فوتسال بانوان رشت در آستانه واگذاری به دلیجان/ انحلال فقط به خاطر فقر ۱۳۰میلیونی

سرمربی تیم لیگ برتری فوتسال بانوان گیلان با بیان اینکه در سه روز مانده به اعلام نهایی فدراسیون هنوز حامی مالی جذب نکرده‌ایم، گفت: امتیاز لیگ برتری فوتسال بانوان رشت در لیگ برتر در آستانه واگذاری به دلیجان است.

فوتسال بانوان رشت در آستانه واگذاری به دلیجان/ انحلال فقط به خاطر فقر ۱۳۰میلیونی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم، معصومه جهانچی، با اشاره به عدم جذب حمایت‌کننده مالی برای فصل جدید لیگ برتر فوتسال بانوان کشور، اظهار کرد: سال گذشته در لیگ برتر با عنوان تیم داماش گیلان از شهر رشت در مسابقات لیگ برتر فوتسال حاضر شدیم و به دلیل مشکلات مالی که باشگاه داماش داشت چند دیدار خارج از خانه را از دست دادیم و در برابر حریفان حاضر نشدیم و تنها هدفمان حفظ تیم در لیگ برتر بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته به عنوان ششم در لیگ برتر فوتسال بانوان کشور دست یافتیم، افزود: در دو ماهه اخیر باشگاه داماش به دلیل مشکلات مالی نتوانست از این تیم حمایت کند و به دنبال یک حمایت کننده مالی در سطح استان هستیم تا بتوانیم تیم رشت را که تیم مرکز استان است و ۹ سال سابقه حضور در لیگ برتر فوتسال بانوان کشور را دارد در لیگ برتر حفظ کنیم.

امتیاز رشت در آستانه واگذاری به خارج از استان

سرمربی تیم لیگ برتری فوتسال بانوان گیلان با بیان اینکه اگر تا دو یا سه روز آینده برای حضور در لیگ برتر به فدراسیون فوتبال اعلام آمادگی نکنیم امتیاز تیم رشت در لیگ برتر لغو و به یکی از تیم‌های خارج از استان داده می‌شود، گفت: در این مدت به هر کجا که فکر کنید سر زدیم و کمک خواستیم از شورا و شهرداری رشت تا نمایندگان مجلس، بانک‌ها و حتی کارخانه‌های استان و هر کدام راهکاری ارائه کردند.

جهانچی با اشاره به حمایت‌های سرپرست اداره کل ورزش و جوانان گیلان و فرماندار رشت، تصریح کرد: یکی از نمایندگان رشت هم قول داد تا مشکل تیم را با استاندار در میان بگذارد و شهرداری و شورا هم گفتند که به دلیل مشکلات مالی امکان حمایت از تیم برای آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۹ سال زحمت برای تیم کشیده شده و در این ۹ سال متوالی سهمیه شهر رشت و گیلان در لیگ برتر فوتسال بانوان کشور حفظ شد، خاطرنشان کرد: حیف است تیمی که می‌تواند نام رشت را در لیگ برتر داشته باشد به خارج از گیلان سپرده شود.

جدایی هشت بازیکن و پیوستن به لیگ دسته سوم فوتسال بانوان

سرمربی تیم لیگ برتری فوتسال بانوان گیلان با بیان اینکه مشکلات مالی داماش و پرداخت نشدن قرار دادها سبب جدایی هشت بازیکن این تیم در پایان فصل گذشته شد، تصریح کرد: هم‌اکنون تعدادی از این بازیکنان در تیم لیگ دسته سومی بازی می‌کنند.

جهانچی با بیان اینکه این تیم برای شهر رشت در بخش بانوان سرمایه ورزشی محسوب می‌شود، گفت: تنها تیم لیگ برتری بانوان رشت در ورزش‌های گروهی با ۹ سال قدمت و بدون حمایت مسئولان و عدم جذب اسپانسری که تا پایان فصل توان حمایت از تیم را داشته باشد در آستانه لغو امتیاز است.

مربی درجه A آسیا، از رسانه‌ها، مطبوعات و صداوسمیا خواست صدای این تیم را به گوش مسئولان به ویژه استاندار برسانند.

وی با بیان اینکه نخستین بانوی ایرانی هستم که دوره نمایندگی  AFC  را گذرانده، گفت: بانوان با حجاب اسلامی در مسابقات برون‌مرزی شرکت می‌کنند و سفیران ایران در مسابقات مختلف هستند.

سرمربی تیم لیگ برتری فوتسال بانوان گیلان خاطرنشان کرد: بانوان حجاب اسلامی را در خارج از ایران تبلیغ می‌کنند و تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مسابقات آسیایی عنوان دوم را کسب می‌کند پس ورزش بانوان نیاز به حمایت دارد و اگر حامی داشته باشد رشد می‌کند.

جهانچی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره حمایت از فوتسال و فوتبال بانوان، گفت: پنج سال سابقه کاپیتانی تیم ملی فوتبال بانوان کشور را در کارنامه ورزشی خود دارم و در رده‌های مختلف سنی  بازی کرده‌ام و امسال به دلیل مصدومیت به عنوان سرمربی در مسابقات شرکت می‌کنم اما هنوز نتوانسته‌ام برای تیم یک حمایت‌کننده مالی جذب کنم.

مسئولان به داد تیم فوتسال بانوان رشت برسند

وی افزود: کارشناس تربیت‌بدنی هستم و این آینده یک قهرمان و ورزشکار است که با سپری کردن مدارج علمی و ورزشی نمی‌توانند یک شغل مناسب بعد از قهرمانی تهیه کند و برای کارآفرین شدن نیاز به سرمایه دارد و وقتی می‌خواهد یک تیم داشته باشد مشکلات مالی و نبود اسپانسر مانع این کار می‌شود.

نخستین کاپیتان تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران خاطرنشان کرد:۱۲ تا ۱۵ دختر جوان در قالب یک تیم لیگ برتری قرار است در مسابقات شرکت داده شوند از این تیم مقرب زادحسینعلی، مریم روحانی، مریم آخوندزاده و مهشاد دین‌محمدی به تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال معرفی شدند و اکنون این تیم در آستانه از هم پاشیده شدن است.

جهانچی با بیان اینکه زادحسینعلی هم اکنون بازیکن تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی است، افزود: این جوانان سرمایه‌های ورزش استان هستند و با تمام تلاش قصد داریم این تیم امسال در لیگ برتر حفظ و اگر حمایت شود عنوان کسب کند.

هزینه در فوتسال بانوان در برابر هزینه میلیاردی فوتبال آقایان چیزی نیست

وی با بیان اینکه اگر مسئولان نمی‌توانند به این تیم کمک مالی کنند حداقل تیم را به شرکت‌ها یا بخش‌خصوصی که توان پرداخت هزینه‌ها را دارد معرفی کنند، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان هزینه کردن در فوتسال بانوان در یک فصل در برابر هزینه میلیاردی فوتبال آقایان چیزی نیست.

مدرس رسمی فوتسال فدراسیون با بیان اینکه تمام شرکت‌ها می‌توانند با حمایت از ورزش بانوان به میزان سرمایه‌گذرای از پرداخت مالیات معاف شوند، خاطرنشان کرد: فدراسیون هم قول داده امسال هر هفته قسمتی از فوتسال بانوان روی آنتن برود و نام و برند آن شرکت در خبرها منعکس شود.

جهانچی تصریح کرد: در گذشته ما به عشق فوتبال کار می‌کردیم اما امروز بازیکنان به این ورزش به عنوان منبع درآمد نگاه می‌کنند این در فوتبال و فوتسال بانوان یک حقیقت است و خانواده‌ها نمی‌پذیرند که تمام فکر و حرفه‌ فرزندشان ورزش باشد بدون اینکه کسب درآمدی داشته باشد.

وی گفت: مسئولان ارشد استان با قدرتی که دارند می‌توانند از یک سازمان یا ارگان مانند مخابرات، گاز یا برق که توان حمایت از تیم ورزشی را داشته باشد بخواهند که در فوتسال بانوان رشت هم سرمایه‌گذاری کنند.

بانوان ورزشکار با حجاب خود فرهنگ ایرانی را تبلیغ می‌کنند

سرمربی تیم لیگ برتری فوتسال بانوان گیلان با بیان اینکه ما با حجاب در میادین ورزشی فرهنگ ایرانی اسلامی را تبلیغ کرده‌ایم، گفت: در سال ۸۴ زمانی که کاپیان تیم‌ملی بوده‌ام نایب قهرمانی غرب آسیا را در کارنامه دارم.

جهانچی با اشاره به حضور در مسابقات دانشجویان جهان در برزیل، افزود: در این مسابقات با حجاب حاضر شدیم و بسیار مورد توجه و تشویق تماشاگران و بازیکنان تیم‌ها قرار گرفتیم و با دادن لباس تیم‌ ملی به برخی از تیم‌ها فکر و اعتقاد خود را به بازیکنان آنها منتقل کردیم.

وی با اشاره به اینکه با تلاش خود از یکی از روستاهای آستانه‌اشرفیه بدون اینکه پدرم فوتبالی باشد یا کسی جایی سفارشی کرده باشد به این جایگاه رسیدم، گفت: برای اینکه کاپیتان تیم ملی باشم خیلی سختی و زحمت کشیدم و امروز کسی در رشت نیست از تیم لیگ برتری فوتسال بانوان حمایت مالی انجام دهد.

نخستین بانوی دارنده مدرک مربیگری درجه ‌C از کشور سریلانکا، تصریح کرد: به دلیل اینکه با تیم ملی در مسابقات حضور داشتم دو ماه مدرک تحصیلی‌ام را از دانشگاه دیرتر از زمانی که آموزش وپرورش تعیین کرده بود دریافت کردم و با وجود اینکه در آزمون استخدامی، آزمون عملی و گزینش قبول شده بودم به من گفتند مدرک تحصیلی را دیر دریافت کردی و نتوانستم دانش خود را به عنوان معلم ورزش در اختیار کودکان این سرزمین قرار دهم.

جهانچی افزود: مدیرکل وقت آموزش و پرورش گیلان هم از من به عنوان قهرمان ورزشی استان حمایت نکرد و این مجازات حضور من در تیم‌ ملی و از دست دادن آینده شغلی‌ام بود.

وی تصریح کرد: وقتی برای سالم‌سازی مادران آینده ایران که سلامت آنها سبب تشکیل یک جامعه سالم می‌شود، صحبت می‌کنیم باید در عمل هم حامی ورزش بانوان باشیم.

سرمربی تیم لیگ برتری فوتسال بانوان گیلان افزود: امروز در کلاس‌های آموزشی پایه به عنوان یک الگو به شاگردانم برای فردای آنها تنها امید می‌دهم و آنها را برای بازی در تیم‌های لیگ برتری و تیم ملی با علم فوتسال و فوتبال آموزش می‌دهم.

وی با بیان اینکه فرصت کمی تا مسابقه لیگ برتر داریم، گفت: ششم دی ماه امسال در هفته نخست براساس اعلام فدراسیون با تیم کاسپین قزوین دیدار داریم در حالی که هنوز تیم بسته نشده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه