عضو شورای شهر رشت:

اولین بار است راجع به کشتار ۱۲دی می شنوم/ اگر درست‌ باشد محتوای روز رشت باید تغییر کند

عضو شورای شهر رشت گفت: برای اولین بار است که در خصوص واقعه کشتار مردم رشت در روز ۱۲ دی سال ۱۳۰۵ می شنوم.

اولین بار است راجع به کشتار ۱۲دی می شنوم/ اگر درست‌ باشد محتوای روز رشت باید تغییر کند

اسماعیل حاجی پور در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه امروزه رسانه ها جایگاه بسیار با اهمیتی دارند اظهار داشت: رسانه ها باید مانند آینه عمل کنند و دقیقا همان چیزی که هست را نشان بدهند، اگر ایرادی هست بگویند و مانند یک دوست خوب عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر رسانه ها مثل آیینه عمل کنند هم نزد خدا جایگاه خوبی خواهند داشت و هم مردم به آنها احترام بیشتری می گذارند افزود: اما اگر رسانه ها به خاطر پرمخاطب شدن هرکار دلشان بخواهد بکنند و تقوا را کنار بگذارند، این نه تنها خدمت نیست بلکه رسالت خود را هم زیر سوال می برند.

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و از جایگاه ویژه ای برخوردارند گفت: رسانه ها باید قدر خود را بدانند و این جایگاه را نباید به هر قیمتی بفروشند زیرا قیمت رسانه ها در جیب هیچکس نیست، قیمت رسانه ها فقط پیش خداست.

حاجی پور در پاسخ به این سوال که آیا نباید محتوا یا خود روز ۱۲ دی که تحت عنوان روز رشت ثبت شده است به دلیل کشتار تعداد زیادی از رشتی ها در ۱۲ دی سال ۱۳۰۵ تغییر کند اظهار داشت: با اینکه بنده علاقه زیادی به تاریخ رشت و گیلان دارم و آن را دنبال می کنم، اما برای اولین بار است که در خصوص این واقعه می شنوم.

وی با بیان اینکه انتخاب شهر رشت به عنوان پایتخت ایران در ۳۸۵ سال پیش مصادف با ۱۲ دی یک افتخار محسوب می شود گفت: رشت را باید بیشتر به کشور شناساند، زیرا رشت خیلی از اولین ها را داشته است البته ما نباید به گذشته اکتفا کنیم، باید افتخارات دیگری کسب کنیم تا آیندگان به آن افتخار کنند.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اولین کتابخانه ملی کشور اولین، تئاتر کشور، به اهتزاز درآمدن اولین پرچم شیعه، اولین تحصن مشروطه خواهان در خواهر امام، اولین خانه سالمندان کشور، اولین داروخانه کشور که همگی در رشت وقوع پیدا کرده اند افزود: اگر امثال آیت الله ضیابری ها و آرسن میناسیان ها نبودند شاید ما هیچوقت نمی توانستیم همین آسایشگاه معلولین را هم داشته باشیم، ما باید تلاش کنیم تا این اولین ها را زیاد کنیم.

حاجی پور با تاکید بر اینکه نیازی به تغییر روز رشت نیست اظهار کرد: ما باید بیاییم در برنامه ها و محتوای روز رشت تغییر ایجاد کنیم و مطمئن باشید اگر این مطلب صحت داشته باشد برای این تغییر کمک خواهم کرد تا این مسئله در محتوای برنامه های گرامیداشت روز رشت گنجانده شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه