نخبه‌ی روشندل قرآنی در گفتگو با 8دی:

کاش به اندازه‌ی مسابقات ورزشی به قرآن هم اهمیت می‌دادند

نخبه‌ی روشندل قرآنی از کم بها دادن به قرآن انتقاد کرد و گفت: کاش به اندازه‌ مسابقات ورزشی برای مسابقات قرآن کریم اهمیت قائل شویم.

کاش به اندازه‌ی مسابقات ورزشی به قرآن هم اهمیت می‌دادند

ریحانه اعلایی صبح امروز در حاشیه‌ی سی و نهمین دوره‌ی مسابقات سراسری قرآن کریم در زیباکنار در گفتگو با خبرنگار ۸دی، علت شرکت خود را در این مسابقات، اهمیت این محافل ارزشمند و اظهار داشت:  من افتخار حفظ و لطفی که خدای بزرگ در این زمینه به من داد رابه برکت والدینم می دانم  زیرا به شخصه خود را لایق این عنایت از جانب پروردگار نمی دانم.

این نخبه‌ی روشن دل از خوب خواندن قرآن و آموزش آن به دیگران سخن گفت و افزود: من با آموزش قرآن به دانش آموزانم برای خود باقیات و صالحات می‌خواهم.

اعلایی از کم بها دادن به مسئله ی قرآن در جامعه انتقاد و اظهار کرد: کاش به اندازه‌ی مسابقات ورزشی برای مسابقات قرآن کریم اهمیت قائل شویم که البته هر کدام از اینها به اندازه‌ی خود لازم است.

%d8%b1%db%8c%d8%ad%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b9%d9%84%d8%a7%db%8c%db%8c

وی که خود معلم پرورشی دوره‌ی ابتدایی چهارمحال بختیاری است همه‌ی برکات و توفیقاتش در زندگی را از قرآن کریم دانست و برای تشویق متسابقین پیشنهاد داد علاوه بر مشخص کردن ممتازین و تجلیل از آنان، یک حد نصاب مشخص کرده و آنانی که خود را به آن حد نصاب می‌رسانند تقدیر شوند تا انگیزه‌ی متسابقین و رقابتشان بیشتر شود.

این نخبه‌ی قرآنی افزود: استقبال از قرآن در چهارمحال بختیاری متاسفانه کم است و انتظار می رود کار خوب و بیشتری در فضای استان انجام گیرد. برای مثال  من در دوران کارشناسی ۱۸ جزء و در کارسناسی ارشد حافظ کل شدم و با گوش کردن به نوار های موجود به این مهارت رسیدم بدون هیچ مربی که این خود جای تامل است.

وی با بیان اینکه شاید بنا به دلایلی رغبت نسل امروز به حفظ قرآن کم باشد ادامه داد: گاهی اوقات خود را تا اصفهان برای بهره گیری از اساتید می رساندم. در چهار محال بختیاری با وجود کارهای خوب دارالقرآن تبلیغات اسلامی، نیاز جامعه‌ی قرآنی استان برطرف نشده است.

این روشندل قرآنی که جوانترین حافظ کل قرآن استان چهارمحال و بختیاری است با اشاره به عدم تمرین مناسب به دلیل موقعیتی شغلی اش برای این سری از مسابقات گفت: به امید خدا در سال آینده حائز مقام خواهم شد.

اعلایی در پایان میزبانی گیلانیان را مناسب خواند و نحوه‌ی برخورد میزبان با متسابقین را خوب توصیف کرد.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه