جانشین قرارگاه امام هادی (ع):

رزمایش الی بیت المقدس با مشارکت ۳۰ هزار نفر در گیلان برگزار می شود

جانشین قرارگاه امام هادی (ع) از برگزاری رزمایش الی بیت المقدس با حضور ۳۰ هزار نفر در سطح استان گیلان خبر داد.

رزمایش الی بیت المقدس با مشارکت ۳۰ هزار نفر در گیلان برگزار می شود

به گزارش ۸دی، صبح امروز نشست خبری رزمایش الی بیت المقدس در سالن شهدای صالحین سپاه قدس گیلان برگزار شد.

در این نشست خبری، جانشین قرارگاه امام هادی (ع) برگزاری رزمایش الی بیت المقدس را از اهداف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت راهبرد و تحول برنامه‌های درونی سپاه و بسیج برای تقویت جنبه های رزمی به منظور پاسخگویی به تهدیدات دشمن اعلام کرد.

سردار مهدی کاظمی پور  اهداف این رزمایش را تشریح کرد و اظهار داشت: اولین و مهم ترین هدف برگزاری رزمایش با توجه به تهدیدات جدید دشمن، آموزش برنامه ریزی شده برای فرماندهان گردان ها می باشد.

وی اجرای تمرین‌هایی برای مقابله با نا آرامی‌های داخلی، ارتقا و سنجش نیروهای بسیجی، تمرین پدافند غیر عامل عمومی، تمرین مهارت های تیر اندازی را از دیگر اهداف برگزاری رزمایش الی بیت المقدس اعلام کرد.

کاظمی پور تأکید کرد: با این اهداف،  رزمایش الی بیت المقدس که هر ساله برگزار می شود و امسال پنجمین سال برگزاری آن در استان گیلان است به طور مشخص در قالب ۱۰۰ گردان در استان گیلان برگزار خواهد شد.

جانشین قرارگاه امام هادی (ع) متذکر شد: رزمایش الی بیت المقدس با رمز یا ابا عبدالله الحسین (ع)  در دو مرحله برگزار  خواهد شد. مرحله نخست ۶ و ۷ آبان و در شهرستان های آستارا، رضوانشهر، صومعه سرا، شفت، رودبار، املش و لاهیجان و  مرحله دوم در ۱۳ و ۱۴ آبان، در نواحی شهر رشت، انزلی، آستانه، تالش، سیاهکل، لنگرود، فومن و رودسر اجرا خواهد شد.

سردار کاظمی‌پور ادامه داد: این رزمایش  زیر نظر و کنترل فرماندهی سپاه و با هدایت تاکتیکیِ قرارگاه امام هادی(ع) به منظور طرحِ برنامه‌های دفاعی و امنیتی و با واقعیت های موجود در صحنه نبرد منطبق با دکترین عملیاتی تبیین شده است.

وی ۹ تاکتیک اجرایی رزمایش دفاع از کوی و برزن را معرفی کرد و افزود: این رزمایش ۹ تاکتیک را برای هر شهرستان تقسیم بندی و اجرا خواهد کرد که عبارت اند از امداد و نجات، مقابله با نا آرامی های داخلی، کنترل اغتشاشات، حفاظت از اماکن حساس، عملیات تأخیری، کمین و ضد کمین و همچنین رعایت اصول پدافند غیر عامل که بعنوان اصلی مهم می بایست رعایت و اجرا شوند. اما هدف یرتر این رزمایش تقویت روحیه اعتقادی و معنوی در بسیجیان و افزایش ایمان آنها است.

جانشین سپاه قدس گیلان تعداد افراد شرکت کننده در رزمایش را حدود ۳۰۰۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد از بسیجیان استان هستند و از حلقات صالحینی که سپاه برنامه ریزی کرده بود انتخاب شده اند و در مجموع این نفرات اقدامات اجرایی و پشتیبانی رزمایش را به عهده دارند.

کاظمی پور مکان برگزاری رزمایشات را اردوگاههای قدس معرفی کرد که با تاکتیک های تعریف شده به مکان های مشخصِ از پیش تعیین  شده انتقال پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه