برای خانواده ها، تردد بی هنگام اسب ها و حضور پررنگ گاوها در بلوارها و میادین اصلی شهر، موجب آزرده خاطر شدن سیاهکلی ها شده است.

استراحت کردن سگهای ولگرد در خیابان های شهر سیاهکل

%d8%b3%da%af-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%d9%84%da%af%d8%b1%d8%af-3

سیاهکل هرچند از کم ترین پیشرفت شهری نسبت به شهرهای همجوار خود برخودار است و به همین دلیل نمی تواند شهر مناسبی برای گردشگرها به حساب بیاید. اما به واسطه اینکه مسیر تردد گردشگرها برای رسیدن به منطقه زیبا، کوهستانی و البته تاریخی دیلمان می باشد، وجود این احشام در نقاط اصلی شهر بسیار زننده و البته آزاردهنده به نظر می رسد و موجب می شود تا گردشگران که هر یک از آنها سفیران شهر خوشان هستند، با تمسخر به این شهر که در سال ۱۳۰۸ در آن شهرداری تأسیس شده است و به چشم آنها کوچکترین شباهتی به شهر ندارد نگاه کرده و همان چیزهای ناخوشایندی را که می بینند را برای دوستان و همشهری های خودشان تعریف کنند.

تنها مقداری مدیریت صحیح و وجود عزم جدی در مسئولین شهری نیاز است تا این موضوع پیش و پا افتاده که برای شهروندان سیاهکلی به معضلی بزرگ تبدیل شده است برطرف شود.

چرای بدون مزاحمت گاوها در میدانی که همه روزه در دید گردشگران است.

گاو

خبرنگار درسیاهکل برای در یافت توضیحات عیسی کاظمی شهردار سیاهکل در اینباره به سراغ وی رفت.

شهردار سیاهکل در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل، در رابطه با اسب ها و گاوهای اهلی سرگردان در سطح شهر، اظهار داشت: یکی از مشکلات شهرهای استان گیلان به خصوص شهر سیاهکل، ورود حیوانات اهلی به محدوده شهر می باشد.

kazemi_shahrdar_dar_siahkal (2)

کاظمی تصریح کرد: تعداد زیادی از روستاها در نزدیکی شهر می باشند و از طرفی در حریم شهر نیز محل زندگی برخی از خانوارها است که تنها ممر درآمدشان داشتن تعدادی حیوان اهلی می باشد.

وی با بیان اینکه در هر صورت در این زمینه مدارا صورت می گیرد، گفت: به جهت مشکلات اقتصادی؛ تا حدی توسط شهرداری با آنها مدارا شده و در بعضی مواقع نیز احشام جمع آوری و با جریمه نقدی به صاحبان آنها پس داده می شود.

تصادف یک اسب سرگردان با ماشین در خیابان کدوبنک

asb

شهردار سیاهکل با بیان اینکه واحد خدمات شهری به صاحبان احشام تذکرات لازم را می دهد، خاطرنشان کرد: شهرداری از این بابت باکمک مأمورین واحد خدمات شهری جهت جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر نظارت و کنترل لازم را داشته و دارد.

کاظمی در رابطه وجود سگ های ولگرد در داخل شهر سیاهکل، ابراز کرد: یکی از مشکلات مهم بهداشتی و اجتماعی بسیاری از شهرها و روستاهای کشور به خصوص شهرهای کوهپایه ای؛ وجود سگ های ولگرد می باشد.

وی افزود: در گذشته برای معدوم کردن سگهای ولگرد از طریق سم اقدام میشد که این امر پس از سالها بخاطر نواقص اجرا، متوقف و ممنوع گردید. پس از آن با تشکیل کارگروه شهرستانی؛ سگهای ولگرد بوسیله تفنگ شکاری معدوم می شدند که این شیوه نیز پس از سال ها اجرا، متوقف و ممنوع اعلام گردیده است.

زنده گیری سگهای ولگرد توسط نیروهای شهرداری

è

این مسئول شهری با بیان اینکه با تشکیل کارگروه توسط فرمانداری و مساعدت دیگر ادارات شهرستان سیاهکل جهت رفع این مشکل اقدام خوبی صورت گرفته است، گفت: به جهت رفع این مشکل، در تاریخ دوازدهم مهرماه امسال؛ دستورالعمل زنده گیری سگهای ولگرد توسط سازمان شهرداری و دهیاری های کشور و از طریق فرمانداری شهرستان سیاهکل به شهرداری ارسال گردید.

کاظمی با اشاره به ماده ۹ این دستورالعمل که در آن عملیات کنترل جمعیت سگهای ولگرد به بخش خصوصی و تشکل های مردمی واگذار شده است، تصریح کرد: شهرداری سیاهکل آمادگی دارد تا با در اختیار گذاشتن مکان و ساختمان جهت جمع آوری و نگهداری، با بخش خصوصی همکاری داشته و حتی بخشی از هزینه های نگهداری را تقبل نماید.

زنده گیری سگهای ولگرد توسط نیروهای شهرداری

%d8%b3%da%af-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%d9%84%da%af%d8%b1%d8%af-2

وی گفت: در روزهای گذشته ۳۰ قلاده سگ به صورت یکجا در خیابان چمران مشاهده شد که طبق گفته شهروندان، این سگها به وسیله یک دستگاه وانت در این خیابان رها شده اند. طبق بررسی های انجام شده؛ احتمال اینکه شهرداریهای مجاور به دلیل تشکیل ندادن کارگروه و عدم امکانات این سگها را درسیاهکل رهاسازی کرده باشند وجود دارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه