امام جمعه‌ی موقت رشت:

مرگ بر آمریکا تعطیل بردار نیست / خباثت‌های آمریکا فراموش شدنی نیست

امام جمعه‌ی موقت رشت با اشاره به توافق برجام گفت: علی رغم چنین توافقی، شعار مرگ بر آمریکا با وجود خباثت های آمریکا تعطیل بردار نیست.

مرگ بر آمریکا تعطیل بردار نیست / خباثت‌های آمریکا فراموش شدنی نیست

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین احمد عبدالله زاده پاشاکی، امام جمعه‌ی موقت شهر رشت، در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه‌ی رشت، پس از دعوت مردم به تقوا و پرهیزکاری اظهار داشت: در صحرای کربلا آنهایی که تقوا و بصیرت داشتند با امامشان به جنان پرواز کردند، اما آنها که تقوا نداشتند راه خود را گم کردند و امام حسین (ع) که مصباح الهدی بود بر دلهای آنها تاثیر نکرد و در مقابل او ایستادند.

وی افزود: تقوا درجه‌ی بالاتری از داشتن ایمان است، قرآن نیز می فرماید ای اهل ایمان تقوا داشته باشید! پس تقوا درجه‌ی بالاتری است که به انسان اهدا می شود، البته فرد باید زمینه‌ی ایجاد تقوا را در خود به وجود بیاورد.

امام جمعه‌ی موقت رشت، با معرفی سه نوع شتاب از دیدگاه قرآن گفت: شتاب در کفر در سوره‌ی آل عمران آیه ۱۷۶ مزمت شده است و خدا می فرماید ای پیامبر! آنهایی که شتاب به سوی کافر شدن دارند تو را ناراحت نکنند، چرا که اگر همه‌ی عالم کافر شوند به تو ضرری وارد نمی‌شوند چرا که وظیفه‌ی تو تبلیغ دین است و تو تنها معلم آنها هستی.

عبدالله زاده ادامه داد: یک عده مسلمان همین که پا به کشور بیگانه می‌گذارند حجابشان را بر می دارند یا مردها به سمت شراب خواری می‌روند، این ها شتاب در کفر است، اما خوشا به حال آنانکه «یسارعون فی الخیرات» می‌کنند و به سوی مغفرت خدا می شتابند.

خطیب نماز جمعه‌ی شهر رشت در ادامه با اشاره به جمع کردن اصحاب امام حسین(ع) در شب عاشورا گفت: امام به یاران خود فرمودند «من چراغ را خاموش می کنم، هرکس می‌خواهد برود خصوصا فرزندان علی که یک شهید دادید، شما وظیفه تان را انجام داده اید آن هم مسلم اولین شهید نهضت علی است» اما فرزندان حسین چشمانشان پر از اشک شد و گفتند ما هرگز از تو جدا نمی‌شویم و تو را با جان حفظ می‌کنیم و در کربلا با شتاب به پیش روی دشمن میرویم تا جایی که در این راه کشته شویم.

امام جمعه‌ی موقت رشت در خطبه‌ی دوم نماز نیز اظهار داشت:  مجلسی که در آن ذکر اهل بیت و یاد خدا باشد آن مجلس باغی از باغهای بهشت است که قرآن می‌فرماید در بهشت بهترین کلمات گفته می شود پس در مجلس روضه ی اباعبدالله نیز چنین است، مجلس هدایت است. پیغمبر در این باره می فرماید سمت راست عرش الهی نوشته شده ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه.

وی ادامه داد: امام زین العابدین(ع) با گریه‌ی خود، دعا و سخنان و مضامین بلند عرفانی خود توانست قیام عاشورا را حفظ کند، غلامش می گفت وقتی آقا یتیمی می‌دید اشک می ریخت و می فرمود چطور گریه کنم با اینکه یعقوب پیغمبر با نبود فرزندش آنقدر اشک ریخت که چشمانش سفید شد ولی من ۱۷ نفر از عزیزانم را در صحرای کربلا از دست دادم.

عبدالله زاده با اشاره به مناسبت های پیش رو از جمله سالروز شهادت شهید حسین فهمیده گفت: مقام معظم رهبری فرمودند بسیج تنها یک مجموعه ی ملبس به لباس نظامی نیست بلکه بسیج مجموعه‌ی انسان‌های مخلصی است که در جهت رسیدن به قله‌ها فعال می‌باشند، بسیج یک فکر و خط فکری است. لذا در همه‌ی زمینه‌ها بسیجیان عزیز باید فعال یاشند. امام راحل فرمودند اگر در کشوری نوای تفکر بسیجی طنین انداز شود چشم طمع دشمن از آن کشور کوتاه خواهد شد و الا هر لحظه باید منتظر حمله ی دشمن باشیم.

امام جمعه‌ی موقت رشت ادامه داد: بسیج از الطاف جلیله‌ی پروردگار است، امروز سوریه فهمیده است که باید بسیج داشته باشد، امروز حرکت عمومی مردم و نیروهای بسیجی سوریه توانسته سرپا بایستد. ارتش ۲۰ میلیونی به میدان آمده است، امام فرمود بسیج مدرسه عشق است.

وی خاطر نشان کرد: الحمدالله امروزه در همه‌ی اقشار ما بسیجی داریم، وقتی امام (ره) فرمودند خدایا مرا با بسیجیانم محشور کن آن زمان است که اهمیت بسیج برای ما روشن می شود، بسیج زلال ترین نوع نیروهاست، من با چشمان خود در فتنه ی ۸هشت دیدم اینها چه نیروهای مخلصی هستند که حاضر بودند جان خود را بدهند. بسیاری از اینها را ضرب و شتم کردند اما اجازه نداند مسجد آتش بگیرد. امروز هم می‌بینیم که این بسیجیان مخلص چقدر دلشان میخواد به سوریه بروند.

امام جمعه‌ی موقت شهر رشت با اشاره به روز مبارزه با استکبار جهانی و حمله‌ی دانشجویان به لانه‌ی جاسوسی آمریکا گفت: آمریکایی ها می گفتند این خلاف قوانین بین المللی بود که افراد به سفارت خانه حمله کنند و لانه‌ی جاسوسی را تخریب کند، کدام قانون بین المللی می‌گوید یک کشور می تواند در جایی جاسوس خانه راه بیاندازد. وقتی دانشجویی از امام پرسید حالا که قضیه برجام پیش آمد تکلیف مرگ بر آمریکا چه می‌شود؟ امام خامنه‌ای فرمود مرگ بر آمریکا لعنت بر شیطان است مگر لعنت بر شیطان تعطیل بردار است.

وی با بیان خباثت‌های آمریکا و حمایت آنها از تروریسم افزود: سلاح شیمایی را چه کسی به صدام می داد؟ شهادت ۱۷۵ قواص را چه کسی رقم زد؟ ۱۷۰۰۰ نفر را اینها با ترور به شهادت رساندند. فتنه‌ی ۸۸، جنگ نرم، کاریکاتور ساختن و حمله به شخصیت‌های مذهبی، کشتار مردم یمن، اینها همه نفوذ دشمن است.

عبدالله زاده در پایان گفت : مقام معظم رهبری می فرمایند مراقب نفوذ باشید، چرا که دشمن می گوید تا جایی که می توانیم باید به فرهنگ انتظار و ولایت ضربه بزنیم این تنها راه تخریب ایران و مسلمانان است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه