استاندار گیلان:

حل مشکل مرکز دفن زباله به زمان نیاز دارد / مشکلات انباشت زباله در سراوان ریشه در گذشته دارد

استاندار گیلان عصر امروز در بازدید سرزده از محل دفن زباله در سروان رشت گفت: حل مشکل مرکز دفن زباله به زمان نیاز دارد.

حل مشکل مرکز دفن زباله به زمان نیاز دارد / مشکلات انباشت زباله در سراوان ریشه در گذشته دارد

به گزارش ۸دی، در این بازدید که معاون هماهنگی امور عمرانی، رییس کل دادگستری، مدیرکل صدا و سیمای گیلان، رییس سازمان برنامه و بودجه، فرماندار، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر رشت و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی حضور داشتند محمدعلی نجفی استاندار گیلان از آخرین اقدامات برای کاهش مشکلات دفن زباله سراوان رشت بازدید کرد.

نجفی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بحث مدیریت پسماند و کاهش مشکلات زباله در سه سال گذشته یکی از مهم ترین مسائل استان بود اظهار داشت: طرح رها شده ی تفکیک زباله از مبدا با اقدامات انجام شده در بسیاری از شهرها به ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی افزود: تا پایان سال شهردارانی که درصد پوشش شهرشان ۱۰۰ درصد نیست مکلف شدند که این طرح را کامل کنند.

استاندار گیلان با اشاره اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا در رشت نیز پیشرفت خوبی داشته است گفت: از شورای اسلامی شهر رشت و شهرداری می‌خواهم بحث ساماندهی زباله در سراوان و مدیریت پسماند را در اولویت اول کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت طرح خوب بهسازی محل دفن زباله سراوان را آغاز کرده است اظهار کرد: اجرای طرح لندفیل شهرداری با مشکلات موانع طبیعی برخورد کرده بود که از این سازمان خواسته شد مجوزهای لازم را برای افزایش سرعت کار ارائه دهد .

استاندار گیلان با بیان اینکه در دو سال گذشته زباله‌های عفونی و بیمارستانی در سراوان جمع آوری شد افزود: هم اکنون در تمامی بیمارستان‌های استان عملیات بی‌خطر سازی و امحای پسماندهای عفونی با نظارت کامل انجام می‌شود و ساخت تصفیه خانه‌های آنان نیز در حال پیگیری است.

نجفی خاطر نشان کرد: برای ساخت کارخانه زباله سوز نیز پشتیبانی‌های لازم از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست، منابع طبیعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و امور اراضی انجام می شود.

وی تاکید کرد: در استان در خصوص مدیریت پسماند کارهای زیادی شده است که فعال شدن هر سه کمپوست استان به ظرفیت ۷۰۰ تن یکی از این اقدامات است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مجموع اقدامات در خصوص ساماندهی زباله سرواوان بلند مدت و کوتاه مدت است گفت: افزایش کارخانجات کمپوست و ساخت نیروگاههای زباله سوز از جمله اقدامات بلند مدت است .

نجفی از دستور برای افزایش امکانات بهداشتی، فراهم کردن دسترسی به جاده مناسب و آب آشامیدنی سالم برای اهالی روستای سراوان خبر داد و گفت: برای حل مشکلات انباشت زباله در سراوان که ریشه در دهه‌های گذشته دارد به زمان نیاز داریم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه