اگر مشاور روحانی با مردم زندگی می کرد، امروز نمی گفت که راننده تاکسی از مسائل سیاسی چه میفهمد

نماینده رانندگان تاکسی شهر رشت، در واکنش به سخنان سریع القلم گفت: جناب مشاور رئیس جمهور شما که فقط یک دستور دهنده ای می فهمی ولی راننده تاکسی که در متن جامعه ایرانی زندگی می کند از خواسته مردم چیزی درک نمی کند؟

اگر مشاور روحانی با مردم زندگی می کرد، امروز نمی گفت که راننده تاکسی از مسائل سیاسی چه میفهمد

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، سخنان توهین‌آمیز محمود سریع‌القلم مشاور رئیس جمهور به رانندگان تاکسی موجب اعتراض شدید اقشار مختلفی از جمله فرهیختگان، اساتید دانشگاه، روحانیان و رانندگان تاکسی شده است.

در سخنان سریع‌القلم، رانندگان تاکسی افرادی بی‌اطلاع و ناآگاه خطاب شده بودند که حق سخن گفتن در مورد انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز را ندارند و با انتقاد از صدا و سیما در خصوص گفت‌وگو با رانندگان تاکسی در این زمینه آن‌ها را افرادی غیرمتخصص خواند.

یکی از رانندگان تاکسی  شهر رشت به نمایندگی از دیگر رانندگان، خطاب به سریع القلم گفت: جناب مشاور رئیس جمهور شما که فقط یک دستور دهنده ای می فهمی ولی راننده تاکسی که در متن جامعه ایرانی زندگی می کند از خواسته مردم چیزی درک نمی کند؟

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید بدانند که مردم آگاه و هوشیار هستند اظهارکرد: با ادای روشنفکری را در آوردن نمی توان مردم را قانع کرد.

این راننده تاکسی با تصریح بر اینکه اگر امروز کشور در تحریم است دلیلش تنها ناکارآمدی مسئولان خودرای و بی تدبیر است بیان کرد: اگر مسئولان ما کارآمد بودند ما باجی به دیگران نمی دادیم،باید تحلیل کرد چه شد که ایران تحریم شد،ما آمریکا را از کشور بیرون کردیم و موجودیت اسرائیل را در طول سالهای بعد از انقلاب هرگز نپذیرفتیم ولی هرگزاینگونه تحریم نبودیم .

وی با تصریح بر اینکه  بی لیاقتی مسئولان باعث شد که زندگی مردم امروز اینگونه تحت تاثیر تحریمها قرار گیرد افزود: سرپوش گذاشتن بر روی اشتباهات مسئولان به عادت تبدیل شده است.

راننده تاکسی دیگری خطاب به سریع القلم افزود: شمایی که می گویید راننده تاکسی و لبو فروش درکی از مسائل سیاسی ندارند  مگر یادتان رفته است که رای ،از همین قشر گرفته اید.آن وقت که رای طلب می کردید نگفتید که شما از دانش کافی برخوردار نیستید به ما رای ندهید .

وی تاکید کرد: در چارچوب قانون و بدون برهم زدن نظم جامعه هر کسی حق دارد نظر خود را اعلام کند .

وی با اشاره به اینکه وقتی مسئولان به مردم نیاز دارند همه اقشار جامعه همه چیز را  در ک می کنند اظهار کرد: وقتی هنگام نقد عملکرد مسئولان به میان می آید راننده تاکسی پاسخ منطقی ندارد و این نشان از شعور بالای برخی از مسئولین دارد.

راننده تاکسی جوانی تاکید کرد: اقای مشاور رئیس جمهور فراموش کردند که بیکاری در کشور بیداد می کند و بسیاری از واحدهای تولیدی کشور تعطیل و ورشکسته اند و در این شرایط بسیاری از جوانان تحصیل کرده کشور راننده تاکسی هستند.

وی با اشاره به اینکه درک مشاور رئیس جمهور از راننده تاکسی در حدود ۱۰۰ سال پیش باقی مانده است اظهار کرد: ایشان اگر گاهی در بین مردم حاضر می شد و با مردم زندگی می کرد امروز با اعتماد به نفس نمی گفت راننده تاکسی از مسائل سیاسی درک درستی ندارد.

این نماینده با بیان اینکه ایشان فراموش  کرده اند که سیاست خارجی بدون حضور ملت معنا ندارد و این تک تک مرم ایران هستند که باهمبستگی و اتحاد خود ملت ایران را تشکیل میدهند خاطرنشان کرد: وقتی پای ایران و ایرانی در میان است ،تحصیلات ،شغل و.. معنا نداردووقتی حرف از وطن می شود دیگر مقام و پست جایگاهی ندارد و این را رزمندگان ما درجبهه ها اثبات کردند .

این راننده تاکسی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران به دنیا نشان دادند که ملت ایران چگونه ملتی است گفت: ملت ایران یعنی همه ما از بالاترین مقام سیاسی تا یک لبو فروش.

محمد دلشادپور مدیرعامل سازمان تاکسیرانی رشت با بیان اینکه کار سازمان تاکسیرانی سیاسی نیست و این سازمان به عنوان یک سازمان اجتماعی خدمات ارائه می دهد بیان کرد: راننده تاکسی به عنوان عضوی از اجتماع پذیرفته شده است و در اعلام سلایق سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی خود نیزدر چارچوب قانون و مقرارت آزاد است.

دلشاد پور با این توضیح که کلیه رانندگان تاکسی برای دریافت پروانه بهره برداری از مراکز درمانی و آموزشی گواهی سلامت اخلاقی و روانی دریافت کرده اند گفت: تست اعتیاد نیز دررانندگان گرفته می شود و رانندگان ما از سلامت کامل روح و روان  برخوردار هستند .

وی با تاکید بر اینکه رانندگان تاکسی افراد باتجربه و پخته ای هستند گفت: این افرادبه واسطه ارتباط مداوم با مردم از شعور اجتماعی بالایی بر خوردارند .

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی رشت با این توضیح که بسیاری از رانندگان تاکسی از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند بیان کرد: میزان تحصیلات رانندگان ما از زیردیپلم تا کارشناسی ارشد را شامل می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حسین
خوبه مصاحبه هاتونم توهمی شده :)
صوت المستضعفین
توهین اروپایی ها به هاشمی و دولت یازدهم http://mostazafin.tv/latest-video/video/1146_
در حاشیه