مسئول گروه تبلیغی بین الملل مبشران در گفتگو با 8دی:

برای نوجوانان مدل مناسب معرفی نکرده ایم / امروز الگوی دختر ایرانی، جاستین و سلنا است

مسئول گروه تبلیغی بین الملل مبشران گفت: متاسفانه ما در مقابل شخصیت سازی های کاذب آنها برنامه و مدلهایی را جایگزین نکردیم.

برای نوجوانان مدل مناسب معرفی نکرده ایم / امروز الگوی دختر ایرانی، جاستین و سلنا است

حجت الاسلام سید مرتضی میرغفاری، مسئول گروه تبلیغی بین الملل مبشران در حاشیه‌ی سی و نهمین دوره‌ی مسابقات سراسری قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار ۸دی از نداشتن برنامه برای نوجوانان در کشور گلایه کرد و اظهار داشت: سن نوجوانی یک سونامی و یک طوفان است.  نباید گذاشت به مرحله‌ی تخریب برسد.

وی افزود: ما در معرفی قهرمانان نوجوان، غنی هستیم. محمد حسین فهمیده نوجوانی که امام خمینی(ره) به اول لقب رهبر خود معرفی می دهد که این جای تامل دارد. ما در کشور ۳۶ هزار شهید نوجوان در دفاع مقدس داریم که حاکی از اهمیت این سن می‌باشد.

میرغفاری در پاسخ به چرایی شکاف جوانان از قرآن و اهل بیت(ع) گفت: مخالفان این نگاه و این تفکر با قدرت در حال انجام فعالیت هستند اما متاسفانه ما در مقابل شخصیت سازی های کاذب آنها برنامه و مدلهایی را جایگزین نکردیم. به صورت مصداقی شهید سعید طوقانی یکی از الگوهاست که کاری دباره‌ی معرفی آن صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: کاش ما انسانها همان اندازه که وقت برای فضاهای مجازی می‌گذاشتیم همان اندازه نیز به سراغ معارف قرآن کریم می رفتیم که آنقدر زیبایی در آن وجود دارد که انسان را اقناع خواهد کرد. جوانان ما نیاز به معارف قرآن و اهل بیت دارند که در صورت معرفی، جوانان و نوجوانان  را به سمت خود جذب خواهد کرد.

این فعال فرهنگی، الگوی افراد در جامعه پدر، مادر و جامعه (و مدرسه)  دانست و گفت: فرزندان در خانواده ای که دارای طلاق عاطفی باشند تربیت دینی نخواهند شد.

وی افزود: مثل سازی که از نمونه های بارز  تربیت دینی است در خانواده ها وجود ندارد. در صورتی که حضرت زهرا (س) در تربیت و نوازش حسن(ع) می‌گوید حسن جان مثل پدرت باش و اگر این مثل سازی ها در جامعه ی اسلامی مطرح باشد ما از بسیاری مشکلات در تربیت دینی در امان خواهیم بود.

از این الگوسازی ها باید در اشاعه‌ی تفکر قرآنی و اسلامی استفاده کنیم
میرغفاری ادامه داد: رابرت مورداگ، ۶۰ شبکه ی صوتی و تفسیری در مبارزه با عفت و حیا کار، و جوانان ما را درگیر این مسائل و مشکلات کردند اما ما در عوض کاری انجام ندادیم.

وی افزود: امروز الگوی دختر ایرانی، جاستین و سلناست در صورتی که حضرت زهرا و چادر و پوشش ایشان، الگویی غنی کننده برای دختران و بانوان ما خواهد بود واگر فکری نشود به عنوان الگویی مناسب مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

 مسئول گروه تبلیغی بین الملل مبشران ضمن معرفی این گروه گفت: مبشران یک گروه تبلیغی جهادی است که به ترویج تفکرات خوب و ارزشمند اسلامی میپردازد و از طریق جذابیتهای مورد نیاز قشر نوجوان و جوان در سراسر کشور و کشورهای مختلف آسیایی، آفریقایی و همچنین کشورهای منطقه حضور پیدا کرده و فعالیت های قابل توجهی را انجام داده اند.

وی درباره‌ی علت حضور این گروه در مسابقات قرآن زیباکنار نیز اظهار کرد: انجام فعالیت فرهنگی اسلامی، و ترویج بازی های شاد و مهیج اسلامی برای شرکت کنندگان و مدعوین به خصوص نوجوانان و جوانان از اهداف حضور ما در سی نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه