نماینده مردم تالش بزرگ مطرح کرد:

IPC بر‌ای‌مردم محرمانه برای آمریکا غیرمحرمانه / افشای قرارداد نفتی صدای ظریف را در آورد

نماینده مردم تالش به محرمانه بودن ipc برای مردم واکنش نشان داد و گفت: بندهایی از قراردادهای جدید نفتی نواقصی دارد که باید رفع شود.

IPC بر‌ای‌مردم محرمانه برای آمریکا غیرمحرمانه / افشای قرارداد نفتی صدای ظریف را در آورد

محمود شکری در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به اینکه در IPC ایراداتی گرفته شده و این ایرادات به محضر رهبر معظم انقلاب نیز رسیده، اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز ایرادات وارده را خواسته تا رفع شود و سپس لازم الاجرا شود.
وی به نظر کارشناسان امر در این باره اشاره کرد و افزود: یکی از معایب قراردادهای جدید نفتی، بلند مدت بودن آن است که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز می باشد.
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی به عیب دیگر این قرار داد اشاره کرد و گفت: از دیگر مواردی که کارشناسان متخصص به این قرارداد وارد کرده اند، مشارکت ۵۰-۵۰ در این قرار داد است.
شکری در ادامه اظهار کرد: این بزرگترین ضرر برای کشور است که ۵۰ درصد از سرمایه ما را شرکت خارجی با خود می برد.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه معایب و نواقص اینچنینی را آقایان قرار بود که اصلاح کنند اما هنوز اصلاحی صورت نگرفته، گفت: بحث دیگر کارشناسان، واگذاری این امور به متخصصان داخل کشور است.
وی با اشاره به اینکه نخبگان کشور به این فناوری دست پیدا کرده اند تا فرایند نفتی را خود در دست بگیرند، گفت: دانشمندان و نخبگان جامعه معتقدند باید فعالیت های نفتی را همچون هسته ای خود در دست بگیرند.
شکری با بیان اینکه کسی باور نمی کرد تا ما در انرژی هسته ای به این سطح از پیشرفت برسیم، افزود: نخبگان ایرانی ثابت کرده اند در رسیدن به علم و فناوری توان و قدرت فتح را دارند.
نماینده مردم تالش بزرگ با اشاره به اینکه در اکتشاف و استخراج نفت کارشناسان امر معتقدند که ما می توانیم این عمل را به نیروهای خودی واگذار کنیم، ادامه داد: تا وقتی کاری که از دست جوانان این کشور بر می آید نباید به دست بیگانگان سپرده شود.
وی با بیان اینکه اگر این واگذاری به این کیفیت بود که سرمایه گزاری در داخل کشور باشد، خوب بود اما اکنون نیست، گفت: این درحالی است که شرکت خارجی ۲۵ تا ۳ سال نفت را می برد و این توجیه سرمایه گذاری خارجی را ندارد.
شکری عدم انتقال فناوری در طی اکتشاف را یکی دیگر از ضعف های قرارداد های جدید موسوم به IPC اشاره کرد و اذعان داشت: ضعف دیگر این قرارداد جدید محرمانه بودن آن است.
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در ادامه این مطلب افزود: بیان کردن این مطلب و افشای محرمانه بودن IPC صدای ظریف وزیر امور خارجه ایران را درآورد.
وی با اظهار تاسف مبنی به اینکه چرا باید قرارداد این چنینی برای مردم محرمانه باشد اما برای دشمن نه، خاطرنشان کرد: چرا مسئولین نظام باید کاری کنند تا برای مردم محرمانه باشد اما برای امریکا و سایر دشمنان غیر محرمانه تعبیر شود؟

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه