اعتراض رسمی ایران به اقدام هیات پارلمان اروپا/ کاردار یونان به وزارت خارجه فراخوانده شد

در پی اقدام هیات پارلمان اروپا در دیدار با برخی محکومان حوادث ٨٨، کاردار سفارت یونان به وزارت خارجه دعوت شد و مراتب ناخرسندی ایران در این باره به اطلاع وی رسید.

اعتراض رسمی ایران به اقدام هیات پارلمان اروپا/ کاردار یونان به وزارت خارجه فراخوانده شد
به گزارش ۸دی نیوز، درپی اقدام هیات پارلمانی اتحادیه اروپایی در دیدار با برخی محکومان حوادث ۱۳۸۸ در محل سفارت یونان در کشورمان، رئیس اداره نهادهای اروپایی وزارت امور خارجه در اعتراض به این اقدام مغایر با حسن نیت که به رغم تذکرات قبلی ارائه شده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل و همچنین مسئولین ادارات ذیربط وزارت خارجه انجام پذیرفت، شنبه شب کاردار سفارت یونان در تهران را در نبود سفیر این کشور به وزارت امور خارجه دعوت و مراتب ناخرسندی در خصوص اقدام مذکور را به اطلاع وی رساند.
کاردار یونان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم احترام به مقررات داخلی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد مراتب را به مقامات ذیربط اتحادیه و پارلمان اروپایی منعکس خواهد کرد.
به گزارش مهر، هیات پارلمانی اروپا هفته گذشته در سفر به تهران در محل سفارت یونان با نسرین ستوده و جعفر پناهی از محکومان حوادث سال ۸هشت دیدار کردند. این دیدار اعتراض نمایندگان مجلس و چهره های سیاسی را بر انگیخت.
این هیات که به دعوت مجلس شورای اسلامی که میهمان مجلس شورای اسلامی بود با رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس همچنین مسئولان دولتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران همچنین نیز دیدار داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه