صبح امروز صورت گرفت؛

اهدای مدال طلای قهرمان آسیا به فرزند شهید مدافع حرم در گیلان + تصاویر

صبح امروز در مراسمی مهدی داوودی قهرمان وزن منهای ۳۵ کیلوگرم کاراته‌ی آسیا، با دل نوشته‌ای زیبا مدال طلای خود را تقدیم فرزند شهید علیزاده کرد.

اهدای مدال طلای قهرمان آسیا به فرزند شهید مدافع حرم در گیلان + تصاویر

به گزارش ۸دی، صبح امروز در ستاد کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان، قهرمان کاراته نوجوانان آسیا در اقدامی ارزشمند مدال طلای مسابقات آذربایجان را که به گفته‌ی مربی این نوجوان بسیجی با زحمت فراوان و در عین ناباوری در لحظات حساس بازی کسب کرد به علی علیزاده فرزند اولین شهید مدافع حرم استان گیلان اهدا کرد.
این مراسم با حضور خانواده شهید، مسئولین کنگره و سرهنگ پاسدار عباس بایرامی معاون هماهنگ کننده ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از خبرنگاران  برگزار شد.
بایرامی در این مراسم ضمن تشکر از نوجوان کاراته کای کشور و مربی وی، اظهار داشت: بسیاری از کارهای ما زود گذر بوده و در مسیر زمانه خود را گم می کند، اما تاثیر برخی از اعمال ما پایان ناپذیر است. از آنجایی که خودم چندین سال در رشته ی کاراته فعالیت داشتم می دانم که شوتوکان کار بسیار پر زحمتی است و ورزشکار همیشه باید آمادگی جسمانی کامل داشته باشد، بنابراین کار آقای داوودی بسیار ارزشمند است.
وی افزود: مهدی داوودی دارای ۱۹ مقام قهرمانی اعم از استانی، ملی و آسیایی است و امیدواریم این عمل ارزشمند موجب قهرمانی های جهانی بیشتری برای او شود، اما مهدی نمی خواست مقام ها و لوح‌های قهرمانی‌اش در طی زمانی کوتاه خلاصه شود بلکه می خواست ماندگار شود.
معاون هماهنگ کننده‌ی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروز هر که می خواهد ماندگار شود باید خودش را به شهدا متصل کند گفت: همانطور که حضرت امام خمینی مدظله العالی فرمودند «شهدا امامزادگان عشقند» مهدی نیز با فکر بلندی که داشت خود را به شهدای مدافع حرم متصل کرد و مدال ارزشمندش را تقدیم فرزند نخستین شهید مدافع حرم کرد.
در ادامه ی این مراسم مهدی داوودی قهرمان وزن منهای ۳۵ کیلوگرم کاراته‌ی آسیا، با دل نوشته‌ای زیبا مدال طلای خود را تقدیم فرزند شهید کرد.
متن دلنوشته‌ی داودی در هنگام اهدال مدالش به فرزند شهید علیزاده به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و درود خدا به روح امام راحل و ارواح طیبه ی شهدا، عرض سلام و ادب خدمت حضار محترم این مراسم دارم. امروزه در این دوران راحت طلبی و رفاه، شهدای مدافع حرم از همه چیز خود گذشتند و در کیلومترها دورتر از خاک ایران اسلامی، در عرصه‌های جهانی مقابل کفار ایستادگی کردند. طبق فرمایش مقام معظم رهبری این شهدا امتیازاتی دارند. یکی این است که اینها از حریم اهل بیت علیهم اسلام دفاع کردند و در عراق و سوریه به شهادت رسیدند. امتیاز دوم این است که این عزیزان رفتند با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی‌کردند این دشمن به داخل کشور ما می آمد و ما امروزه در استانهایمان باید مقابل آنها می جنگیدیم و در واقع این شهدای عزیز جان خود را برای دفاع از کشور، دین و انقلاب اسلامی فدا کرده اند و امتیاز سوم این است که آنها در غربت به شهادت رسیدند و در نزد خدای متعال هرگز فراموش نمی شوند.
سخن از شهید و شهادت که می شود، به یاد افرادی می افتم که بدون در نظر گرفتن وابستگی های مادی با گوش دادن به فرمان ولی امر خود، در راه دفاع از دین و اعتقاداتشان جان خود را تقدیم نمودند. من به عنوان نسلی که رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا را فقط شنیده بودم هم اکنون شاهد تکرار این افتخار آفرینی ها هستم و خدا را شکر می‌کنم که در چنین سنی تجربه‌ی گرانبهایی به دست آوردم. من به عنوان یک نوجوان ۱۱ ساله‌ی بسیجی، وظیفه‌ی خود می دانم که راه  شهدا را ادامه دهم و تکلیف ادامه دادن این راه را با موفقیت در علم و کلاس درس و بالا بردن روحیه‌ی معنوی و موفقیت در امور ورزشی می دانم.
من در برابر از خود گذشتگی پدر علی آقا نمی توانم چیزی بگویم زیرا این آسایش، امنیت و آرامشی را که ما در کنار خانواده‌های خود داریم حاصل این از خود گذشتگی هاست و من به پاس قدردانی و عرض ارادت خودم به مقام والای شهید، یکی از با ارزش ترین عناوین قهرمانی خود را که در کشور جمهوری آذربایجان، در سال ۲۰۱۵ میلادی در کمال ناداوری و سختی فراوان کسب نمودم، با نیت رضای خدا و رضای شهید بزرگوار، شهید علیزاده تقدیم فرزند معظم ایشان می کنم و به شرافت ورزشی خودم سوگند یاد می کنم که در میادین بین المللی برای بالا بردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و زنده نگه داشتن یاد شهدا تلاش خود را دو چندان کنم و تا زمانی که نفس در بدن دارم به عنوان یک سرباز در مسیر ولایت حرکت نمایم. از همه ی حاضرین تشکر نموده و از خانواده ی این شهید بزرگوار التماس دعا دارم.
والسلام علیکم و الرحمه الله.

در ادامه نیز فرزند شهید علیزاده، از این اقدام قهرمانش نوجوان کاراته آسیا تشکر کرد و اظهار داشت: اینکه آقا مهدی می‌خواهند مدال خود را تقدیم کنند مقام بالایی برای من دارد. اینکه آقا مهدی رفتند تا آذربایجان و یک مدالی کسب کردند و آوردند در ایران تا مدال خود را تقدیم خانواده شهید کنند خیلی ارزشمند است.
وی افزود: آقا مهدی رشته ای را گذرانده که خیلی سخت است. بابای من تکواندو کار بود. مثل آقا مهدی ورزشکار بود ولی  شهدا وقتی می‌روند جنگ می‌خواهند جان خود را فدا کنند. از آقا مهدی بخاطر این مدال ارزشمندشان  بسیار تشکر می‌کنم.


انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه