با دستور حکومتی فرماندار گیلانی؛

دریافت آرد‌ زورکی برای زائران‌اربعین از نانواها /ملت‌ایران سخاوتمندتر از آن هستند که اینگونه نذری بدهند

چند نفر از نانوایی داران شفت ادعا می کنند شرکت تعاونی آرد شهرستان به زور سهمیه آردشان را برای صرف در مراسم پیاده روی اربعین حسینی کسر کرده اند.

دریافت آرد‌ زورکی برای زائران‌اربعین از نانواها /ملت‌ایران سخاوتمندتر از آن هستند که اینگونه نذری بدهند

به گزارش خبرنگار ۸دی از شفت، در راستای ساماندهی زائران اربعین حسینی و ارائه خدمات پشتیبانی به آنها، طبق مصوبه ای که ستاد عتبات و عالیات با فرمانداری شهرستان شفت و سایر ادارات به تصویب رسانده مقرر شد تا ۷۰۰ نفر از عاشقان خامس آل عبا مسیر پیاده نجف تا کربلا را پیاده طی مسیر کنند.
در یکی از بندهای مصوبات آمده است برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی آندسته از صاحبان نانوایی هایی که مایل هستند به این طرح بزرگ کمک کنند، می توانند آرد خام جهت تامین نان زائران را متقبل شوند.
به دنبال این مصوبه که از سوی فرماندار شفت به ادارات مربوطه ارسال شد، شرکت تعاونی آرد روستایی به نانوایی داران مراجعه و از هر واحد نانوایی کیسه های آرد دریافت کردند.
در پی این موضوع چندین نفر از نانوایی داران تماس هایی با خبرنگاران داشتند و نسبت به این موضوع واکنش و خواستار پیگیری این موضوع شدند.
یکی از این نانوایی داران با بیان اینکه موقع دریافت سهمیه آرد، یک کیسه آرد کمتر به ما تحویل داده اند، اظهار داشت: وقتی ازشان سوال می کنیم چرا سهمیه آرد ما یکی کم شده می گویند باید یکی از آردهای شما را به رزمندگان مدافعان حرم در سوریه ارسال کنیم.
این نانوا با تاکید بر اینکه مدافعان حرم نیازی به یک کیسه آرد ما ندارند،گفت: ملت ایران سخاوتمندتر از این هستند که بخواهند با سهم خوری قشری شکم رزمندگان را در سوریه سیر کنند.
یکی دیگر از نانوایی داران نیز در ادامه این مطلب با تایید مطلب فوق گفت: آرد ما هم یک کیسه کم شده و عنوان کرده اند این یک کیسه آرد باید به ستاد اربعین حسینی در کربلا کمک شود.
وی با اشاره به اینکه سهمیه آرد ما برای مردم روستای ما کافی نیست و باید افزایش یابد، گفت: وقتی مسوولین از جمعیت روستا و کمبود نان خبر ندارند نباید بی چون و چرا سهمیه ما را کم کنند.
نانوای دیگری که این موضوع برایش پیش آمده با بیان اینکه من نه تنها یک کیسه آرد، بلکه چندین کیسه آرد با این نیت تحویل خواهم داد، گفت: باید رضایت مردم در هدیه آرد به زائران حسینی در نظر گرفته شود و نباید به زور از کسی نذری تقبل کرد.
در پی این موضوع و توضیح کم و کیف این مسئله به مدیران مربوطه، نظرشان را در این رابطه جویا شدیم.
شادرفر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شفت در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: آرد کم شده از سهمیه نانوایی داران برای کمک به زائران اربعین حسینی است.
وی با بیان اینکه کم کردن سهمیه نانوایی داران با دستور حکومتی فرماندار کسر شده است، افزود: اگر کسر آرد مشکل شرعی داشته باشد آن برعهده فرمانداری شهرستان است.
همتی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت نیز در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره بر اینکه توزیع آرد در شهرستان بر عهده شرکت تعاون روستایی است، اظهار داشت: اگر چنین رفتاری از سوی تعاون روستایی صورت گرفته باشد با عاملان این شرکت برخورد خواهد شد.
وی با بیان اینکه در نامه فرماندار آمده که مدیرعامل شرکت با مسوول ستاد عتبات و عالیات شهرستان به نانوایی ها برای گرفتن یک کیسه آرد مراجعه کنند، افزود: اگر نانوایی داران رضایت دارند یک کیسه آرد به ستاد اربعین شهرستان کمک کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت از پیگیری ها و تایید این خبر اذعان داشت و گفت: شرکت توزیع آرد شهرستان ظاهرا سهمیه آرد از نانوایی ها را کم کرده است.
وی با بیان اینکه مدیرعامل شرکت توزیع آرد، سهمیه آرد را پیرو نامه فرماندار حدود ۱۰ تا ۱۲ کیسه کم کرده بوده اما اذعان داشته بر می گرداند، گفت: هر نانوایی داری که رضایت دارد آردش صرف امور زائران اربعین حسینی خواهد شد.
به گزارش ۸دی، مردم همیشه ثابت کرده اند پیرو مکتب اهل بیت(س) هستند و محرم ها، رمضان ها و اربعین ها را مردمی و بدون دخالت و دریافت کمک هزینه دولتی سالها برگزار نموده اند.
آنچه که مورد انتظار نهاد های دولتی و حکومتی است، تقویت بخشی این روحیه در مردم است نه اینکه با اعمال مدیریت ناصحیح موجب ناراحتی و غضب مردم را فراهم کنند.
در تعابیر اسلامی و روایات فقهی رضایت و نیت قلبی در انجام امور نخستین اصل در کارهای خیر است و اعمال زور و بکارگیری های ظابطه های بروکراسی در راستای جلب نیات قلبی مردم میسر نیست.
بخش دیگری که می تواند نقش مدیران و مسوولان را در تقویت بخش به مراسمات مذهبی پر رنگ تر کند، جمع کردن کمک از کارمندان خودش است تا بخشی از حقوق های خود را برای اداره کردن و تقویت کردن فعالیت های دینی و مذهبی صرف شود نه اینکه تدابیری را اتخاذ کنند تا مردم پیوسته متضرر سیاست ها و مشی اشتباهشان شوند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه