عصر پنجشنبه صورت گرفت؛

تجلیل از نفرات برتر مسابقه‌ی عکس عاشورا در رشت + تصاویر

عصر امروز در کانون بسیج جوانان رشت و با مشارکت بنیاد نخبگان استان گیلان از نفرات برگزیده‌ی مسابقه‌ی عکس واقعه‌ی عاشورا تجلیل شد.

تجلیل از نفرات برتر مسابقه‌ی عکس عاشورا در رشت + تصاویر

به گزارش ۸دی، عصر امروز مراسم اهدای جوایز به نفرات برگزیده‌ی مسابقه‌ی عکس واقعه‌ی عاشورا، با مشارکت بنیاد نخبگان استان گیلان و سازمان علمی پژوهشی سپاه قدس در کانون بسیج جوانان رشت برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ محرم درویشی رییس سازمان علمی پژوهشی و فناوری گیلان، ظرفیت بسیج علمی پژوهشی را بسیار متفاوت از سایر اقشار بسیج دانست و اظهار داشت: استان گیلان از استان‌های برتر کشور در حوزه‌ی علمی و پژوهشی است و سازمان علمی پژوهشی سپاه قدس با داشتن ظرفیت‌های متعدد در  صدد شناسایی افراد مستعد و حمایت از آنان است.

درویشی راه اندازی طرح آیه‌های تمدن در مدارس را از نمونه‌ی این ظرفیت‌ها معرفی کرد و افزود: بنیاد نخبگان مراکزی تحت عنوان «مرکز رشد» دارد که از پایان نامه‌های دکتری تا سقف ۳ میلیون تومان حمایت مالی بلاعوض می‌کند، اما به شرطی که پایان نامه‌های  ارائه شده در بنیاد دفاع شده و منجر به ثمرات تولیدی شوند.

وی از تاسیس پنج پایگاه علمی توسط بسیج علمی پژوهشی سپاه قدس گیلان خبر داد و افزود: دو پایگاه در رشت، یک پایگاه در تالش، یک پایگاه در انزلی و یک پایگاه نیز در لاهیجان راه اندازی شده است که  از طرح‌ها و ایده‌های خوب حمایت می‌کنند.

درویشی با بیان اینکه برای سازمان علمی پژوهشی سپاه، بسیج بسیار گسترده تر است خاطرنشان کرد: ما کسانی را بسیجی می دانیم که به مردم خدمت کنند. لذا هر گونه برنامه‌ی موثر از حمایت مادی و معنوی سازمان برخوردار خواهد شد.

رییس سازمان علمی پژوهشی سپاه قدس گیلان از دیگر اقدامات این سازمان، آموزش به افراد بی‌سواد دانست و گفت: در سل ۱۳۵۳ جمعیت بی سوادان کشور ۵۳ درصد بود که بحمدالله پس از انقلاب این آمار به ۱۳ درصد تنزل پیدا کرد. لذا از دیگر برنامه‌های پایگاهها یافتن لیست تعداد بی‌سوادان هر شهرستان و ارائه‌ی آن به مرکز برای اقدام به آموختن این عزیزان است.

در ادامه دکتر مسعود اصفهانی، رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان، ضمن معرفی بنیاد نخبگان گفت: نخبه‌ی کلمه‌ای زیبنده است که به فردی با استعدادهای خاص گفته می شود. اما اگر قرار باشد از این فرد حمایت‌های مالی صورت بگیرد آن وقت است که نخبه معنای واقعی خود را پیدا می کند.

وی قدم نخست برای نخبه بودن را داشتن استعداد و هوش الهی دانست و افزود: هوش برتر یک ودیعه‌ی الهی است اما این تنها نخستین قدم است. در جامعه‌ی انسانی ۶/۲ در صد از افراد از این مزیت برخوردارند و ۶/۲ درصد از آنها نیز دارای کمترین هوش هستند و مابقی بین این دو رقم متغیر هستند. مقام معظم رهبری نخبگی را یک موهبت الهی معرفی کردند که باید از این افراد پشتیبانی به عمل آید اما وظیفه‌ی چنین فردی نیز به مراتب بیشتر است .

رییس بنیاد نخبگان استان گیلان با اشاره به برخی اقدامات و همایش‌های این بنیاد ادمه داد: در دوازدهم آذر ماه مسابقات رباتیک استان در شهرستان آستارا برگزار می شود. همچنین بنیاد از افراد مستعد و نخبه که واجدالشرایط بوده و  نیاز به حمایت مالی دارند دعوت می‌کند با مراجعه به سایت

در ادامه‌ی این مراسم، به نفرات برتر مسابقه‌ی عکاسی عاشورا جوایزی اهدا شد و امیررضا  کریمی عضو موسسه‌ی فرهنگی شهید سیرت نیا به معرفی اثر گلایدر خود و نحوه‌ی ساخت آن پرداخت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه