نماینده آستانه اشرفیه در مجلس:

دولت برای جلب افکار عمومی وزرا را تغییر داده است / عزل وزیر از اختیارات رئیس جمهور است

نماینده مجلس گفت: عزل وزرا از اختیارات رئیس دولت است و پیشنهاد به استعفا حرمتی است که دولت برای وزیران تدارک دیده است.

دولت برای جلب افکار عمومی وزرا را تغییر داده است / عزل وزیر از اختیارات رئیس جمهور است

محمدحسین قربانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص تغییر آنی سه تن از وزرای دولت یازدهم و علل ها و پیامدهای این تغییرات اظهار داشت: معمولا دولت ها در آستانه انتخابات به دلیل اینکه ضعف ها را رفع و افکار عمومی را مدیریت کنند، دست به تغییراتی می زنند.
وی با بیان اینکه در گذشته نیز این امر مسبوق به سابقه بوده در جریان استعفای سه وزیر نیز افزود: در خصوص فانی وزیر مستعفی آموزش و پرورش نمایندگان طرح استیضاح از آن را در سه شنبه هفته آینده داشتند و به جد دنبال استیضاح وزیر بودند.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه ساماندهی به امور فرهنگیان امر ضروری و لازم الاجرا می باشد، گفت: حل بحران و مسائل فرهنگیان با استیضاح وزیر حل نمی شود علی الخصوص در چند ماه باقی مانده به عمر دولت که کاری نمی توان از پیش برد.
قربانی با اشاره به اینکه هر کسی جای فانی معرفی شود، تغییری در بدنه آموزش و پرورش نمی افتد، اظهار کرد: چاره کار این است که دولت طرح و برنامه ای برای تقویت معیشت و ارتقای حقوق فرهنگیان را دنبال کند.
این نماینده مجلس همچنین در رابطه با دو وزیر دیگر مستعفی دولت یازدهم گفت: هنوز سیاست های کلی دولت مبنی بر انگشت نهادن بر روی وزیر فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان مشخص نیست.
وی با اشاره به اینکه گودرزی و جنتی هر دو از نظر تفکرات سیاسی همسو و هم نظر با دولت هستند، بیان داشت: در خصوص وزیر فرهنگ و ارشاد ارزش بخشیدن به نظر علما و انتقاداتی که در این زمینه به وجود آمد و برای بازسازی بدنه فرهنگی جامعه استعفای جنتی را تقویت بخشید.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا وزرا مجبور به استعفا شده اند یا خیر، بیان داشت: گزارشی مبنی بر اینکه وزرا مجبور به استعفا شده اند در اختیار ندارم اما از اختیارات رئیس دولت است که وزرا را عزل کند یا حداقل برای حفظ حرمتشان پیشنهاد دهد تا استعفا دهند.
قربانی بیشترین عامل تغییر در وزرا را جلب افکار عمومی به دولت دانست و گفت: رفع نواقص دولت در وزارت خانه مطبوع عامل دیگری بر استعفای وزرا می باشد.
وی با بیان اینکه آنچه برای ما مهم است رفع مسائل معیشتی جامعه است، گفت: برطرف شدن رکود و ایجاد اشتغال که خانواده های ما را رنج می دهد از مهمترین دغدغه های ما است که ما پیگیرش هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه